نحوه استعلام و پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در سال ۱۴۰۲

مالیات نقل و انتقال خودرو ، مالیاتی است که هنگام خرید و فروش خودرو، از طرف خریدار به سازمان امور مالیاتی پرداخت می شود. این مالیات بر اساس ارزش معاملاتی خودرو و طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده ، محاسبه و اخذ می شود.

نحوه استعلام مالیات نقل و انتقال خودرو

برای استعلام مالیات نقل و انتقال خودرو، می توان از دو روش زیر استفاده کرد:

استعلام از طریق سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو

برای استفاده از این روش، ابتدا باید به سایت سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنید. سپس، با وارد کردن کد ملی، شماره پلاک خودرو و کد ملی فروشنده، می توانید مالیات نقل و انتقال خودرو را استعلام کنید.

نحوه استعلام و پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در سال ۱۴۰۲

استعلام از طریق دفاتر اسناد رسمی

برای استفاده از این روش، باید به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید و درخواست استعلام مالیات نقل و انتقال خودرو را ارائه دهید. مسئول دفتر اسناد رسمی، با وارد کردن اطلاعات خودرو در سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو، مالیات را استعلام می کند.

نحوه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو

پس از استعلام مالیات نقل و انتقال خودرو، باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. برای پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو، می توان از دو روش زیر استفاده کرد:

پرداخت اینترنتی

برای پرداخت اینترنتی مالیات نقل و انتقال خودرو، می توانید به سایت سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات خودرو و کد ملی، مالیات را پرداخت کنید.

پرداخت حضوری

برای پرداخت حضوری مالیات نقل و انتقال خودرو، می توانید به یکی از بانک ها یا دفاتر خدمات الکترونیک دولت مراجعه کنید و با ارائه اطلاعات خودرو و کد ملی، مالیات را پرداخت کنید.

نکات مهم

مالیات نقل و انتقال خودرو باید حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ انتقال خودرو، پرداخت شود.

در صورت عدم پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو، جریمه ای معادل ۵ درصد مالیات به صورت ماهانه به آن اضافه می شود.

در صورت عدم پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو، خریدار خودرو، امکان تعویض پلاک خودرو را نخواهد داشت.

مالیات نقل و انتقال خودرو، یکی از مالیات های مهمی است که هنگام خرید و فروش خودرو، باید پرداخت شود. عدم پرداخت این مالیات، علاوه بر جریمه، می تواند مشکلاتی را برای خریدار خودرو ایجاد کند.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *