وضعیت روحیه‌ نظامیان اوکراینی در یک مراسم «انگیزشی» +فیلم

در ویدئویی که از یک برنامه انگیزشی برای نظامیان اوکراین منتشر شده، آوازه‌خوان زنی در میان جمع نظامیان در حال اجرای برنامه است و می خواهد اجرای شادی داشته باشد، اما چهره‌ها گویای چیز دیگری است.

به گزارش سرویس جهان مشرق، بنا بر گزارش‌های منابع خبری آمار بالای کشته‌ها و مجروحین، حجم بالای نابودی تجهیزات و تسلیحات، عدم موفقیت در اهداف نظامی، نداشتن چشم‌انداز روشن و… روحیه اعضای ارتش اوکراین را به شدت تضعیف کرده است و بسیاری از کادرها و نیروهای آن دچار فرسایش و خستگی عمیق شده‌اند.

وضعیت روحیه‌ نظامیان اوکراینی در یک مراسم «انگیزشی» +فیلم

وضعیت روحیه‌ نظامیان اوکراینی در یک مراسم «انگیزشی» +فیلم

در ویدئویی که از یک مراسم تبلیغاتی-انگیزشی برای نظامیان در اوکراین منتشر شده، آوازه‌خوان زنی در میان جمع نظامیان اوکراینی در حال اجرای برنامه است و تلاش دارد اجرای مثلا شادی داشته باشد، اما چهره‌های نظامیان حاضر بالاتقاق افسرده، ناراحت و کلافه است و زبان بدن آنان نشان می دهد که از حضور در چنین برنامه‌ای کاملا معذب هستند.

نکته بسیار قابل‌تاملی که در این ویدئو وجود دارد، سن نسبتا بالای قریب به اتفاق نظامیان حاضر است که همه بالای 40 سال به نظر می رسند. گویی بخش زیادی از نظامیان جوان اوکراینی یا در جبهه کشته شده‌اند، یا این که اصولا به خاطر خروج جوانان از کشور برای احتراز از سربازگیری، میانگین سن نظامیان اوکراینی بسیار بالا رفته است.

اوکراین علی‌رغم تلفات بسیار بالای نیروهایش، هیچ پیروزی نظامی قابل‌توجهی در ماه‌های اخیر نداشته است و هیچ چشم‌انداز روشنی هم مبنی بر تغییر این معادله دیده نمی شود.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

بیانیه سپاه پاسداران؛ معجزه طوفان الاقصی و عملیات حیرت انگیز وعده صادق امتداد دفاع مقدس است

تداوم روند قدرت افزایی دفاعی برای مقابله متناسب و موفق با تهدیدات متصور در حوزه‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *