اراضی برای نهضت ملی مسکن در تهران تخصیص نیافت

آقای شهاب سعادت نژاد گفت: در ساخت مسکن ملی از ابتدا قیمت بسیار پایینی برای ساخت مسکن اعلام شد، اما با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که قیمت تمام شده و ساخت آن برای سازندگان صرفه ندارد.

به گفته عضو هئیت مدیره انجمن انبوه سازان، در بخش واگذاری زمین نیز وزارت راه و شهرسازی نتوانست زمین‌های ها مناسبی را در شهرهای بزرگ مانند تهران واگذار کند و در همین زمان تفاهمنامه هایی با قیمت های پایین با ارگان های دیگری بسته شد که به علت غیر واقعی بودن قیمت ساخت و عدم پیش پرداخت‌های این تفاهم نامه ها نیز در عمل اجرایی نشد .

سعادت نژاد گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور در دهک ۲ تا ۸ قرار دارند که دنبال خانه های با کیفیت و ایمن هستند. زلزله خوی و ترکیه نشان داد که ساختمان هایی که ارزان و بی کیفیت ساخته می‌شوند چگونه می توانند جان و مال انسان هارا بگیرند و کشور ها را با مشکلات فراوانی روبرو کنند.

اراضی برای نهضت ملی مسکن در تهران تخصیص نیافت

او می گوید: در این راه می توان از تکنولوژی‌های ساخت کشور های دیگر و کمک های مالی و جذب سرمایه به صورت های مختلف از جمله فاینانس پروژه ها استفاده کرد. هم اکنون ما در کشور در حال ساخت ساختمان‌ها در نسل ۲ و ۳ مانده ایم، در صورتی که دنیا با صنعتی سازی به سمت نسل های ۵ و ۷ ساختمان سازی پیشرفت کرده اند.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *