هر آنچه باید در مورد MBA بدانید

دوره MBA چیست؟ این دوره که با عنوان آموزش مدیریت حرفه‌ای برگزار می‌شود به افرادی که صاحب یک کسب‌وکار هستند یا کسانی که می‌خواهند وارد دنیای حرفه‌ای مدیریت شوند، مهارت‌های لازم را ارائه می‌دهد.

این دوره یکی از مناسب‌ترین برنامه‌هایی است که به شما دانش مدیریت حرفه‌ای را ارائه می‌دهد، به این معنی که با دیدگاهی بهتر با مسائل مختلف تجارت در زمینه‌های حسابداری، مالی و بازاریابی برخورد می‌کنید.

منظور از دوره MBA چیست؟

Master of Business Administration که به‌صورت مخفف با نام MBA شناخته می‌شود، در واقع به‌معنی دوره پیشرفته مدیریت کسب‌وکار است که در این روزها شرکت در دوره‌های آن برای صاحبان کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد.

بیشتر توجه این دوره روی ارائه آموزش‌های لازم برای یادگیری مهارت‌های مدیریت عملی است که در نقطه مقابل نحوه آمورش این رشته در دانشگاه‌ها قرار دارد که معمولا روی بحث‌های پژوهشی و تحقیقاتی تمرکز می‌کنند.

اگر می‌پرسید که دلیل اصلی برای شرکت در دوره mba چیست؟ باید این‌طور گفت که چنین دوره‌ایی سعی دارد تا شما را برای تبدیل دانش مدیریتی به مهارت‌های اجرایی و کاربردی آماده کند.

چه کسانی مخاطب دوره های MBA هستند؟

حال که متوجه شده‌اید دوره MBA چیست باید این را هم در نظر بگیرید که چه کسانی به‌عنوان مخاطبان اصلی آن هستند، بر همین اساس باید بدانید که چنین دوره‌ای برای افرادی مناسب است که در نظر دارند از علم مدیریت جهت بهبود شرایط کسب‌وکار خود استفاده کنند.

ازسوی‌دیگر افرادی در دوره‌های مدیریت حرفه‌ای شرکت می‌کنند که تنها قصد دارند خدمات مشاوره‌ای را به دیگر صاحبان کسب‌وکارها ارائه دهند و با استفاده از این مهارت به کسب درآمد بپردازند.

باید این را در نظر داشته باشید که دانش‌پذیران با گذراندن دوره‌های MBA، می‌توانند بهره‌گیری از دانش مدیریتی به حل مسائل و چالش‌هایی که پیش روی مدیران قرار دارد، بپردازند.

درضمن اگر نسبت به کیفیت ارتباط خود با همکارانتان راضی نیستید و به‌دنبال این هستید که روابط شغلی خود را بهبود ببخشید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای این منظور انجام دهید گذراندن دوره‌هایmba است.

باید به این نکته دقت کنید که برخی از ویژگی‌های شخصیتی فردی و رفتاری وجود دارد که افراد درصورت برخوداری از آن‌ها، می‌توانند به موفقیت‌های خوبی درزمینه یادگیری مهارت‌های مدیریت حرفه‌ای دست پیدا کنند.

بر همین اساس اگر این سوال در ذهن ایجاد شده باشد که مشخصات مهم رفتاری و فردی برای شرکت در دوره MBA چیست؟ باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهارت تحلیل و حل مسئله
  • توانایی درزمینه مدیریت و رهبری
  • در اختیار داشتن مهارت‌های ارتباطی
  • خلاقیت
  • هوش مالی و تجاری
  • توانایی توجه به جزئیات در مواقع حساس

در کنار تمامی مواردی که به آن‌ها شاره شد باید فرد مورد نظر درک عمیقی از جنبه‌های مختلف یک کسب‌وکار در ختیار داشته باشد تا بتواند از این تخصص برای حل مشکلات، توسعه فعالیت‌ها و هدایت گروه در یک مسیر مناسب استفاده کند.

دوره MBA چیست | هر آنچه باید در مورد MBA بدانید

هدف از گذراندن دوره MBA چیست؟

دوره مدیریت حرفه‌ای از جنبه‌های مختلفی همچون مالی، حسابداری، بازاریابی، مدیریتی و عملیاتی برای تمامی کسب‌وکارها یک امر مهم و ضروی خواهد بود که باید یادگیری مهارت‌های آن را جدی بگیرند.

هدف این دوره‌ها پرورش افراد درزمینه‌های مدیریتی، تفکر انتقادی، دستیابی به مهارت‌های تحلیلی، امکان حل مسئله، توانایی رهبری و ایجاد ارتباط موثر به‌منظور پیشبرد بهتر کارها است.

مهم‌ترین هدف و انگیزه برای گذراندن دوره‌های MBA، تربیت مدیرانی کارآمد برای دستیابی به یک تجارت موفق است که در نهایت به آن‌ها کمک می‌کند تا به اهداف حرفه‌ای که برای آینده کسب ‌وکار خود در نظر دارند، دست پیدا کنند.

سرفصل های مختلف دوره MBA کدام است؟

باید به این نکته دقت کنید که دسترسی به اطلاعات کافی برای تبدیل‌شدن به یک مدیر اجرایی و کارآمد نیازمند ارائه دروس مختلفی است که به‌صورت سرفصل‌های مشخص در اختیار دانش‌پذیران قرار می‌گیرد.

ازاین‌رو برای کسانی که به‌دنبال این هستند تا بدانند سرفصل‌های دوره MBA چیست؟ باید این‌طور پاسخ داد که مهم‌ترین مواردی که یک مدیر برای هدایت کسب‌وکار نیاز دارد شامل موارد زیر است:

  • نحوه بازآفرینی یک مدل کسب‌وکار
  • یادگیری مهارت‌های بازاریابی
  • چگونگی رهبری یک کسب‌وکار و یادگیری رفتار سازمانی
  • دستیابی به مهارت‌های مورد نیاز در امور مالی و حسابداری
  • امکان حل مسائل پیچیده همراه با تصمیم‌گیری خلاق
  • توانایی مدیریت منابع انسانی در یک سازمان

مزایای گذراندن دوره MBA چیست؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان برای مزایای شرکت در این دوره در نظر گرفت مربوط به این است که مدیران با کمک این مهارت‌ها و به‌کارگیری اصولی آن‌ها در بخش‌های مختلف کسب‌وکار خود، می‌توانند به سود بیشتر برسند.

هرچند موفقیت و کسب درآمد بیشتر به خود فرد بستگی دارد اما با یادگیری دانش لازم و مهارت‌های کاربردی، مسیر دستیابی به این هدف هموارتر می‌شود و کسانی که به‌خوبی از این ابزارها استفاده کنند، بدون شک موفق‌تر هستند. دیگر مزایا عبارت‌اند از:

  • شناسایی فرصت‌های پیش رو برای توسعه کسب‌وکار و بهره‌مندی مناسب از آن‌ها
  • کاهش هزینه‌های صرف‌شده در هنگام آزمون‌وخطا برای رسیدن به یک تصمیم‌گیری آگاهانه در کسب‌وکار
  • شرکت در دوره‌های مدیریت حرفه‌ای در نهایت باعث می‌شود تا تعامل بهتری میان مدیران و کارمندان برقرار شود.
  • یکی دیگر از مزایای مهم برای این دوره، ایجاد یک مسیر کاری مناسب جهت رشد و توسعه بهتر کسب‌وکارها است.
  • با دستیابی به راه‌های مناسب برای پیشبرد اهداف کاری می‌توانید به‌خوبی زمان خود را مدیریت کنید.
  • یادگیری چنین مهارت‌هایی به شما کمک می‌کند تا منابع مالی و انسانی را به‌درستی مدیریت کرد.
  • به‌دست آوردن مزیت رقابتی در مقایسه با دیگر کسب‌وکارها نیز ازجمله مزایای این دوره به‌شمار می‌رود.

با دوره MBA موسسه ماهان به یک مدیر موفق تبدیل شوید

برای افرادی که سعی دارند تا کسب‌وکار خود را در یک مسیر درست و مطمئن هدایت کنند، دستیابی به مهارت‌های کاربردی همیشه مهم و ضروری به‌نظر می‌رسد که برای این منظور باید یک دوره مناسب مدیریت حرفه‌ای را انتخاب کنند.

دوره مدیریت حرفه‌ای موسسه ماهان به شما این امکان را می‌دهد تا زیرنظر اساتید مجرب محتوای آموزشی را براساس استانداردهای جهانی یاد بگیرید، این مجموعه سابقه‌ای درخشان دراین‌زمینه دارد و در پایان دوره به دانش‌پذیران مدرک بین‌المللی معتبر ارائه می‌دهد.

دوره MBA چیست | هر آنچه باید در مورد MBA بدانید

جمع‌بندی

اگر این سوال در ذهن شما شکل گرفته که دوره MBA چیست، در پاسخ باید بدانید که چنین دوره‌ای به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مورد نیاز برای مدیریت حرفه‌ای کسب‌وکار خود را به‌دست آورید.

شرکت در این دوره‌ها برای صاحبان کسب‌وکارها از اهمیت بالایی برخودار است و می‌تواند در توانمندسازی آن‌ها نقش بسزایی ایفا کند. اگر به‌دنبال یک موسسه عالی برای یادگیری این مهارت‌ها هستید مجموعه ماهان بهترین گزینه خواهد بود.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

حمله جلیلی به پزشکیان: وقتی موضوعی درست فهم نشود، راه حل درست ارائه نمی‌شود/ نمی‌شود از وفاق گفت اما کسانی که سابقه کینه‌توزی دارند را وارد میدان کرد

سعید جلیلی با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره‌ی ناترازی قیمت بنزین، گفت: وقتی موضوعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *