دکوراسیوندکوراسیون داخلیدکوراسیون منزل

با بودجه کم خانه خود را اینگونه دیزاین کنید!

برای نو شدن و تغییر دکوراسیون خانه خود با کمترین هزینه میتوانید از ایده‌‌ها و ترفندهای ارزان و گاها بی هزینه که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم استفاده کنید.

امروزه بسیاری از افراد به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب و بالا بودن قیمت لوازم خانگی، نمی‌توانند آنگونه که دلخواهشان است وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنند و خانه خود را بچینند و با این سوال مواجه می‌شوند که چگونه با هزینه کم خانه ای زیبا داشته باشیم؟

برای دیزان خانه خود هزینه های گزاف نکنید!
کم هزینه ترین وسایل برای دیزاین خانه

جای نگرانی نیست امروز در این مطلب از مجله بهیان می‌خواهیم به شما ترفندهایی آموزش دهیم که بهترین و کم هزینه ترین چیدمان خانه را داشته باشید و با کمترین هزینه خانه خود را نو نوار کنید.

شال مبل را چطور دیزاین کنیم؟

برای داشتن بهترین چیدمان خانه به این نکات توجه کنید

برای تغییر دکوراسیون منزل، ایده‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برای داشتن چیدمان شیک و ساده نیازی نیست که خیلی هزینه کنید. شما می‌توانید با چند تغییر کوچک، خانه ای شیک و مدرن داشته باشید. توجه داشته باشید که مهم‌ترین مسئله‌ای که باید هنگام چیدمان خانه به آن توجه داشت، متراژ خانه است. چرا که باید بر این اساس برنامه‌ ریزی خود را انجام دهید.

بدون این وسیله دکور نشیمن شما ناقص است!

گیاهان آپارتمانی مقاوم بخرید

برای بهترین چیدمان خانه ایرانی با کمترین بودجه می‌توانید از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید تا فضای خانه شما را سبک مدرن و مینیمال داشته باشد. سعی کنید از پرفروش ترین گلهای آپارتمانی استفاده کنید؛ اینگونه خانه شما در صورتی که کم نور باشد، فضای تاریک خانه کمتر به چشم می‌آید. گلدان‌های سفید رنگ برای خانه های کم نور بسیار مناسب هستند و باعث دلنشین شدن فضای خانه می‌شود. شما با خرید گیاهان آپارتمانی مقاوم می‌توانید یکبار هزینه کنید و تا مدت ‌ها از آن استفاده کنید. لیندا، بوتوس، سانسوریا، بونسای و کاکتوس جزو گیاهان مقاوم آپارتمانی است که خانه را لوکس و زیبا می‌کند.

بهترین چیدمان مبل برای خانه های کوچک

استفاده از گیاهان آپارتمانی
استفاده از گیاهان آپارتمانی

از لوازم خانگی ایرانی استفاده کنید

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که فکر می‌کنید کالاهای ایرانی کیفیت ندارند، ما قصد داریم تا دید شما را نسبت به این موضوع تغییر دهیم. باتوجه به اینکه امروزه کالاهای خارجی بسیار گران هستند، توصیه ما این است که با بودجه مناسب وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید. بسیاری از برندهای ایرانی در بازار موجود است که کیفیت آن‌ها با محصولات خارجی برابری می‌کند. اینگونه می‌توانید با کمترین هزینه بهترین چیدمان خانه را داشته باشید.

مبل ریلکسی لذتِ راحتی و آرامش

از چیدمان حیات و بالکن غافل نشوید

به جای خرید لوازم دکوری گران‌ قیمت، کمی خلاقیت به خرج دهید و خود لوازم دکوری بسازید. برای اینکار می‌توانید از یک لاستیک ماشین کهنه استفاده کنید. برای زیبایی بیشتر می‌توانید لاستیک را رنگ بزنید و دو تخته چوب را وسط لاستیک قرار دهید به گونه‌ای که تمام سطح لاستیک را بپوشاند؛ اکنون شما یک صندلی خاص و گرد دارید که می‌توانید در بالکن استفاده کنید. در صورت دیگر می‌توانید از این لاستیک‌ها برای تزیین حیاط استفاده کنید. در این حالت لازم است که لاستیک‌ها را در گوشه‌ای فرار دهید و داخل آن را خاک مخصوص بریزید و از گل‌های زیبا استفاده کنید.

بهترین برند مبل تخت خواب شو کدام است؟

ترکیب گیاهان با وسایل بازیافتی
ترکیب گیاهان با وسایل بازیافتی

بازیافت و استفاده مجدد از اشیاء

یکی از راه های مهم برای کاهش هزینه های دکوراسیون، استفاده مجدد از اشیاء است. به جای خرید مجدد اشیاء جدید، می توانید از اشیاء قبلی خود استفاده کنید. مثلاً می توانید تصویر های قدیمی خود را به عنوان دکوراسیون در دیوارها استفاده کنید یا به جای خرید لوستر جدید، از یک لوستر قدیمی استفاده کنید و آن را با رنگ جدیدی آمیخته و مجدداً استفاده کنید.

با چند ترفند ساده مبل پارچه‌ ای خود را تمیز کنید!

استفاده از نورپردازی مناسب

نورپردازی مناسب، می تواند ظاهر کلی خانه شما را بهبود بخشد و به راحتی به دکوراسیون کم خرج کمک کند. با استفاده از چراغ های مناسب، می توانید نورپردازی مناسبی را برای خانه خود ایجاد کنید. همچنین، استفاده از روش هایی مانند استفاده از آینه و نور مستقیم می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی نورپردازی خانه شما داشته باشد.

چه وسایلی برای دکوراسیون مد نیستند؟

استفاده از طرح های مناسب برای فضاهای کوچک

اگر خانه شما اندازه کوچکی دارد، استفاده از طرح های مناسب برای دیزاین آن، می تواند به شما کمک کند تا با بودجه کم، فضایی جذاب و زیبا را ایجاد کنید. با استفاده از تکنیک های دیزاین مناسب برای فضاهای کوچک، می توانید فضایی بیشتر و بازتر را برای خانه خود ایجاد کنید. برخی از این تکنیک ها شامل استفاده از رنگ های روشن، استفاده از آینه ها برای افزایش نور و انعکاس فضا و استفاده از مبلمان کوچک و مناسب برای اندازه خانه شما می باشد.

در نهایت، با استفاده از این تکنیک های ساده و کارآمد، می توانید با بودجه کم، خانه خود را دیزاین کنید و ظاهر کلی آن را بهبود دهید. همچنین، با توجه به سلیقه شخصی خود، می توانید تغییرات و بهبود های مختلفی در دیزاین خانه خود ایجاد کنید و به فضایی شخصی و خاص برای خود دست یابید.

امیدواریم از خواندن این مطلب نهایت استفاده را کرده باشید. اگر نکته ی دیگری در این باره دارید میتوانید زیر همین مطلب نظر خود را گذاشته تا ما به مطلب اضافه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا