10 سوالی که قبل از خرید لوازم خانگی باید از خودتان بپرسید

خرید لوازم خانگی، آن هم لوازم برقی نیازمند آگاهی و شناخت کامل برندهاست! زیرا با توجه به شرایط اقتصادی و قیمت نجومی لوازم خانگی، حتی یک اشتباه هم می تواند تمام پولی که بابت وسیله ای که خریده اید را به باد دهد!

 آیا به مدل و نوع لوازم توجه دارید؟

بعضی لوازم در مدل های بسیار متنوعی ساخته می شوند، مانند تلویزیون های جدید که با اندازه های متفاوت بوده و یا مبلمان هایی که به صورت اسپرت، چوبی کوچک، راحتی و یا تاج دار که اندازه ای بزرگ دارند. شما باید به مکانی که قرار است وسایل را بگذارید توجه کرده و بعد به انتخاب بپردازید.

تنها علاقه، شرط معقولی برای خرید اساس به شمار نمی رود، امکان دارد محیط خانه از فضایی متناسب با وسیله خریداری شده نباشد، پس به مدل تولید شده توجه کنید و بعد اقدام به خرید نمایید. با یک جست و جو ساده از طریق سایت ها می توانید از اندازه و مدل لوازم اطلاعات کافی به دست آورید.

آیا فضای کافی برای نگهداری وسایل وجود دارد؟

امروزه نحوه ساخت منازل به شکلی است، که محل تعبیه هر کدام را در خانه در نظر می گیرند. چنانچه محیط فضایی همچون آشپزخانه برای قرار دادن وسایل جای کافی ندارد، می توانید از مدل های کم حجم تر استفاده کرده و یا در صورت امکان محل مورد نیاز را ایجاد نمایید.

اندازه وسایل مورد نظر را سنجیده اید؟

اندازه و حجم وسایل از اهمیت بالایی در زیبا سازی محیط منزل تان، برخوردار می باشد. اگر شما منزلی با متراژ کوچک دارید، قطعا باید از خرید لوازم بسیار بزرگ خود داری کنید.

به طور مثال اگر قسمت هال فضایی ۴در۴ است یک تلویزیون ۵۰ اینچ گزینه ای نا مناسب و جاگیر به شمار می رود، که نمایی بد قواره را برای محیط زندگی ایجاد می کند، و یا خرید میزو صندلی ناهارخوری برای فضای کوچک آشپزخانه نمی تواند گزینه ای مناسب محسوب گردد، شما به جای آن می توانید از صندلی های مخصوص اپن استفاده نمایید.

آیا با توجه به قدرت خریدتان انتخاب می کنید؟

نمایندگی و شرکت ها هرکدام با نرخ های متفاوتی لوازم را عرضه می کنند؛ و شما باید بنا بر اندازه جیب تان دست به انتخاب بزنید. ممکن است برخی کمپانی ها قیمتی را بر لوازم تولید شده خود بگذارند که بسیار بیشتر از توان خرید شما باشد، پس قبل از هر اقدام عجولانه ابتدا کمی حوصله به خرج داده و به دنبال نرخ های مناسب تر بگردید.

از سویی دیگر باید به ضرورت وسایل نیز توجه داشته باشید، خرید اساس غیر ضروری نه تنها زیاده روی در هزینه ها است بلکه موجب اشغال کردن بخشی از فضای منزل نیز خواهد شد.

ویژگی های وسایل مورد نظر از چه اهمیتی برخوردار می باشد؟

از خصوصیات و ویژگی های لوازم خانگی که قصد خریدش را دارید، آگاه شوید. برخی کمپانی ها ابزار ضروری وسایل را به صورت یدک در بسته بندی وسایل قرار می دهند، و یا گاهی در کنار اساس اصلی بعضی لوازم متفرقه را نیز به عنوان اشانتیون گذاشته تا در جلب رضایت مشتری موفقیت بیشتری را کسب نمایند.

از علت گرانی و یا ارزان بودن وسیله نیز اطلاعات کافی به دست آورید، ممکن است یک شرکت به دلیل خدمات بیشماری که پس از فروش به مشتریان ارائه می دهد، قیمت بالاتری را برای لوازم تولید شده خود در نظر بگیرد.

هارمونی و تناسب رنگ ها را برای چینش لوازم می شناسید؟

امروزه لوازم خانگی به رنگ های سفید، نقره ای ، فیلی، استیل و برخی رنگ های دیگر به بازار وارد شده اند، که افراد با توجه به علایق خود و یا تناسب آن ها با سایر وسایل موجود در منزل اقدام به خرید می کنند. به یاد داشته باشید که نوع سفید لوازم خانگی از هارمونی بهتری نسبت به بقیه رنگ ها برخورداربوده که نمایی زیبا تر را برای منزل شما پدید می آورد.

چرا از نظر سنجی ها کمک بگیریم؟

با مراجعه به وب سایت های کمپانی و یا شرکت تولید کننده لوازم خانگی و یا صفحات اجتماعی مربوط به نمایندگی های ارائه کننده لوازم، از نظرات خریداران با خبر شوید، با این روش می توانید از معایب و محاسن وسایل اطلاعات کافی کسب نمایید.

تا چه اندازه به قیمت های ارائه شده دقت می کنید؟

هرگز با مراجعه به نخستین فروشگاه اقدام به خرید ننمایید، کمی صبر و حوصله به خرج داده و به چند مغازه دیگر نیز سری بزنید. گاهی قیمت های ارائه شده در فروشگاه ها با یکدیگر متفاوت می باشد. یا حتی می توانید با پیدا کردن نمایشگاه هایی که به صورت عمده لوازم خانگی را عرضه می کنند، وسایلی با قیمت مناسب تر تهیه نموده و در هزینه ها صرفه جویی کنید.

تکلیف لوازم قدیمی را چگونه روشن می کنید؟

قبل از خرید وسایل جدید، ابتدا باید تکلیف اساس قدیمی را روشن کنید، تا جای کافی را برای ورود لوازم نو باز کنیم. شما می توانید برای فروش وسایل کهنه آن ها را در سایت های فروش قرار دهید و یا به افرادی که به لحاظ مالی به آن نیاز دارند ببخشید. در هر صورت ایجاد فضای مناسب برای وسیله نو یکی از گزینه های قابل توجه برای تنوع در اساسیه منزل می باشد.

نحوه ارسال و نصب وسایل جدید به چه صورت انجام می پذیرد؟

در زمان خرید از نحوه ارسال و دریافت وسایل و همینطور چگونگی نصب و گارانتی مورد تایید کمپانی ها به طور کامل اطلاعات کسب نمایید. برخی شرکت ها هزینه ارسال و نصب را به صورت مجزا محاسبه کرده، که ممکن است در صورت حساب مورد تصور شما نوسانات قیمت ایجاد کند.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

عکس | تصویر محسن افشانی و همسرش در مراسم دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رئیس جمهور

«محسن افشانی»، بازیگر جنجالی و پرحاشیه تلویزیون به همراه همسرش در حاشیه یک مراسم برای دیدار با رئیسی حاضر شدند. پوشش محسن افشانی و همسرش در این مراسم مورد توجه قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *