خرید تضمینی گندم به بیش از ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزارتن رسید

سید سعید راد گفت: مدیریت اثربخش تأمین کالاهای اساسی ، حفظ سطوح مناسب و مطمئن ذخایر کالاهای اساسی، مدیریت زنجیره نگهداری (ذخیره‌سازی) و شبکه توزیع، ایجاد شبکه یکپارچه اطلاعات با هدف توسعه بانک های اطلاعاتی و تقویت و توسعه نظام جامع مدیریت کیفیت و استاندارد ملی در حوزه تأمین کالاهای اساسی از جمله این برنامه‌هاست.

او اهم اقدامات و برنامه‌های این شرکت مبتنی بر شعار سال را شامل خرید تضمینی کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج و دانه‌های روغنی از کشاورزان داخل و اجرای طرح کشت قراردادی گندم و برنج در راستای رشد تولید برشمرد و افزود: تأمین و تدارک کالاهای اساسی وارداتی، تأمین و حفظ ذخایر راهبردی کالاهای اساسی و توزیع و فروش کالاهای اساسی از جمله گندم، شکر، روغن، برنج و دانه‌های روغنی از اقدامات و برنامه‌هایی است که در جهت مهار تورم اجرا شده‌اند.

راد ادامه داد: در سال زراعی گذشته ۷ میلیون و ۲۰۰ هزارتُن گندم از کشاورزان خریداری شده بود که این رقم تا امروز به بیش از ۱۰ میلیون و ۳۲۲ هزار تُن رسیده است که این امر بیانگر رشد بیش از ۴۴ درصد نسبت به سال گذشته و ۱۲۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ است.

به گفته او، سال گذشته ۵ میلیون و ۸۸۲ هزار تُن گندم وارداتی، ۸۰۸ هزار تُن روغن خام، ۳۴۹ هزار تُن برنج، ۳۳۷ هزار تُن شکر خام و ۱۴۰ هزار تُن دانه‌های روغنی نیز تأمین شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه سال گذشته، شاهد مدیریت ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تُن ذخایر راهبردی کالاهای اساسی بودیم و حجم عملیات شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز به ۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تُن رسید، گفت: در سال گذشته زراعی، حدود ۱۰۰ هزار تُن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده بود که این رقم تا امروز به حدود ۱۱۰ هزار تُن رسیده و حدود ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

خرید تضمینی گندم به بیش از ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزارتن رسید

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *