شرایط ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد سودای دریافت گرین کارت آمریکا را در سر دارید، در این مقاله قصد داریم یکی از ارزان‌ترین راه‌های انجام این کار را به شما معرف کرده و مراحل و شرایط لازم برای آن را بررسی کنیم.

شرایط ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

04

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد سودای دریافت گرین کارت آمریکا را در سر دارید، در این مقاله قصد داریم یکی از ارزان‌ترین راه‌های انجام این کار را به شما معرف کرده و مراحل و شرایط لازم برای آن را بررسی کنیم. به این موضوع توجه داشته باشید در ایالات متحده آمریکا، داشتن کارت سبز یا “Green Card” به معنای داشتن اقامت دائمی در این کشور است. یکی از مسیرهای معمول برای اخذ این کارت، شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا یا Diversity Visa (DV) Lottery است. در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمایی جامعی در مورد شرایط ثبت نام لاتاری در اختیار شما قرار دهیم تا چالش‌هایتان را به حداقل برسانید.

لاتاری گرین کارت (DV) چیست؟

اجازه دهید قبل از بررسی شرایط ثبت نام در لاتاری، اطلاعات بیشتری در مورد این شیوه مهاجرتی در اختیار شما قرار دهیم. لاتاری گرین کارت (DV)، یک برنامه ویژه‌ای است که توسط وزارت امور خارجه آمریکا برگزار می‌شود. در این روش به شهروندان کشورهای مختلف فرصت داده می‌شود تا اقامت دائمی در ایالات متحده را به دست آورند. این برنامه به‌صورت سالیانه برگزار شده و شرکت‌کنندگان از طریق یک فرایند قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند.

برندگان لاتاری گرین کارت حق اقامت دائمی در آمریکا را به دست می‌آورند. آن‌ها می‌توانند در این کشور به کار و تحصلی مشغول شده و زندگی کنند. دلیل اصلی راه‌اندازی این برنامه ایجاد تنوع فرهنگی و اجتماعی در جامعه و دادن فرصت به افراد مختلف از سراسر جهان برای شروع یک زندگی جدید در کشوری توسعه‌یافته است.

شرایط ثبت نام لاتاری

به این موضوع توجه داشته باشید که برای انجام ثبت نام و ارسال درخواست باید شرایط مشخص شده توسط وزارت خارجه آمریکا را داشته باشید تا مدارک شما بررسی شود. در غیر این صورت هرگونه اقدامی بی‌فایده بوده و موفق به دریافت اقامت دائم نمی‌شوید.

مجاز بودن ثبت نام شهروندان کشور محل تولد

یکی از شرایط ثبت نام لاتاری برای دریافت گرین کارت، مجاز بودن ثبت نام شهروندان کشور محل تولد شماست. این برنامه برای افرادی باز است که از کشورهای مشخصی به‌عنوان کشور مبدأ شرکت کنند. این فهرست هر ساله توسط وزارت امور خارجه آمریکا اعلام می‌شود و شما می‌توانید صلاحیت خود برای ثبت نام را بررسی کنید.

یکی از موضوعات تعیین‌کننده این است که تعداد اتباع کشور شما که در 5 سال گذشته به ایالات متحده مهاجرت کرده‌اند، بیش از 50 هزار نفر نباشد. در حال حاضر با توجه به بررسی‌های انجام شده، مشکلی برای ثبت نام ایرانی‌ها وجود ندارد.

مدرک تحصیلی

یکی دیگر از شرایط ثبت نام لاتاری داشتن مدرک تحصیلی است؛ برای انجام این کار باید حداقل دیپلم داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر داشتن مدرک بالاتر هیچ تاثیری در افزایش احتمال موفقیت شما ندارد. جالب است بدانید که در هنگام ارائه درخواست لازم نیست مدارک خود را اسکن کرده و تصویر آن را ارسال کنید.

یکی از اشتباهاتی که برخی از افراد در هنگام ثبت اطلاعات خود انجام می‌دهند، ارائه اطلاعات غلط در مورد آخرین مدرک تحصیلی است. درست است که در مراحل اولیه نیازی به ارسال مدارک به نهادهای مربوطه نیست؛ ولی در صورت برنده‌شدن باید به سفارت مراجعه کرده و بر اساس اطلاعاتی که در اختیار آن‌ها قرار داده مدارک معتبر ارائه دهید.

سابقه کار

داشتن سابقه کار راهی جایگزین برای افرادی است که مدرک تحصیلی دیپلم خود را دریافت نکرده‌اند. اگر شما دارای حداقل دو سال تجربه کاری معتبر در یکی از شاخه‌های تعیین شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا هستید، می‌توانید در این برنامه شرکت کنید.

پس قبل از انصراف از ثبت نام حتما لیستی که به‌صورت سالیانه منتشر می‌شود را بررسی کنید. شاید تخصص شما جزو آن‌ها باشد و بتوانید از این طریق اقدام کنید. به این نکته توجه داشته باشید که سابقه گفته شده باید در بازه زمانی 5 سال گذشته باشد و شما بتوانید با ارائه مدارک مستند آن را اثبات کنید. در غیر این صورت قابل‌قبول نخواهد بود.

شرط سنی

شاید این سؤال برای شما ایجاد شود که در شرایط ثبت نام لاتاری، محدودیت‌های سنی در نظر گرفته شده است یا خیر. در حال حاضر هیچ محدودیتی از این بابت وجود ندارد. درصورتی‌که قصد اقدام‌کردن به‌صورت مستقل را دارید، فقط کافی است سن شما بالای 21 سال باشد. اگر سن شما کم‌تر از این میزان است، تنها در صورتی می‌توانید اقدام کنید که والدین شما در این فرایند ثبت نام کرده باشند.

02

کشور آمریکا امتیازی را برای افرادی که دیپلم دریافت کرده‌اند و کم‌تر از 21 سال سن دارد، در نظر گرفته است. آن‌ها می‌توانند همزمان به صورت مستقل و زیر مجموعه پدر و مادر خود ثبت نام کنند تا شانس موفقیتشان در اخذ اقامت دائم به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند.

مدارک موردنیاز جهت شرکت در لاتاری

پس از اینکه شرایط ثبت نام لاتاری را بررسی کردیم، حال قصد داریم مدارک موردنیاز برای انجام این کار را اعلام کنیم تا در هنگام انجام پروسه‌های اداری با مشکلی مواجه نشوید.

اطلاعات هویتی

در مرحله اول و هنگام پرکردن فرم‌های موردنظر باید اطلاعات هویتی (شخصی) خود را بادقت ثبت کنید. اگر این کار را به‌درستی انجام ندهید، به دلیل مغایرت شانس خود برای برند شدن را از دست می‌دهید و باید یک سال دیگر برای ثبت نام مجدد صبر کنید. در ادامه به برخی از اطلاعات موردنیاز برای شرکت در لاتاری اشاره می‌کنیم.

  • نام و نام خانوادگی کامل شما باید به‌دقت و بدون هیچ اشتباهی وارد شود.
  • تاریخ دقیق تولد شما برای ارتباطات و اعتبارسنجی اهمیت دارد.
  • آدرس محل سکونت و اقامت شما باید به دقت وارد شود.
  • اطلاعات پاسپورت شما برای تعیین هویت شما از اهمیت بسزایی برخوردار است.
  • یک آدرس ایمیل معتبر برای ارتباطات و اعلامیه‌های مربوط به ثبت نام ضروری است.
  • ارائه شماره‌های تماس تلفن ثابت و تلفن همراه به منظور ارتباطات آینده مورد نیاز است.

01

عکس

در هنگام ثبت نام به تمام شرایط و معیارهای مشخص شده یک عکس استاندارد توجه کنید؛ زیرا در هنگام بارگذاری مدارک پیغامی در مورد قابل قبول بودن یا نبودن آن برای شما ارسال نمی‌شود. در بسیاری از موارد دیده شده فرد تمام شرایط ثبت نام لاتاری را داشته و مراحل را به درستی انجام داده؛ ولی به دلیل استاندارد نبودن عکس با مشکل مواجه شده است. در ادامه به موارد ضروری که باید به آن توجه کنید، اشاره می‌کنیم.

  • سفید بودن پس زمینه
  • پرسنلی بودن
  • کیفیت و وضوح مناسب
  • رنگی بودن
  • نمایش کامل صورت در تصویر

مدرک تحصیلی

یکی از شرایط ثبت نام لاتاری داشتن حداقل مدرک دیپلم است. اگر موفق به اخذ آن نشده‌اید، باید مستنداتی در سابقه کار 2 ساله خود در 5 سال گذشته ارائه دهید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. در غیر این صورت باید به فکر راه‌حل دیگری باشید.

مدرک زبان و ثبت نام در لاتاری

یکی از سوالات پرتکرار در مورد لاتاری و شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در آن، پیرامون مدرک زبان است. جالب است بدانید هیچ محدودیتی در مورد این موضوع در نظر گرفته نشده و شما اگر صبحت کردن به زبان انگلیسی را نیز بلد نباشید، مشکلی از این بابت برایتان ایجاد نمی‌شود. مصاحبه‌ای که در سفارت ایالات متحده انجام می‌شود نیز به زبان فارسی است.

جمع‌بندی

آمریکا یکی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان به حساب می‌آید که هرساله افراد زیادی برای دریافت اقامت آن اقدام می‌کنند. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که ممکن است پیچیدگی‌ها و دشواری‌های خاص خود را داشته باشد.

از ده نود میلادی دولت ایالات متحده، امکانی را برای افرادی که از راه‌های عادی قادر به دریافت گرین کارت نیستند، در نظر گرفت تا با ثبت نام در لاتاری شانس خود را برای اخذ اقامت افزایش دهند. در این مقاله شرایط ثبت نام لاتاری و مدارکی که برای انجام این کار نیاز دارید را بررسی کردیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهید. شاید برنده خوش شانس بعدی شما باشید.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *