تشککالای خواب

راهنمای خرید تشک خوب و تجربه یک خواب آرام

خرید تشک یکی از مهمترین خریدهایی است که می توانید برای خانه خود انجام دهید. احتمالاً شما بیش از هر مبلمان دیگری که در خانه دارید زمان بیشتری روی تشک خود خواهید گذراند. حتی زمانی که روی کاناپه هم دراز میکشید باز بروی تشک دراز کشیده اید و یکی از پرکاربردترین تشک ها در کاناپه های مبلها بکارمی رود. پس خرید تشک یک کار حساس است به همین دلیل، چندقدم برای خریدتشک بردارید تا مطمئن شوید بهترین تشک رابرای سبک زندگی خود خریداری کرده اید. در این مقاله راهنمای خرید تشک خوب و مناسب را به شما گفته ایم تا انتها با ما همراه باشید. همچنین راه های پاک کردن لکه و شستشوی صحیح و راحت تشک نیز گفته شده است.

راهنمای خرید تشک مناسب
راهنمای خرید تشک مناسب-مجله بهیان

اولین قدم برای خرید تشک با کیفیت

قبل از خرید تحقیق کنید:

اگر مدتی است به دنبال تشک با کیفیت هستید ، خوب است قبل از مراجعه به فروشگاه ببینید چه گزینه هایی پیش روی شماست.  قیمت ها را بصورت آنلاین بررسی کنید تا بر اساس آنچه ارائه می شود ، پیش زمینه های ذهنی برایتان فراهم شود.برندهای مختلف تولید تشک اغلب با سبک های جدید تشک از جمله آنهایی که سطح و درجه حرارت قابل تنظیم را ارائه می دهند ،در بازار و حتی فروشگاههای آنلاین هم دیده میشود. تصمیم بگیرید تشک شما چقدر از فن آوری بالا برخوردار باشد،زیرا برخی از این موارد ممکن است فقط در فروشگاه های خاص یا آنلاین موجود باشد.به دنبال ویژگی های خاص ارائه شده توسط هر مارک تشک از جمله دوره آزمایشی یا تضمین بازپرداخت پول باشید. در صورت تمایل ، می توانید این اطلاعات را چاپ کنید تا با خود به فروشگاه بیاورید.


 

چندعامل می تواند به شما در جهت گیری تصمیم کمک کند

اگر مشکل کمر دارید ، یک انتخاب تشک متوسط ​​تا محکم را در نظر بگیرید. این موارد برای حمایت از کمرتان و کاهش درد کمر بهترین هستند. تشک های بالش دار برای افرادی که خیلی سبک نیستند انتخاب بهتری هستند ، زیرا وزن کافی برای سرکوب قسمت رویه و فنرها ندارند تا حدی که باعث ایجاد تفاوت در راحتی می شود. به همین دلیل معمولاً افراد با وزن سنگین تر تشک های بالش راحتی بیشتری دارند. شمارش فنری را که به عنوان اثبات کیفیت و استحکام یا نرمی تشک ارائه می شود ، نادیده بگیرید. مطالعات نشان داده است که تعداد فنرها در واقع درراحت بودن تشک تأثیر نمی گذارد.

 

فضایی را که برای قرار دادن تخت در نظر دارید اندازه بگیرید

هیچ چیز بدتر از پیدا کردن و خرید تشک مناسب خود نیست ، فقط بدانید که می توانید آن را در خانه خود جای دهید. در دسترس بودن فضای اتاق خواب خود را بررسی کنید و سپس در مورد اندازه تشک مناسب آن تصمیم بگیرید.تشک های دوقلو کوچکترین اندازه هستند و به طور متوسط ​​39 “/ 75” اندازه می گیرند.  مطمئن شوید سایز تشکی که قصد خرید آن را دارید نه تنها در داخل اتاق خواب شما بلکه از همه درهایی که برای ورود به اتاق استفاده می شود متناسب است.

یک فروشگاه را برای خرید پیدا کنید

به طور معمول ، فروشنده هایی که تنها مختص به فروش تشک هستند، نسبت به یک فروشگاه مبلمان عمومی فروشندگان آگاه و اطلاعات بیشتری در مورد تشک ها خواهند داشت. مطمئن باشید جایی که برای خرید انتخاب می کنید از اعتبار و کارمندان آگاهی برخوردار باشد.

1.تشک ها را تست کنید

برای اینکه بدانید تشک را چقدر دوست دارید ، باید آن را در فروشگاه تست کنید. در اطراف خود جستجو کنید و به دنبال تشک هایی باشید که مطابق با معیارهای شما باشد و سپس روی هر یک دراز بکشید تا ببینید چطور دوست دارید. حداقل 2-3 دقیقه روی هر تشک دراز بکشید و حداکثر 12دقیقه البته برای شناخت بهتر تشک ها باید 15 ساعت بروی آنها خوابید.

به همین دلیل مدلهای کف مخصوصاً بیرون هستند ، بنابراین کمی دراز بکشید در فروشگاه تردید نکنید.  توصیف کنندگان را در برچسب هایی مانند “فوق العاده مخمل خواب دار” ، “فوق العاده نرم” یا “محکم تر” نادیده بگیرید. اینها اصطلاحات تنظیم شده ای نیستند و بدون سازگاری بین آنها به راحتی در هر مارک تشک استفاده می شوند. در عوض ، فقط روی تشک دراز بکشید تا درک کنید که نرم یا سفت است. تشک محکم ، مخمل خواب دار و رویه بالش را امتحان کنید تا احساس کنید کدام نوع را ترجیح می دهید. این انواع را با یک مارک تشک مقایسه کنید تا دقیق ترین ایده را که بیشتر از همه دوست دارید ، بدست آورید. در صورت موجود بودن تشک ، بخواهید برشی از تشک  را مشاهده کنید ، بنابراین می توانید دقیقاً ببینید که روی چه چیزی می توانید بخوابید.

2.در مورد ضمانت راحتی سوال کنید

ضمانت راحتی در مارک های مختلف متفاوت است ،بعد ازمدت زمانی خاص پس از خرید تشک خود است که می توانید آن را به رایگان برگردانید یا تعویض کنید. همیشه قبل از خرید این کار را انجام دهید و هنگام خرید مطمئن شوید که اطلاعات صحیحی را بدست آورده اید. دریابید که ضمانت راحتی برای چه مدت طول می کشد ، زیرا بسته به هر مارک این متفاوت است. اگر تشک برای شما مناسب نیست ، باید هزینه حمل و نقل به خانه خود را پرداخت کنید. به این ترتیب بعداً از هزینه های اضافی خود تعجب نکنید .

3.گارانتی را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که تشکی که خریداری می کنید حداقل 12 ماه ضمانت همراه با ده سال خدمات ارائه می دهد.

4.لوازم جانبی تشک را خریداری کنید

اگرچه خرید یک تشک امری ضروری به نظر می رسد ، همیشه با تشک جدید خود فنر جعبه ای جدید بخرید زیرا فنرهای جعبه ای قدیمی با گذشت زمان فرسوده شده و پشتیبانی و استحکام مورد نظرخود را از دست می دهند. برای پوشاندن تشک جدید خود یک محافظ تشک ضد آب خریداری کنید. این امر نه تنها در صورت ریختن چیزی روی آن پاکسازی را آسان می کند بلکه ضمانت نامه را دست نخورده نگه می دارد. در صورت رنگ آمیزی یا ریختن تشک ، بسیاری از ضمانت ها باطل می شوند.

تشک های توصیه شده توسط پزشکان:

 اگرچه پزشکان ممکن است در زمینه مهندسی تشک ، طراحی ، بازاریابی یا نحوه راه اندازی فروشگاه تشک آموزش نبینند ، اما آنچه که آنها میدانند مشکلات مداوم بیماران با خواب است که می تواند به آنها بگوید کدام تشک به آنها کمک می کند تا راحت تر بخوابند و کدام یک از آنها، می تواند حال آنهارا بدترکندو اختلال در خوابشان بوجود بیاورد که آنها دائما در جای خود غلط بخورند.

راهنمای خرید بهترین تشک برای خواب آرام
راهنمای خرید بهترین تشک برای خواب آرام-مجله بهیان

  پزشکان  در مورد نوع تشکی که خواب عمیق تری را تقویت می کند و به بهبود وضعیت جسمی و روحی بیماران کمک می کند ، مطلع و آگاه هستند. برخی از پزشکان قبل از تجویز داروهایی مانند آمبین(داروهای خواب آور و آرامبخش) که اغلب تنهاعلائم مشکلات خواب را میپوشانند ، تشک بهتری را توصیه می کنند. به همین دلیل لیستی از تشک هایی را که پزشکان ومتخصصان توصیه می کنند با دقت انتخاب شده و برای شما در این مقاله آورده ایم.

هدف سایت ما از این مقاله کمک به پزشکان ، متخصصان عمل جراحی ، ماساژ درمانی ، پرستاران وحتی دانشجویان است تا لیستی از بهترین تشک هایی را که می توانند بخرند را انتخاب کنند. کمبود خواب می تواند به دلیل بسیاری از بیماری ها از جمله کمردرد ، تپش قلب، آلرژی ، بهبودی جراحی و استرس ایجاد شود و بهترین بررسی تشک که می توانید پیدا کنید میتواند تجربه بیماران اطرافتان باشد زندگی  که بامشکلات خواب درگیربوده اند که  حالا احساس راحتی می کنند. مارک ، یا نوعی تشک. اعم از کف مموری ، لاتکس طبیعی ، ترکیبی از کویل جیبی و فوم ژل ، یا تخت خواب هوا به سبک تعداد خواب ، هر بدن متفاوت است ، اما قطعاً یکی را نسبت به دیگری ترجیح می دهید.

 

 

پزشکان نظراتی را ارائه می دهند اینکه ما یک سوم زندگی خود را می خوابیم ، اما سریع متوجه می شویم که هیچ الگوریتم یا فرمولی برای یافتن تشک مناسب وجود ندارد ، و این بسیار شخصی است و بسیاری از بیماران ممکن است همان تشخیص و میزان ناراحتی را داشته باشند ، یک پزشک ، که همچنین استاد ارتوپدی بالینی در دانشکده پزشکی ییل است ، در اظهارات خود نکته خوبی را مطرح کرد ، این که هیچ درجه سختی و راحتی جهانی وجود نداردو این فقط به راحتی شما هنگام خواب بستگی دارد. همه ما در سایت های مختلفی به بررسی بهترین تشک هاپرداخته ایم،اعم ازاستحکام ، سطح پشتیبانی یا بالاترین درجه بندی کیفیت .

این رتبه بندی هاو حتی خود بررسی ها بسیار ذهنی هستند. حتی در بررسی های ویدئویی انجام شده توسط بازرسان بازاریاب دیجیتال ، که سابقه و تجربه فنی ندارند ، اغلب از اصطلاحات بسیار ذهنی مانند “فوم سردو گرم” ، “اسفنجی” یا “واقعا خوب” برای ارزیابی یک مدل خاص استفاده می کنند. مارك اندرسون ، پزشک بالینی می گوید:

این توصیفات مبهم و مه آلود نظر “یك بازبینی تنها” است. “یک پزشک نمی تواند با این نوع بازبینی یا توصیف ارتباط برقرار کند ، زیرا در واقع هیچ اساس و مرجعی ندارد” ، و افزود که پزشکان اعتماد زیادی به تجربیات و نتایج بیماران خود دارند. اندرسون می گوید: “این واقعاً بهترین داده هایی است که می توانید هنگام مرتب سازی گزینه های مورد نظرتان  بدست آورید ، اما یک پزشک ، حتی یک پزشک متخصص خواب هم، احتمالاً مشتی موارد مورد علاقه دارد ،که ممکن است آنها را برای ما لیست کند.

 

به طور کلی پزشکان ، به همراه متخصصان عمل جراحی و حتی روانشناسان بالینی که درک پیچیده ای از خواب و اثرات جاذبه آن بر بدن، هنگام خواب دارند ، به نظر می رسد همه نظرات مشابهی در مورد سطح تشک دارند .با توجه به اینکه به طور متوسط هر​​فرد در طول چرخه خواب شبانه معمولاً 35-40 بار موقعیت خود را تغییر می دهد ، تشک یک عامل مهم است.اگر تمایل دارید که در جای خود فرو بروید، تشک های اسفنجی و فنری کمی بهتر است زیرا به راحتی با فرم بدن شما سازگار می شود و در حین حرکت محیطی شبیه لانه و کاسه ای شکل را ایجاد می کند. اگر به پشت میخوابید ، یا از جراحی کمر ، شانه ، حتی زانودرد در حال بهبود هستید ، یک تشک محکم و بلندتر مانند کف حافظه دار یا لاتکس ، ایده خوبی است. تشک های جانبی همچنین می توانند از مموری فوم استفاده کنند ، شاید از ترکیبی مخلوط با ژل فوم و کویل ها باشند که دارای کیفیت زیادی برای حمایت از جیب ها و گوشه ها و شکاف های بین مفصل ران و دنده هستند وبرای افرادی که دارای انحنای کمر یا جزء سنگین وزن ها هستند ، مناسب تر هستند. همچنین ، به نظر می رسد که لاتکس طبیعی یک انتخاب محبوب در بین پزشکان است زیرا در تشک محصولات پتروشیمی وجود ندارد ، زیرا بیشتر تشک های “پوشش داخلی تشک” با استفاده از کف پلی یورتان و حتی چسب های پایه فرمالدئید ساخته می شوند.اگر به آلرژی ، آسم یا سایر بیماری های تنفسی مبتلا هستید ، متخصصان مراقبت های بهداشتی تمام طبیعی  و بدون سمی بودن یک تشک کاملاً طبیعی لاتکس را ترجیح می دهند. فقط مطمئن شوید که شما لاتکس خالص و نه لاتکس مصنوعی خریداری می کنید ، SBR )لاستیک استایرن بوتادین) نیز نامیده می شود. با این وجود پزشکان از شما می خواهند دقت خود را هنگام خرید بالا ببرید.

چه زمانی متوجه فرسوده شدن تشک و زمان تعویض آن شویم؟

در کل شما حدود یک سوم زندگی خود را روی تشک خود می گذرانید ، بنابراین این امر سهم بزرگی در سلامتی و سلامت خواب شما دارد ، نیازشما برای سطح انرژی روزانه ، هوشیاری و خلق و خوی شماست. به همین دلیل مهم است که وقتی زمان تعویض تشک است ، به دنبال نشانه ها بگردید. در اینجا برخی از مواردی که باید بخاطر بسپارید وجود دارد.

1.اگر صبح با خشکی بدن و احساس درد بیدار میشوید

ممکن است تشک شما سطح پشتیبانی و راحتی مورد نیاز را فراهم نمیکند. احساس خستگی در طول روز و خواب بهتر در تخت هتل نسبت به تختخواب خود نیز از نشانه های تشک شما در مسیر تعویض است.

2.اگرنسبت به سالهای گذشته سنگین وزن یا حتی سبک ترشده اید

ممکن است بدن شما تا حدی تغییر کند که تشک موجود دیگر برایتان راحت نباشد. این امر همچنین در مورد تشک های کودکان نیز صدق می کند ، که با بزرگتر شدن و تغییرات فیزیکی دیگر تخت وتشک قبلی مناسب آنها نیست.

3.آیا روی تشک شما علائم ساییدگی دیده می شود؟

اگر می توانید یک فرو رفتگی قابل مشاهده در وسط آن ببینید ، یا اگر می توانید فنرها را از طریق لمس کردن یا خوابیدن احساس کنید ، قطعاً وقت آن است که تشک خود را عوض کنید. این درمورد تشک پر سر و صدا نیز صدق میکند. اگر تمام طول شب در حال خزیدن ، سر و صدا میکند ، بدیهی است که در شرایط صحیحی نیست.

4.آیا تشک شما همسرتان را بیدار نگه می دارد؟

تشک پیر به اندازه لازم انتقال حرکت را کاهش نمی دهد و این می تواند مشکلات بزرگی را در یک تخت مشترک ایجاد کند. یک تشک خوب نیاز به پشتیبانی از هر جهت تشک را دارد ، نه فقط یک قسمت از آن .

 5.آیا تشک شما خانه ای برای مهمانان ناخواسته است؟

تشک های قدیمی و فرسوده می توانند محل مناسبی برای ایجاد مواد حساسیت زا ، سلول های مرده پوست ، ریزگردها ، میکروب ها و حتی ساس ها باشند. و این حتی اگر مرتبا ملحفه های خود را بشویید این اتفاق می افتد.

6.تشک شما بیش از 8 سال سن دارد؟

البته این مورد در همه تشک ها صدق نمیکند در برخی تشک های بی کیفیت صادق است. صنعت تشک و شورای خواب اکیداً توصیه می کنند که هر هشت سال یک تشک را تعویض کنید ، زیرا تا این زمان راحتی و پشتیبانی اصلی . خود را از دست خواهد داد .

یک تشک در بیشتر زندگی در زیر ملافه ها و پتوها پنهان شده است ، بنابراین همیشه مشخص نیست که در چه شرایطی قرار دارد ، اما اگر شروع به آوردن هر یک از مشکلاتی که در بالا ذکر کردیم، احتمالا زمان خداحافظی با تشکتان  است و وقت آن رسیده تا برای خود یک تشک جدید بخرید.

تشک به تنهایی میتواند دلیل بی خوابی یا خواب راحت شما باشد آن را جدی بگیرید.

 

چگونه تشک خود را به طور طبیعی تمیز کنید:

 تشک شما درمعرض لکه ها و باکتری های زیادی قرار دارد: عرق ، ریزش مو ، پوست های خشک ریخته شده ، روغن مو و پرز لباش و مایعات مختلف بدن مانند(ادرار)مواد حساسیت زا ، گرد و غبار ، کنه ها ، آلودگی محیط داخلی و شوره وموی حیوانات خانگی را که در بیشتر خانه ها یافت می شود اضافه کنید والان زمان تمیزکردن تشک شما فرا رسیده است.

تشک شما نه تنها کالای گرانی است بلکه از نظر روحی و جسمی نیز در حفظ سلامتی شما نقش مهمی دارد. با وجود این ، بیشتر مردم نسبت به تشک خود توجه کمی نشان می دهند ، هرگزنحوه تمیز کردن مناسب آن رایا نمیدانند یا انجام نمی دهند. اما همانطور که شما ملحفه های خود را به طور منظم می شوید ، باید تشک خود را نیز تمیز کنید ، تقریباً به همین دفعات.

نحوه شستشوی تشک فوم:

 هنگامیکه زمان تمیز کردن تشک است ، لازم نیست به مواد شیمیایی قوی یا محصولات تمیز کننده تجاری گران قیمت رو بیاورید. اگرچه تمیز و تازه نگه داشتن فضایی که یک سوم از زندگی خود را در آن می گذرانید بسیار مهم است ، اما نیازی نیست که خود را با رایحه ها ، پاک کننده ها یا سایر مواد شیمیایی سخت تحریک کنید. شما می توانید از روش های طبیعی و مواد ساده ای که احتمالاً از قبل در خانه دارید تشک خود را تازه و تمیز نگه دارید ، لکه ها را از بین ببرید و فضای خواب خود را به طرز مطبوعی آماده و برای اوقات رویایی آماده کنید.

راه حل ها و راه کارها:

1.تختخواب را بچرخانید تمام ملافه های تشک خود را ببندید و در حین کار آن را درون ماشین لباسشویی بیندازید.

راه های شست و شو تشک ها
راه های شست و شو تشک ها-مجله بهیان

2.تشک را وکیوم کنید بالای تشک، کناره ها و زیر تخت خود را جاروبرقی کنید. اکنون تشک را بلند کنید (اگربه تنهایی کارسختی است میتوانید از کسی کمک بگیرید) و بین تشک و فنرهای تشک را جاروبرقی کنید.

چگونه تشک را بشوریم
چگونه تشک را بشوریم-مجله بهیان

3.جوش شیرین بپاشید یک فنجان جوش شیرین را با چند قطره روغن ضروری اسطوخودوس در یک کاسه مخلوط کنید، سپس مخلوط را در صافی بریزید. جوش شیرین معطر را به طور مساوی روی کل تشک تکان دهید. جوش شیرین را روی تخت بگذارید تا زمانی که رو تختی شما در لباسشویی شما خشک خشک شود. جوش شیرین را از روی تشک وکیوم کنید.

راه هایی برای شستن تشک
راه هایی برای شستن تشک-مجله بهیان

4.لکه ها را از بین ببرید با مخلوط کردن یک خمیرازجوش شیرین، نمک و آب، هر لکه روی تشک را تمیز کنید. لکه را با خمیر مالیده و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

نگران لکه های تشک نباشید
نگران لکه های تشک نباشید-مجله بهیان

5. تختخواب خود را با پارچه های تمیز بپوشانید.

6.از بین بردن لکه های ادرار و عرق شب ادراری که معمولاً در یک خانه با وجود بچه ها حداقل یک یا دو بار در شب اتفاق می افتد. عرق لکه های مایل به زرد مشابهی ایجاد می کند و با گذشت زمان ، تغییر رنگ تشک ها و بوی متعفن عرق خودش را نشان میدهد.

بهترین محلول برای شستن تشک ها
بهترین محلول برای شستن تشک ها-مجله بهیان

1.یک راه حل تمیز کردن را انتخاب کنید یک فنجان 3 درصد پراکسید هیدروژن، 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و فقط چند قطره صابون مایع ظرفشویی را با هم مخلوط کنید. هم بزنید تا جوش شیرین حل شود.

2.تشک را از لکه عاری کنید محل آلوده تشک را اسپری کرده و سپس با حوله تمیز لکه دار کنید. اسپری را تا زمانی که لکه از بین برود ادامه دهید. 3.ازجوش شیرین استفاده کنید کمی محلول جوش شیرین را روی محل لک شده بپاشید. بعد از یک ساعت، جوش شیرین را با جارو برقی جدا کنید، و بگذارید هوای تشک خشک شود.

 

  •  سایت ایکیا از جمله سایت های برند و پر طرفدار در بین ایرانیان است که میتوانید به آن مراجعه و برای خرید اقدام کنید.

نکاتی برای تمیزتر نگه داشتن تشک:

 حداقل باید هر شش ماه تشک را تمیز کنید. با این حال، اگر وقت دارید، آن را هر سه ماه کاملا تمیز کنید. اگر لکه ای وجود دارد، بلافاصله آن را از بین ببرید تا از ایجاد لک اجتناب شود. حداقل هفته ای یکبار ملحفه ها را عوض کنید تا جلوی تجمع پوست مرده، و انشعابات آن مانند گرد و غبار، بر روی تخت گرفته شود.

 روی یک روکش تشک از یک ملحفه یا یک محافظ تشک استفاده کنید. این از ورود رطوبت به داخل تشک محافظت می کند که به جلوگیری از رشد کپک کمک می کند. تشک را جاروبرقی کنید تا هر ماه یکبار گرد و غبارها را از بین ببرید. برای از بین بردن بو ، ابتدا روی تشک جوش شیرین بپاشید و بگذارید 10 دقیقه بماند. تشک خود را هر سه ماه یک بار بچرخانید. همان قسمتی که بالش را میگذارید را، هر شش ماه از بالا به پایین بچرخانید.

تا از فرو رفتگی و کج و بد حالت شدن تشک جلوگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا