پیش‌بینی یک کارشناس از رقم حقوق کارگران در سال آینده/ بازنشستگان منتظر افزایش ۳۰ درصدی حقوق باشند؟

پیش‌بینی یک کارشناس از رقم حقوق کارگران در سال آینده/ بازنشستگان منتظر افزایش ۳۰ درصدی حقوق باشند؟

پیش‌بینی یک کارشناس از رقم حقوق کارگران در سال آینده/ بازنشستگان منتظر افزایش ۳۰ درصدی حقوق باشند؟

یک کارشناس بازار کار گفت: نمایندگان کارگران در روزهای تنفس جلسات شورای عالی کار باید از پشتوانه و پتانسیل اجتماعی کارگران و بازنشستگان استفاده کنند.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره حقوق سال آینده کارگران اظهار داشت: تعیین کف حقوق ۱۰ میلیون تومانی و افزایش بیش از ۳۰ درصدی برای بازنشستگان تامین اجتماعی، کاملا قابل پیش‌بینی و تحقق است.

وی افزود: نمایندگان کارگران در روزهای تنفس جلسات شورای عالی کار باید از پشتوانه و پتانسیل اجتماعی کارگران و بازنشستگان استفاده کنند.

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: ضمن احترام به کارفرمایان، طرح دولت در ارائه بن‌کارت و کارت الکترونیکی کالاها با اعلام خود دولت شکست خورده است و صحیح نیست این موضوع در جلسات برای جبران دستمزد مجددا مطرح شود.

حاج‌اسماعیلی متذکر شد: موضوع دستمزد منطقه ای هم به‌دلیل عدم وجود زیرساخت ها یک طرح آرمانی است و مطرح شدن آن در جلسات شورای عالی کار بیشتر حاشیه‌سازی است.

وی یادآور شد: کارگران و بازنشستگان باید نسبت به همبستگی صنفی و حمایت از چانه زنی های صنفی در مسئله دستمزد اقدام کنند.

این کارشناس بازار کار خاطرنشان کرد: طی چهار دهه گذشته هیچ وقت نحوه ورود کارگران به مباحث صنفی و استفاده از ابزارهای چانه زنی برجسته نبوده و شاهد انعکاس آن نبودیم.

۲۲۳۲۲۵

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *