بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در سال آینده

خیراله خادمی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه آهن بیجار – زنجان اظهار داشت: در بخش‌های زیرساختی و بخش زیرساخت حمل و‌نقل کشورد اقدامات بزرگ و بی‌نظیری در حال اجراست.

وی افزود: با عنایتی که دولت برای تکمیل کریدورهای جاده‌ای و آزادراهی و ریلی کشور دارد امید است بتوانیم خدمات خوبی در سال‌های آتی به مردم عزیز کشورمان ارائه دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی در دست اقدام است که ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن شروع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: سال آینده چهار پروژه برای به بهره‌برداری می‌رسد که سه پروژه آن ۳ مرکز استان را به شبکه ریلی متصل می‌کند.

‌خادمی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲ مرکز استان به شبکه ریلی متصل و در سال ۱۴۰۲ هم سه مرکز استان دیگر اضافه خواهد شد.

بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در سال آینده

وی افزود: یکی از این مراکز که نزدیک ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سعی بر این‌ است ۶ ماهه اول سال آینده تحویل دهیم اتصال مرکز استان کردستان به شبکه ریلی و تکمیل راه‌آهن همدان به سنندج است.

وی عنوان کرد: با عنایت استاندار و سفر رییس جمهور و پیگیری‌های نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی توانستیم تامین اعتبار انجام دهیم و منابع مالی برای تکمیل پیش‌بینی شده است.

خادمی گفت: دو استان اردبیل و‌ آذربایجان شرقی از مسیر جدید و‌ میانبری در حال اتصال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مجموع این راه‌های ریلی حدود ۴۰۵ کیلومتر است که دو و نیم برابر متوسط ساخت ریل در کشور است که در بهترین‌ حالت سالانه ۲۰۰ کیلومتر احداث شده است.

خادمی ادامه داد: در بخش آزادراهی ۵ هزار کیلومتر آزاد راه در برنامه کاری وجود دارد که حدود هزار و ۵۰ کیلومتر در حال ساخت است.

این‌ مقام مسوول گفت: ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در سال ۱۴۰۲ تحویل زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی بیان کرد: در بخش بزرگراهی نیز که نیاز استان کردستان هم هست ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور در حال ساخت است.

خادمی گفت: نیاز ما این است شبکه شریانی اصلی که ۳۷ هزار کیلومتر است تبدیل به آزادراه یا بزرگراه شود.

معاون وزیر راه و‌ شهرسازی گفت: نزدیک به ۲ هزار کیلومتر بزرگراه و‌ هزار و ۸۰۰ کیلومتر آزادراه موجود است.

وی عنوان‌کرد: نزدیک‌ ۱۵ هزار کیلومتر آزادراه برای کاهش تلفات جاده‌ای باید ساخته شود.

خادمی عنوان کرد: در بخش جاده‌ای هم عقب افتادگی تاریخی وجود دارد ک‌ه در یک دوره درست نمی‌شود و در سنوات مختلف درست خواهد شد.

وی گفت: ‌پروژه راه آهن بیجار ـ زنجان بخشی از یک‌ محور بین‌المللی خواهد شد.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *