یک پیش‌بینی جدید از بازار طلا/ اگر برجام احیا شود، قیمت طلا و سکه این‌گونه می‌شود

یک پیش‌بینی جدید از بازار طلا/ اگر برجام احیا شود، قیمت طلا و سکه این‌گونه می‌شود

یک پیش‌بینی جدید از بازار طلا/ اگر برجام احیا شود، قیمت طلا و سکه این‌گونه می‌شود

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: اگر عرضه توسط بانک مرکزی زیاد شود؛ با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال قرار داریم، کاهش بیشتر قیمت‌ها و حباب سکه را شاهد خواهیم بود.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که احیای برجام، چه تاثیری می‌تواند روی بازار طلا و سکه بگذارد؟ می‌گوید: احیای برجام یک موضوع است، ولی خبرهای سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا می‌تواند نقش محوری در رابطه با نوسانات بازار ارز و طلا و سکه داشته باشد.

بذرافشان می‌افزاید: دلیل اصلی، کنترل قیمت‌ها در بازار داخلی و نوسانات اونس جهانی و عرضه و تقاضا در بازار اثر دارد. اگر عرضه توسط بانک مرکزی زیاد شود؛ با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال قرار داریم، کاهش بیشتر قیمت‌ها و حباب سکه را شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که در زمان افزایش قیمت‌ها، شاهد افزایش صف خرید طلا و سکه بودیم. حالا با توجه به کاهش قیمت‌ها، صف فروش ایجاد شده است؟ عنوان می‌کند: هر کس طبق یک دیدی وارد بازار شده است. من همان زمان هم گفتم که شرایط بازار طلا و سکه ریسک خود را دارد و کسانی که وارد این بازار می‌شوند، باید هم ریسک افزایش و هم ریسک کاهش را قبول کنند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح می‌کند: یک دلیلی که مردم وارد این بازارها می‌شوند، حفظ ارزش پول ملی است؛ وگرنه در گذشته طلا را به عنوان یک سرمایه درازمدت می‌خریدند و یا به صورت زینتی استفاده می‌کردند.

مشروح اظهارات نادر بذرافشان را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *