معرفی و بررسی تجهیزات شبکه لگراند

لگراند یک برند تجهیزات شبکه مطرح در دنیاست. این برند فرانسوی بیش از یک قرن است که در حوزه‌ی تولید تجهیزات شبکه فعالیت دارد و از معروف‌ترین و پرطرفدارترین برندها در سطح دنیاست. عمده‌ی شهرت برند لگراند در زمینه‌ی تجهیزات پسیو شبکه است و کابل‌های این برند 15 درصد بازار جهانی را به خودشان اختصاص داده‌اند. از بزرگ‌ترین امتیازات محصولات لگراند، تنوع بالای آن‌هاست و تقریبا برای هر نوع مشتری لگراند محصولی مناسب عرضه کرده است. این برند در بازار ایران نیز به شکل فعال حضور دارد و شما می‌توانید انواع تجهیزات پسیو شبکه را از برند لگراند خریداری کنید. در ادامه به معرفی تجهیزات شبکه لگراند در بازار ایران می‌پردازیم.

آنچه در ادامه میخوانید:

کابل شبکه

با بررسی تجهیزات شبکه لگراند متوجه خواهید شد که بدون اغراق بهترین و باکیفیت‌ترین کابل شبکه در بازار ایران متعلق به برند لگراند است. کمتر کسی در حوزه‌ی شبکه فعالیت می‌کند که نام لگراند را نشنیده باشد. کابل‌های لگراند در چهار رده‌ی اصلی Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7 به بازار عرضه شده که جدیدا کابل‌های cat8 این برند نیز به جمع محصولاتش اضافه شده‌اند. کابل‌های Cat5e و Cat6 تا حداکثر سرعت 1 گیگابیت ثانیه را می‌توانند پشتیبانی کنند؛ ولی کابل‌های رده‌های بالاتر سرعتشان 10 گیگابیت ثانیه است. کابل‌های cat8 نیز در مسافت‌های کم می‌توانند تا 40 گیگابیت ثانیه سرعت انتقال داده داشته باشند

کابل‌های لگراند در انواع روکش‌های زیر تولید می‌شوند:

  • UTP یا بدون روکش: این نوع کابل هیچ شیلد محافظی در اطراف زوج سیم‌ها ندارند.
  • SFTP: این نوع کابل شیلددار است و یک لایه فویل به اضافه‌ی یک شیلد محافظ در اطراف زوج سیم‌ها پیچیده شده است.
  • FFTP: این دسته کابل از دو لایه فویل به عنوان شیلد محافظ در کابل استفاده می‌کند.

معرفی و بررسی تجهیزات شبکه لگراند

از نظر نویزپذیری کابل‌های شیلددار عملکرد بهتری نسبت به نوع بدون شیلد دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های کابل‌های لگراند، نوع مغزی آن‌هاست. کابل‌های لگراند یا از مغزی‌های تمام مسی یعنی CCC ساخته شده‌اند یا مغزی آلومینیوم مسی دارند یعنی CCA. کابل‌های تمام مغزی جنس بهتری دارند و از نظر سرعت و کیفیت سیگنال در سطح بالایی قرار گرفتند. اما از نظر قیمت، کابل تمام مس از کابل آلومینیوم مس گران‌تر است. شما می‌توانید کابل‌های لگراند را به شکل حلقه‌های 305 و 500 متری یا بصورت خرده، در رنگ‌های مشکی، سفید، زرد و آبی خریداری کنید.

پچ کورد لگراند

پچ کورد لگراند دومین محصول پرطرفدار این برند است که از لحاظ کیفیت و کارایی بهترین بازار محسوب می‌شود. پچ کوردهای لگراند در رده‌های Cat6t، Cat6a، Cat7 و cat8 تولید و عرضه می‌شوند که نوع cat6 آن پرطرفدارتر است. شما می‌توانید پچ کوردهای لگراند را با متراژهای 0.5، 1، 2، 3، 5، 10، 15 و 20 سانتی‌متری خریداری کنید. پچ کوردهای لگراند نیز مشابه کابل‌های همین برند با دو نوع مغزی تمام مسی و مس-آلومینیوم تولید می‌شوند که نوع مسی هم کیفیت بالاتری دارد و هم قیمت بیشتر. شما می‌توانید انواع پچ کورد لگراند را به صورت روکشدار sftp و بدون روکش utp از بازار تهیه کنید. این پچ کوردها تنوع رنگ زیادی دارند و با رنگ‌های سبز، آبی، قرمز و زرد فروخته می‌شوند.

سوکت و کیستون

در این قسمت از معرفی تجهیزات شبکه لگراند، دو محصول پرطرفدار این برند را بررسی می‌کنیم؛ سوکت و کیستون شبکه. سوکت‌های شبکه‌ی لگراند از نوع RJ45 بوده و برای انواع کابل شبکه‌ مناسبند. این سوکت‌ها در رده‌ی CAT6 و CAT7 به بازار عرضه شدند که نوع Cat6 آن در ایران هم خیلی طرفدار دارد. سوکت‌های شبکه لگراند دو نوع روکشدار SFTP و بدون روکش UTP دارند که برای کابل‌های روکشدار حتما باید نوع SFTP را خریداری کرد. اغلب سوکت‌های شبکه‌ی لگراند از پلاستیک محکم ساخته شده‌اند و پین‌های آن‌ها مسی است. اما مدل‌هایی از این سوکت‌ها هم با بدنه‌ی فلزی تولید شده که البته در بازار ایران چندان رایج نیست. سوکت‌های لگراند را می‌توان هم به صورت خرده و هم در بسته‌های 100 تایی خریداری نمود.

02

بررسی تجهیزات شبکه لگراند نشان می‌دهد که کیستون لگراند از دیگر محصولات پرتقاضای این برند است. کیستون‌های این برند در دو اندازه‌ی تک ماژول و دو ماژول طراحی و ساخته شده‌اند و اکثرا توللس هستند؛ یعنی برای نصب نیاز به ابزار خاصی ندارند. از آنجا که کیستون‌های لگراند به فیس پلیت مجهزند، شما نیازی به خرید فیس پلیت جداگانه نخواهید داشت.

کیستون‌های لگراند در رده‌های Cat6، cat6a و cat7 تولید و عرضه می‌شوند. مشابه سایر محصولات مثل پچ کورد لگراند، کیستون‌های رده‌ی Cat6 تقاضای بیشتری دارند. لگراند کیستون‌های خود را به دو صورت UTP و SFTP وارد بازار کرده که نوع SFTP مقاومت خوبی در برابر نویز و تداخلات الکترومغناطیسی دارد. یکی از مزیت‌های کیستون‌های لگراند قابلیت برچسب‌گذاری روی آن‌هاست. شما می‌توانید در قسمت کاغذی بالای کیستون هر موردی را یادداشت کنید. همچنین استفاده از شاتر برای ورودی کیستون، جلوی نفوذ هر نوع گرد و غباری گرفته می‌شود.

پچ پنل

در این بخش از معرفی تجهیزات شبکه لگراند به سراغ پچ پنل می‌رویم. هدف از کاربرد پچ پنل در شبکه این است که بین دستگاه‌های مختلف و شبکه اتصال برقرار کنیم. اگرچه می‌توان بدون استفاده از پچ پنل هم این کار را انجام داد؛ اما، پچ پنل را برای مدیریت ساده‌تر کابل‌ها استفاده می‌کنند. در واقع با کمک پچ پنل شما می‌توانید به شکل موثری دستگاه‌های متصل به شبکه را سازماندهی و مدیریت کنید. پچ پنل‌ها در داخل رک و به نوعی مرکز یک شبکه متصل می‌شوند و کوچکترین خرابی در آن‌ها ممکن است باعث اشکالات زیادی در شبکه شود. بنابراین انتخاب یک پچ پنل از برندی معتبر این اطمینان را به شما می‌دهد که قرار نیست به راحتی مشکلی برای شبکه ایجاد شود.

شاید بهترین برندی که می‌توان برای پچ پنل معرفی کرد، لگراند باشد. این شرکت انواع مختلف پچ پنل‌ها را با استفاده از بروزترین استانداردها تولید می‌کند. پچ پنل‌های لگراند از نظر کیفیت ساخت و عملکرد در سطح بالایی قرار دارند. شما می‌توانید این پچ پنل‌ها را در دو نوع SFTP و UTP خریداری کنید. تفاوت این دو پچ پنل در وجود سیم ارت در SFTP است. همچنین نوع SFTP شیلددار است و برای مواردی استفاده می‌شود که سایر تجهیزات مثل کابل شبکه و پچ کورد لگراند نیز شیلددار باشند.

یکی دیگر از دسته‌بندی‌های پچ پنل لگراند، نوع لودد و آنلودد آن است. پچ پنل‌های لودد دارای کیستون هستند و می‌توانید آن را برای انواع کابل شبکه و پچ کورد لگراند یا هر برند دیگری به کار ببرید. ولی پچ پنل‌های آنلودد کیستون ندارند و به شکل یک ریل خالی فروخته می‌شوند. بنابراین برای استفاده شما می‌توانید به هر تعداد و نوع کیستونی که نیاز دارید را به پچ پنل اضافه کنید. بهتر است هنگام خرید پچ پنل آنلودد لگراند، کیستون‌های همین برند را برای نصب داخل آن استفاده کنید.

در طراحی پچ پنل‌های لگراند از فلزات طلا و برنز برای داشتن حداکثر سرعت استفاده می‌شود. این پچ پنل‌ها اغلب در دو رده‌ی CAT5E و CAT6 در بازار ایران رایج‌تر بوده؛ چرا که نسبت به سایر نوع‌ها مقرون به صرفه‌تر هستند. اما شما می‌توانید پچ پنل‌های لگراند را در رده‌های CAT6A، CAT7 و Cat8 نیز خریداری کنید. بعضی از مدل‌های پچ پنل لگراند از تکنولوژی quick fixing بهره می‌برند که امکان نصب راحت این وسیله را فراهم می‌کند.

پچ پنل‌های لگراند با تعداد پورت‌های 12، 16، 24، 48 و 72 پورت ساخته می‌شوند که نوع 24 پورتی آن از همه رایج‌تر است.

معرفی و بررسی تجهیزات شبکه لگراند

ترانکینگ

در این بخش از معرفی تجهیزات شبکه لگراند، به سراغ یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات شبکه که برند لگراند هم اقدام به تولید آن کرده می‌رویم؛ یعنی ترانکینگ. ترانکینگ‌ها کانال‌هایی هستند که برای عبور کابل شبکه از روی دیوارها یا زمین به کار برده می‌شوند. شما می‌توانید انواع کابل شبکه و برق را داخل ترانکینگ‌ها عبور دهید. مزیتی که ترانکینگ نسبت به داکت دارد این است که با نصب متعلقات ترانکینگ مثل کلید، پریز، سه راهی و سایر متعلقات، قابلیت‌های ترانکینگ بیشتر می‌شود. در واقع به کمک ترانکینگ شما می‌توانید یک سیم‌کشی کامل را به شکل روکار انجام دهید.

ترانکینگ‌های لگراند از نظر کیفیت ساخت و جنس بدنه نسبت به نمونه‌های مشابه ایرانی در سطح بالاتری قرار دارد و قیمت آن نیز بیشتر است. اغلب این ترانکینگ‌ها از PVC ساخته شده‌اند و رنگ سفید دارند. اما بعضی از مدل‌های ترانکینگ لگراند ساخته شده از استیل یا آلومینیوم هستند. ترانکینگ‌های لگراند سفید براق هستند و در گذر زمان رنگشان تغییری نمی‌کند. در برخی مدل‌های لگراند، درب نرم ترانکینگ باعث انعطاف‌پذیری بیشترش شده و امکان شکستن آن نیز کمتر است.

ترانکینگ‌های لگراند در چهار سایز 1، 2، 3 و 4 به بازار عرضه می‌شوند. سایز یک این ترانکینگ‌ها 50*80 میلی‌متر بوده و فقط قابلیت نصب یک پارتیشن را در داخل خود دارد. سایز دو، 50*105 میلی‌متر بوده و برای شبکه‌های کوچک یا متوسط به کار می‌رود. سایز سه برابر 50*150 میلی‌متر بوده و برای کابل‌کشی‌های متوسط تا بزرگ قابل استفاده است. بزرگ‌ترین سایز هم 50*195 میلی‌متر است که شما می‌توانید برای انواع شبکه‌های بزرگ و کابل‌کشی‌های گسترده استفاده کنید. در سایزهای 2، 3 و 4 شما می‌توانید سه پارتیشن داخلی نصب کنید. این پارتیشن‌ها برای جداسازی کابل‌های برق و شبکه از هم و همین‌طور جلوگیری از نویز و تداخل به کار می‌روند. ترانکینگ‌های لگراند را می‌توانید در شاخه‌های دو متری خریداری کنید.

همانطور که گفته شد، نصب متعلقات روی ترانکینگ قابلیت‌های این کانال‌ها را افزایش می‌دهند. لگراند یکی از برندهایی است که انواع متعلقات کاربردی را برای ترانکینگ‌های خود تولید می‌کند؛ مثل:

  • انواع زاویه
  • انواع کلید و پریز
  • انواع کادر ماژول 2، 4، 6 و 8
  • سه راهی
  • درب نرم
  • پارتیشن
  • و مسدودکننده‌ها

بهتر است برای ترانکینگ‌های لگراند از متعلقات همین برند استفاده کنید؛ چون مطابق استانداردهای لگراند ساخته شده‌اند و نصب‌شان ساده‌تر خواهد بود.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *