واردات برنج به یک میلیون تن می‌رسد

مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج گفت: در شرایط کنونی که برنج ایرانی بدون واسطه از کشاورزان خریداری و مستقیم به فروشگاه‌ها عرضه می شود، برخی واسطه گران و دلالان بازار برنج ایرانی که احساس نگرانی کردند با برخی جوسازی ها بدنبال برهم زدن نظم بازار هستند.

به گفته او، واسطه گران و دلالان بازار برنج ایرانی با بیان اظهاراتی مبنی بر واردات بی رویه برنج خارجی و افزایش تولید داخل بدنبال آن هستند که دولت را تحت فشار قرار دهند تا جلوی واردات برنج خارجی را بگیرند تا قیمت برنج ایرانی افزایش دهند.

کشاورز ادامه داد: با توجه به تسلط کامل معاونت توسعه بازرگانی بر موضوع اجازه نمی دهد افراد سود بخواهند نظم بازار را برهم بزنند چراکه آمار گمرک و وزارت جهاد معیار و ملاک است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج تولید ۳ میلیون تنی برنج داخلی را تکذیب کرد و گفت: بنابر آمار وزارت جهاد امسال ۲.۵ میلیون تن برنج تولید شده است، همچنین طبق آمار گمرک از ابتدای سال ۷۰۰ هزارتن برنج توسط بخش خصوصی وارد و تمام آن در بازار توزیع شده است.

به گفته او، بنابر آمار قیمت جهانی برنج ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته ایم و همین امر در سطح عمده فروشی و خرده فروشی اثر خود را گذاشته است.

کشاورز از کاهش ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزارتنی واردات برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: با احتساب تولید و سرانه مصرف، امسال قرار است که یک میلیون تن برنج وارد شود. از این رو امیدواریم که مشکلات تعهدات ارزی رفع شود تا بازار دچار کمبود و گرانی در ایام عید و ماه رمضان نشود.

واردات برنج به یک میلیون تن می‌رسد

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *