دوخت کوسن های رنگی ساده در خانه + عکس جهت ایده

دوختن کوسن های زیبا یک پروژه خیاطی ساده و آسان برای ایجاد تنوع در دکوراسیون خانه است. از کوسن ها می توانید بر روی کاناپه، تخت و یا صندلی مطالعه خود استفاده کنید. این کوسن های زیبا با طرح های جذاب و رنگ های دوست داشتنی به دکوراسیون اتاق خواب، سالن پذیرایی یا بالکن شما جلوه خاصی می بخشند.امروزه مدل ها و طرح های مختلفی از کوسن ها در بازار به فروش می رسند اما چرا بخریم؟ چرا خودمان درست نکنیم؟

با هر سلیقه ای که هستید، ما در این مطلب برای شما بهترین ایده ها را برای درست کردن کوسن های زیبا بررسی می کنیم.

آموزش دوخت کوسن های رنگی در خانه
آموزش دوخت کوسن های رنگی در خانه-مجله بهیان

درست کردن کوسن های زیبا در ده دقیقه

روش های متفاوتی برای دوخت کوسن وجود دارد ولی اگر به دنبال یک الگوی سریع برای درست کردن کوسن هستید، می توانید از این روش ساده استفاده کنید: (این روش فقط برای درست کردن کوسن مربعی نیست و می توانید برای درست کردن مدل های دیگر هم از همین روش استفاده کنید).

دو مربع از پارچه ای که انتخاب کرده اید را برش دهید. اندازه کوسن ها متفاوت است و شما با توجه به مبل، صندلی و یا تختی که تصمیم دارید برای آن کوسن درست کنید باید اندازه کوسن را انتخاب کنید اما به طور کلی اندازه استاندارد برای هر ضلع کوسن‌های مربعی شکل از ۴۰ تا ۶۰ سانتیمتر متنوع است.

راحتترین راه برای داشتن کوسن های جذاب و زیبا در خانه
راحتترین راه برای داشتن کوسن های جذاب و زیبا در خانه-مجله بهیان

بعد از اندازگیری، پارچه را برش می زنید. (دو سانتیمتر از هر طرف باید بیشتر برش دهید). حالا دو مربع یک اندازه دارید که باید آن ها را پشت و رو کنید و با چرخ خیاطی و یا به صورت دستی اطراف آن را بدوزید؛ فقط یک طرف را به اندازه ۶ سانتیمتر باز بگذارید. سپس از همان قسمتی که کوسن دوخته نشده پارچه را برگردانید.

پارچه را اتو کنید و از همان قسمتی که باز است داخل کوسن را پر کنید. برای پر کردن داخل کوسن می توانید از پشم و شیشه، ویسکوز، الیاف پلی استر و…استفاده کنید. در آخر قسمتی که باز است را کوک مخفی بزنید و یا با لایه چسب دو طرف پارچه را به هم وصل کنید.

اگر می خواهید روکش کوسن را برای شستن به راحتی جدا کنید می توانید یک کوسن با پارچه ساده آماده و سپس روکش کوسن را درست کنید. برای این کار، بعد از آماده کردن کوسن، پارچه دلخواه را به اندازه کوسن به دست آمده برش دهید و همچون نمونه آستری، بدوزید (۱.۵ سانتیمتر از هر طرف برای دوخت در نظر بگیرید) و کوسن را داخل آن قرار دهید.

دوخت کوسن در خانه در ده دقیقه
دوخت کوسن در خانه در ده دقیقه-مجله بهیان

 مدل های مختلف کوسن

دوختن کوسن های زیبا یک پروژه خیاطی ساده و آسان برای ایجاد تنوع در دکوراسیون خانه است. از کوسن ها می توانید بر روی کاناپه، تخت و یا صندلی مطالعه خود استفاده کنید. این کوسن های زیبا با طرح های جذاب و رنگ های دوست داشتنی به دکوراسیون اتاق خواب، سالن پذیرایی یا بالکن شما جلوه خاصی می بخشند.

امروزه مدل ها و طرح های مختلفی از کوسن ها در بازار به فروش می رسند اما چرا بخریم؟ چرا خودمان درست نکنیم؟

با هر سلیقه ای که هستید، ما در این مطلب برای شما بهترین ایده ها را برای درست کردن کوسن های زیبا بررسی می کنیم.

کوسن های رنگی
کوسن های رنگیمجله بهیان
  • کوسن مربعی

کوسن های مربعی محبوب ترین نوع کوسن ها هستند که در هزاران طرح و شکل مختلف درست می شوند. این کوسن ها با هر مدل مبلمانی هماهنگی دارند.

کوسن های مربع
کوسن های مربع-مجله بهیان
  • کوسن مستطیلی

شاید کوسن های مستطیل شکل را کمتر دیده باشید اما این مستطیل های دوست داشتنی که بسیار ساده آماده می شوند به دکوراسیون خانه شما ظاهری خاص و متفاوت می دهند.

کوسن های مستطیلی
کوسن های مستطیلی-مجله بهیان
  • کوسن پاپیونی

درست کردن کوسن پاپیونی بسیار ساده است، کافی است وسط یک کوسن مستطیلی را با یک نوار زیبا ببندید. همچنین می توانید نوار وسط کوسن را از جنس و رنگ همان پارچه ای که با آن روکش کوسن را درست کرده اید آماده کنید.

کوسن های پاپیونی
کوسن های پاپیونی-مجله بهیان
  • کوسن استوانه ای

کوسن های استوانه ای علاوه بر ظاهر جذاب،  کمر و گردن را پر می کنند و برای استراحت بسیار مناسب هستند. این کوسن های فوق العاده زیبا را می توانید هم برای تختخواب و هم برای کنار مبل ها آماده کنید.

کوسن استوانه ای جذاب
کوسن استوانه ای جذاب-مجله بهیان
  • کوسن مثلثی

اگر به دنبال درست کردن یک کوسن خاص و جدید هستید، درست کردن یک کوسن مثلثی را به شما پیشنهاد می کنیم. درست کردن این مثلث های فانتزی بسیار ساده است و می توانید در رنگ های مختلف آن ها را آماده کنید.

کوسن های مثلثی و فانتزی
کوسن های مثلثی و فانتزی-مجله بهیان
  • کوسن به شکل حروف

می توانید از حرف اول نام کودکتان برای درست کردن کوسن استفاده کنید. این مدل کوسن با رنگ های شاد برای اتاق کودک دلبندتان بسیار جذاب و زیبا است.

کوسن فانتزی حروف
کوسن فانتزی حروف-مجله بهیان
  • کوسن فانتزی، مدل دونات

درست کردن یک کوسن به شکل یک پیراشکی خوشمزه برای اتاق کودک بسیار جذاب است. علاوه بر کودکان این پیراشکی ها برای کسانی که عاشق شیرینی هستند هم بسیار دوست داشتنی هستند. برای درست کردن کوسن هایی به شکل پیراشکی فقط به نمد (رنگ کرم یا قهوه ای برای بدنه ی پیراشکی و یک رنگ شاد برای تزیین روی پیراشکی)، پشم شیشه و مهره های رنگی نیاز دارید.

کوسن فانتزی طرح دونات
کوسن فانتزی طرح دونات-مجله بهیان
  • کوسن مدل ابر

علاوه بر پیراشکی طرح های بسیار زیادی می توانید برای اتاق کودکتان آماده کنید. یکی از راحت ترین مدل ها ابر است. طبق همان روشی که در ابتدای مطلب گفتیم می توانید این کوسن زیبا را با استفاده از یک پارچه سفید یا آبی آماده کنید سپس بر روی کوسن، چشم و دهان بکشید و یا گلدوزی کنید.

کوسن های فانتزی
کوسن های فانتزی
  • سخن پایانی

به طور کلی دوخت کوسن های فانتزی و رنگی رنگی وقت زیادی از شما نمی گیرد و شما میتوانید در خانه با کمترین هزینه و کمترین وقت ممکن کوسن های رنگی و فانتزی و جذاب را در خانه بدوزید این کار وقت کمی خلاقیت نیاز دارد که شما دارید.

اگر از این مطلب مجله دکوراسیون بهیان لذت بردید میتوانید باقی مطالب ما را در دکوراسیون بهیان دنبال کنید.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

دکوراسیون سرویس بهداشتی چگونه است؟

اکسسوری های مناسب سرویس بهداشتی

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و چیدمان این فضا اصلا کار سختی نیست چراکه با کمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *