10 مکانی زیبا که در شرف نابودی از روی کره زمین است

شاید گمان کنید که پیشرفت تکنولوژی و صنعت می تواند به عنوان عامل بازدارنده از وقایع پیش بینی شده عمل کند، اما متاسفانه ابزار ترقی علم نیز خود در زمره محرک های تخریب به شمار رفته و به فرایند نابودی سرعت می بخشند.

جاذبه های دیدنی که به زودی نابود می شوند؟!

کره زمین از ابتدا تا به حال تغییرات فراوانی در زمینه های مختلف آب و هوایی داشته، که در برخی بخش ها با فرسایش و تخریب همراه بوده است. در کنار عوامل طبیعی، انسان نیز نقش مهمی در ایجاد آلودگی های ویران کننده ایفا می کند. در جهان شهرها و مناطق جغرافیایی زیادی وجود دارند که با گذر زمان روبه تباهی می روند، مکان هایی که هیچ گاه تصور نمی کنید، روزی برای همیشه قرار است از کره خاکی محو شوند. حال بیایید در behyan.com با هم ۱۰ مکان را که در شرف نابودی کامل هستند با هم بررسی کرده و بشناسیم .

۱۰. کانال پاناما | Panama Canal

کانال پاناما شاهراه تجاری بین دو اقیانوس آرام و اطلس می باشد. این دو اقیانوس به لحاظ اختلاف سطح وضعیت نا متناسبی داشته و حدود ۹۰ فوت با یکدیگر تفاوت دارند. این میزان عدم تقارن بارها موجب مسدود شدن کانال شده و طی ۵۰ سال آینده به طور کامل از صحنه زمین محو خواهد شد.

کانال پاناما
کانال پاناما

۹. بیگ سور، کالیفرنیا | Big Sur

ساحلی که دو شهر زیبای ایالت متحده آمریکا، سان فرانسیسکو و لس آنجلس را به هم متصل می نماید، بیگ سور نام دارد و با انبوهی از جنگل پوشیده شده و با افزایش دمای زمین، احتمال آتش سوزی و نابودی بخش عظیمی از مناطق سرسبز بیشتر خواهد گردید. از یک سو افزایش حجم آب و از سویی دیگر از بین رفتن گونه های گیاهی و جانوری روز به روز این منطقه را بیشتر از قبل به زوال نزدیک می کند.

بیگ سور
بیگ سور

۸. رود تیمز، لندن | River Thames

رود تیمز زمانی یکی از زیبایی های شهر لندن به شمار می رفت و مهاجران زیادی را به این شهر کشانده است. متاسفانه با افزایش دمای زمین و بالا آمدن سطح آب، هر آن ممکن است با سیلابی بزرگ ۸۰ درصد شهر را از بین ببرد. رود تیمز به قسمتی از دریا تبدیل شده و بنا بر نظرات کارشناسان احتمالا تا سال ۲۰۳۰ چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

۷. ونیز، ایتالیا | Venice

شهر ونیز در ایتالیا کاملا بر روی آب قرار گرفته است. هراندازه دمای کره زمین گرم تر شود میزان آبی که از قطبین به سمت دریاها و رودخانه ها سرازیر می گردد بیشتر شده و ونیز زیبا را به زیر حجم زیادی از آب فرو می برد. این شهر به طور قطع روزی محو شده و اثری از آن باقی نمی ماند.

نمایی از ونیز ایتالیا
نمایی از ونیز ایتالیا

۶. توکیو، ژاپن | Tokyo

توکیو شهری بزرگ با پیشرفته ترین تکنولوژی، مکانی بی نظیر برای زندگی به شمار می رود. گرم شدن دمای زمین و افزایش گازهای گلخانه ای آسیب های جبران ناپذیری به این شهر وارد خواهد کرد. گرمای بیش از حد موجب از بین رفتن تمام منابع تامین غذایی توکیو شده و با مهاجرت ساکنان شهر، آن جا به متروکه ای غیر قابل سکونت تبدیل خواهد شد.

شهر زیبای توکیو ژاپن
شهر زیبای توکیو ژاپن

۵. سد آبسنگی کبیر یا مرجانی، استرالیا | Great Barrier Reef

سد آبسنگی در استرالیا یکی از صخره های مرجانی دنیاست، که با گرمایش کره زمین رو به زوال و نابودی خواهد رفت. سد مرجانی محل زندگی گونه های مختلفی از جانوران دریایی و دوزیست بوده که با از بین رفتن صخره آن ها نیز به سرنوشت شوم نیستی دچار می شوند.

۴. جزیره کومودو، اندونزی | Komodo Island

جزایر اندونزی محل زندگی یکی از گونه های نایاب جانوری به نام اژدهای کومودو می باشد. جزیره کومودو نیز یکی دیگر از مناطقی است که با گرم شدن زمین به اعماق دریا فرو خواهد رفت. ضمن اینکه با افزایش دمای سطح دریا احتمال نابودی مرجان های قسمت ساحلی نیز بیشتر می شود.

۳. رود می سی سی پی ، ایالت متحده آمریکا | Mississippi River

در کنار رود می سی سی پی، دلتایی بزرگ به همراه رودها و مرداب های زیادی وجود دارد، که این منطقه نیز تحت تاثیر افزایش دمای زمین وبالا آمدن آب ها، غرق خواهد شد. بروز طوفان های سهمناک و گردبادهای بزرگ، نه تنها دریا را درگیر می کند، بلکه مناطق نزدیک به ساحل را نیز به زیر آب فرو می برد.

۲. بانکوک، تایلند | Bangkok

بانکوک محبوب ترین شهر تایلند، طی سال های اخیر با افزایش گردشگر و مهاجران، اقدام به ساخت ساختمان های متعدد نموده و حجم عظیمی از کوه ها و تپه های سیل بند را از بین برده اند. افزایش حجم آب های اطراف شهر و وجود آن در محل سیلاب ها به زودی بانکوک را از صحنه روزگار محو خواهد نمود.

۱. جزایر مالدیو | Maldive Islands

جزایر رویایی مالدیو از زیباترین جزیره های دنیاست، که تحت تاثیر گرم شدن هوا زمین، شاید نتواند سال ۲۰۵۰ را ببیند. این جزایر نیز از جمله مکان هایی می باشد، که به زودی از کره خاکی محو خواهد شد. سواحل شنی مالدیو با نمایی سفید و درخشان یکی از منحصر به فردترین مناطق گردشگری بوده که تنها ۵/۳ فوت از سطح دریا بالاتر است.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

عکس | تصویر محسن افشانی و همسرش در مراسم دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رئیس جمهور

«محسن افشانی»، بازیگر جنجالی و پرحاشیه تلویزیون به همراه همسرش در حاشیه یک مراسم برای دیدار با رئیسی حاضر شدند. پوشش محسن افشانی و همسرش در این مراسم مورد توجه قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *