نرخ عوارضی قطعه دوم آزاد راه تهران _ شمال هنوز تایید نشده است

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: هنوز نرخ عوارض قطعه دوم‌ آزادراه تهران _ شمال توسط وزیر راه وشهرسازی تایید نشده است و مسافران این مسیر همچنان با نرخ قطعه یک و تونل البرز از این مسیر عبور کرده و برای قطعه دوم عوارضی پرداخت نمی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ عوارضی قطعه یک آزادراه تهران- شمال در روزهای عادی ۳۸ هزار تومان و در ایام پیک ۵۰ هزار تومان است. همچنین قیمت عوارضی تونل البرز در قطعه دوم در روزهای عادی ۳۰ هزار تومان و در روزهای پیک و تعطیل ۵۰ هزار تومان است. نرخ عوارضی در قطعه چهارم که در مسیر مرزن آباد است هم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده‌است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص الکترونیکی شدن عوارض آزاد راه های کشور هم گفت: اگر در عوارض آزادراهی، مردم در پرداخت الکترونیکی همراهی کنند، همه سازنده های آزادراه تمایل دارند الکترونیکی بگیرند، اما مشکل این است که برخی مردم پرداخت نمی‌کنند. در ۴سال گذشته هیچ یک از شرکت های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ساخت آزاد راه پای کار نیامده اند چرا که بازگشت سرمایه ای برای آنها ندارد.

وی افزود: عوارض آزادراهی در مسیر تهران-شمال ابتدا الکترونیکی بود، اما فقط ۱۷ درصد مردم عوارض الکترونیکی را پرداخت کردند، هزینه نگهداری مسیر هم از این طریق تامین نشد. بنابراین با همکاری مردم همه آزادراه‌ها الکترونیکی می‌شود.

نرخ عوارضی قطعه دوم آزاد راه تهران _ شمال هنوز تایید نشده است

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *