توپک برنج سوخاری

زمان پخت 30
پنیر موزارلا به مقدار لازم
آرد سوخاری دو پیمانه
نمک به مقدار لازم
برنج چهار پیمانه پخته
تخم مرغ پنج عدد
جعفری دو قاشق غذا خوری خرد شده
پنیر پارمسان یک پیمانه رنده شده
فلفل سیاه به مقدار لازم

بهترین طرز تهیه توپک برنج سوخاری

این روزها علاوه بر غذاهای اصلی که روی میز غذاخوری در مهمانی ها مشاهده می کنید، معمولاً از فینگرفودها هم استفاده می‌ کنند تا رنگ و بوی بیشتری به سفره‌ های پذیرایی ببخشند.

این غذاهایی که بند انگشتی هستند رنگ و شکل منحصر به فردی دارند و جلوه بیشتری به مهمانی های شما می دهند. یکی از این فینگر فودهای خوشمزه که مخصوص ایتالیا است توپک برنج سوخاری می باشد که در ادامه با طرز تهیه آن آشنا خواهید شد.

شاید در نگاه اول تصور کنید که درست کردن این توپک های سوخاری کار سختی است اما بر عکس بسیار ساده می توانید با دستوری که در ادامه می گوییم آن را در خانه درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید و نتیجه ای که در نهایت به دست می‌ آید ارزش زحمتی که می کشید را خواهد داشت.

 این غذای ایتالیایی مخصوص محله ای به اسم آرانچینی در ایتالیا است و همانطور که گفته شد به عنوان پیش غذا سرو می‌ شود و کمتر از نیم ساعت برای پخت آن به زمان نیاز دارید.

البته این غذا جزو غذاهای پرکالری دسته بندی می‌ شود و اگر دارای رژیم غذایی کم کالری هستید این غذا نباید در لیست غذایی شما به صورت پرتکرار قرار داشته باشد.

در ادامه با مواد لازم برای تهیه توپک برنج سوخاری آشنا خواهید شد و دستور پخت آن را آموزش خواهیم داد.

دستور پخت توپک برنج سوخاری

برای درست کردن توپک برنج سوخاری ایتالیایی باید حتما از قبل برنج را تهیه کرده باشید و برنجی که آبکش می کنید باید خیلی نرم و چسبنده شده باشد و بعد آن را داخل یک کاسه بریزید و سپس دو عدد تخم‌ مرغ، پنیر پارمسان و کمی نمک و فلفل به برنج پخته شده اضافه کنید و به خوبی با دست ورز دهید تا کاملاً نرم و یکدست شود تا بتوانید به شکل توپک آنها را دربیاورید.

حالا کمی از مخلوطی که تهیه کرده بودید را بردارید و کف دست خود پهن کنید و یک تکه کوچکی پنیر موزارلا هم میان خمیر قرار دهید و بعد آن را به توپک تبدیل کنید و تا تمام شدن محتویات این کار را انجام دهید.

دستور پخت توپک برنج سوخاری

دستور پخت توپک برنج سوخاری

در ادامه باید داخل یک کاسه یا یک ظرف گود مقداری آرد سوخاری بریزید و در یک ظرف دیگری هم 3 تخم مرغ ها را با هم زن یا چنگال مخلوط کنید و داخل یک ماهیتابه که مقداری گود باشد روغن ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا حسابی داغ شود.

در این مرحله توپ هایی که می‌خواهید سرخ شود را باید اول در تخم‌ مرغ قرار دهید و بعد داخل آرد سوخاری بغلتانید و وقتی که همه قسمت های آن به تخم مرغ و آرد سوخاری آغشته شد داخل روغن داغ بیندازید تا خوب سرخ شود و به محض اینکه طلایی رنگ شد آن را از روغن در بیاورید و روی دستمال تمیز قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و می توانید با استفاده از جعفری خردشده توپک ها را تزئین کرده و در ظرف مخصوص سرو کنید و میل نمایید.

در این مرحله فینگرفودهای شما آماده است و در کنار سس های مورد علاقه خود می توانید آنها را میل کنید.

فینگرفود برنج سوخاری

فینگرفود برنج سوخاری

توجه داشته باشید که توپک شما باید آنقدر متراکم و منسجم باشد که داخل روغن خورد و باز نشود، پس بهتر است قبل از اینکه آنها را سرخ کنید کمی در یخچال بگذارید تا خوب خودشان را بگیرند و اگر به ادویه خاصی علاقه دارید می توانید داخل توپک های برنجی ادویه ها را اضافه کنید.

توپک برنج سوخاری با سس مخصوص

منبع: https://kalleh.com

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

انواع غذاهای بین المللی و خوش مزه

۲ روش طرز تهیه بریانی هندی؛ غذای مجلسی هندی_ پاکستانی

بریانی هندی یک غذای ایرانی، هندی، مغولی است که هم تندی هند را دارد هم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *