سنتکام با تایید حمله یمن: کشتی آمریکایی خسارت دید

مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تایید کرد که «یک پهپاد شلیک شده از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به کشتی تحت مالکیت آمریکا» اصابت کرد و به آن خسارت وارد شد.

به گزارش مشرق، سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: حدود ساعت هشت و ۳۰ دقیقه بعدازظهر به وقت صنعا یک پهپاد تهاجمی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن شلیک شد و به کشتی تجاری M/V Genco Picardy در خلیج عدن اصابت کرد.

سنتکام افزود: این کشتی دارای پرچم جزایر مارشال بوده و تحت مالکیت آمریکا ویک کشتی فله‌بر است. این حمله هیچ زخمی نداشته و مقداری خسارت گزارش شده است. M/V Genco Picardy قادر به دریاپیمایی بوده و به مسیر خود ادامه می‌دهد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش یمن در عملیاتی یک کشتی آمریکایی را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی هدف قرار دادیم.

وی افزود: هرگز در حمله به منشأ تهدید در دریای عرب و دریای سرخ تردید نخواهیم کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی ما دست به عملیات حمله به یک کشتی آمریکایی به نام “جنکو پیکاردی” در خلیج عدن زد و آن را با شماری از موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار داد.

وی گفت: هدف‌گیری این کشتی با تعدادی موشک مناسب دریایی و اصابت مستقیم انجام شد.

سریع افزود: هرگونه تجاوز جدید به یمن بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

سریع افزود: حرکت دریانوردی در دریای عرب و دریای سرخ به همه مقاصد در تمامی جهان به استثنای بنادر فلسطینی اشغالی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: عملیات ما علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، تا توقف تجاوزگری و شکست محاصره ملت استوار فلسطین در غزه ادامه خواهد یافت.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

بیانیه سپاه پاسداران؛ معجزه طوفان الاقصی و عملیات حیرت انگیز وعده صادق امتداد دفاع مقدس است

تداوم روند قدرت افزایی دفاعی برای مقابله متناسب و موفق با تهدیدات متصور در حوزه‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *