نزدیک عیده نمیدونی چه مبل و فرشی بخری؟

اگر اصول دکوراسیون رو بدونیم محیط دلنشین و زیبایی درست می کنیم که منشا آرامشمون می شه. اینجا یاد می گیریم چطور مبلمان و فرش رو باهم ست کنیم.این روزا ست کردن خیلی موضوع مهمی شده! از ست کردن لباس و کیف و کفش بگیر تا ست کردن وسایل خونه…

راهنمای ست کردن پرده و فرش

البته که موضوع مهمی هم هست؛ فردی رو تصور کن که بر اساس اصول خاصی لباس پوشیده و مقایسه ش کن با کسی که هرچی دم دستش بوده تنش کرده! قطعا با هم فرق دارن و از نظر زیبایی شناسی متفاوتن! ست کردن وسایل خونه هم همینطوره؛ اگر اصول دکوراسیون و چیدمان رو بدونیم و رعایت کنیم قطعا محیط دلنشین و زیبایی درست می کنیم که منشا آرامش مون میشه. توی این مقاله یاد می گیریم چطور مبلمان و فرش رو با هم ست کنیم تا بهترین ترکیب ها رو بسازیم. تا پایان همراهم باش…

اصول ست کردن مبلمان و فرش

مبلمان و فرش دو آیتم خیلی مهم در دکوراسیون خونه ها هستن واسه همین هم باید برای انتخاب شون تامل کنیم و با آگاهی از اصولی خاص عمل کنیم. الان هم مدت زیادی تا عید نمونده و اگه قصد تغییر دکوراسیون دارید بهترین زمان هست تا اصول ست کردن مبل و فرش رو بدونید و بر اساسش خرید کنید.

راهنمای ست کردن پرده و فرش

مبلمان و فرش همرنگ

ساده ترین اصل که اتفاقا خیلی هم زیباست و فضای مینیمال و دلنشینی به وجود میاره، انتخاب یک طیف رنگی برای مبلمان و فرش هست. به طور مثال انتخاب رنگ کرم برای مبلمان و فرش به این صورت که رنگ یکی از آیتم ها کرم روشن تر و رنگ آیتم دیگه کرم تیره تر باشه یا برعکس.

مبلمان و فرش با رنگ های مکمل

انتخاب رنگ های مکمل برای مبلمان و فرش یکی دیگه از روش های ست کردنه که زیبایی خاصی به فضا میده. استفاده از رنگ های قهوه ای و سبزآبی، سرخابی و فیروزه ای، آبی و زرد و… و انتخاب هوشمندانه اونها در اکسسوری های و دکوری ها، چیدمان خونه شما رو خاص میکنه.

راهنمای ست کردن پرده و فرش

باید بگم که رنگ طوسی هم در کنار خیلی از رنگ ها جذابیت خاصی داره؛ مثل طوسی و نارنجی، طوسی و سرخابی، طوسی و قرمز و…

استفاده از فرش همرنگ پوشش کف

یکی دیگه از گزینه های پیش روی شما برای ست کردن مبلمان و فرش، استفاده از فرشی هست که رنگ اون به پوشش کف فضایی که دکورش میکنید، نزدیک باشه. مثلا اگه کف هال و پذیرایی شما پارکتی به رنگ گردویی هست، استفاده از فرشی که قهوه ای، کرم و عنابی رنگ باشه مناسبه. در این صورت رنگ مبلمان رو رنگ مکمل طیف قهوه ای در نظر بگیرین؛ مثل یشمی یا سبزآبی تیره.

فضا رو شلوغ نکنید!

اگه فرش شما طرح شلوغی داره، حتما مبل های خودتون رو با پارچه ساده انتخاب کنید. استفاده از پارچه طرح دار برای مبل در کنار فرشی که نقش و نگار زیادی داره، فضا رو شلوغ و خسته کننده میکنه. و برعکس اگه مبلمان شما پارچه ای با طرح شلوغ هست، فرش رو ساده و بدون نقش انتخاب کنین.

استفاده از جزئیات رنگی و جذاب

اگه فرش و مبل رو در رنگ های خنثی انتخاب کردید، مثلا رنگ کرم یا طوسی، بهتره چند اکسسوری و آیتم دکوری در رنگ های گرم و چشمگیر انتخاب کنین و به فضا جون بدید. اینطوری محیط رو از خسته کننده بودن نجات خواهید داد!

راهنمای ست کردن پرده و فرش
راهنمای ست کردن پرده و فرش

در این مقاله چند راهکار ساده برای ست کردن مبلمان و فرش به شما ارائه شد تا طبق سلیقه خودتون انتخاب کنین و فضای زندگی تون رو زیبا و شیک چیدمان کنین.

اینجا هم میتونین بقیه مطالب مربوط به دکوراسیون رو ببینین.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه رسانه‌های ایران:امیدوارم نمایشگاه رسانه‌های ایران فصلی نو برای رسانه‌ها باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران به لطف خدا محقق شد و همکاری و تمهید مناسب همکاران ما و مشارکت رسانه‌ها این رویداد مهم را پس از شش‌سال محقق کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *