جزئیات جدید از ماجرای عجیب حقوق ورودی تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار مسافری

جزئیات جدید از ماجرای عجیب حقوق ورودی تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار مسافری

تسنیم نوشت:در حالی که به نظر می‌رسید تعیین نرخ ۸ درصدی برای واردات تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار که از طریق رویه مسافری وارد کشور می‌شوند یک اشتباه باشد، همچنان خبری از اصلاح این نرخ نیست.

ابتدای مرداد ماه گمرک در مکاتبه‌ای حقوق ورودی واردات انواع گوشی موبایل با رویه‌های مسافری و تجاری را اعلام کرد. در این مکاتبه اعدادی برای محاسبه حقوق ورودی تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار در نظر گرفته شده بود که موجب تعجب کارشناسان این حوزه شد و این تصور پیش آمد که احتما خطایی رخ داده است.

با این وجود این مسئله تاکنون اصلاح نشده و به نظر می‌رسد همان اعداد اعلام شده قبلی در سامانه گمرک قرار گرفته است. براساس جدولی که پیش از این منتشر شده بود، حقوق ورودی تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار که از طریق رویه مسافری وارد کشور می‌شوند، ۸ درصد تعیین شده اما این رقم برای واردات تجاری ۱۵ درصد تعیین شده است.

1.png

اینکه تعرفه تعیین شده برای واردات از طریق رویه مسافری کمتر از رویه تجاری باشد جای تعجب دارد و معمولا تعرفه برابر برای آنها تعیین می‌شود. بر همین اساس دفتر تخصصی وزارت صمت خواستار اصلاح این نرخ‌ها و تغییر تعرفه حقوق ورودی تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار از ۸ درصد به ۳۰ درصد است.

در ادامه مکاتبه محسن شکراللهی مدیر کل دفتر صنایع لوازم خانگی را در این خصوص مشاهده می‌کنید:

2.png

میثم توکانی سرپرست دفتر حقوقی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت صمت نیز در مکاتبه‌ای با رئیس امور هماهنگی و رفع اختلافات حقوق دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی ریاست جمهوری آورده است:

3.png

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *