لزوم‌پیشگیری حریق در عرصه های منابع طبیعی و جنگل ها

عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جلسه وبیناری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: امسال بارندگی‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و این امر موجب افزایش پوشش گیاهی شده است، بنابراین از هم‌اکنون باید در استان‌ها هشدار لازم و گشت‌های مراقبت‌های منظم انجام شود تا همانند سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش و کنترل حریق در عرصه‌های جنگلی باشیم.

به گفته او، با فرا رسیدن فصل بهار دامنه آفات و بیماری‌های درختان زاگرس گسترش پیدا می‌کند و باید تمهیدات لازم برای مقابله با آفات صورت گیرد و استان‌های زاگرسی مکلف هستند با هماهنگی یکدیگر و به شکل منسجم اقدامات پیشگیرانه و یکپارچه در این اکوسیستم را انجام دهند.

نوبخت ادامه داد: طرح کاشت یک میلیارد درخت با قوت هرچه بیشتر پیگیری می‌شود و این طرح از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان منابع طبیعی است و فرآیند شناسایی عرصه، تولید بذر و نهال در نهالستان‌ها به شکل مطلوب در حال انجام است و برای تحقق این طرح که یک تکلیف از سوی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است هیچ کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

معاون وزیر جهاد می گوید: شناسایی عرصه‌های مورد نظر برای کاشت تا پایان اردیبهشت انجام می‌شود و برای هریک از این عرصه‌های تعیین شده طرح تهیه می‌شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی گفت: در تمامی مناطق رویشی کشور نوع گونه‌ها با توجه به شرایط اقلیمی و سازگاری با محیط باید تعیین شود و جمع‌آوری بذر باید به موقع انجام شود، زیرا اگر تعللی صورت گیرد برداشت برخی از بذر‌ها به خاطر دوره‌ای بودن از دست می‌رود.

به گفته او، صاحبان صنایع و خیرین حامیان بسیار خوبی برای انجام این طرح هستند و به استان‌ها تاکید شد که از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود.

نوبخت از مدیران استانی خواست کارشناسان دست‌اندرکار و مرتبط با طرح کاشت یک میلیارد درخت را به استان‌های همجوار اعزام کنند تا در زمینه دانش و تجربیات تبادل نظر انجام شود.
معاون وزیر جهادکشاورزی جزیره‌ای عمل کردن را آفتی بزرگ در منابع طبیعی برشمرد و گفتد در تعیین عرصه‌ها و تعیین اولویت‌ها در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت کمیته‌های فنی، شورای عالی جنگل، معاونت امور جنگل و معاونت آبخیرداری هماهنگی و هم‌افزایی لازم را مورد توجه قرار دهند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی حمایت تمام و کمال خود را نسبت به اجرای این طرح اعلام کرده و نسبت به ارائه آمار‌های دقیق در این زمینه تاکید داشته است.

لزوم‌پیشگیری حریق در عرصه های منابع طبیعی و جنگل ها

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *