پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1402

بسیاری از مقاطعی که در دسته فولاد و آهن قرار می‌گیرند، بسیار پرکاربرد بوده و اهمیت زیادی در ساخت برخی سازه‌ها دارند. همین موضوع می‌تواند دلیل محکمی باشد تا فعالان این عرصه بخواهند نرخ مصالح مختلف را برای روز، ماه و سال آینده، پیش‌بینی و محاسبه کنند. یکی از این مصالح که کارایی زیادی از خود نشان­داده، میلگرد است. تقاضای افرادی که در این عرصه فعالیت دارند و کار‌شان وابسته به میلگرد و دیگر مصالح فولادی است، برای پیش ‌بینی قیمت میلگرد، بسیار زیاد است.

تکنیک های پیش بینی قیمت

روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد؛ افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، از ابزار و تکنیک‌های گوناگونی بهره می‌برند تا به نتیجه دلخواه دست یابند. پیش بینی قیمت این محصول بستگی به برخی عوامل مهم دارد.

تمامی این عوامل می‌توانند دست‌به‌دست هم داده و در تعیین نرخ محصول شراکت داشته باشند. برای اینکه نرخ میلگرد را به ‌صورت پایه و برای سال آینده حساب کنید، می‌توانید ابتدا قیمت آهن را بررسی کرده و با توجه به آن اقدامات بعدی را انجام دهید. به‌صورت کلی هیچ­وقت نمی‌توان نتیجه قطعی را مشخص کرد.

پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1402

عواملی که می توانند روی نرخ آهن و همچنین میلگرد تاثیر مستقیم داشته باشند!

اگر می‌خواهید پیش ‌بینی قیمت میلگرد را برای سال 1402 انجام دهید، باید در ابتدا به بررسی و آنالیز برخی عوامل تاثیر‌گذار بپردازید. مورد ‌توجه قرار‌دادن چنین عواملی می‌تواند تا حد زیادی روی درستی پیش‌بینی‌تان تاثیر داشته باشد. بهتر است بدانید برخی موارد مانند وزن محصول، ارتباطی با بازار جهانی ندارد. در اینجا به برخی از این عوامل پرداخته­ایم.

نرخ دلار و تاثیر آن روی این محصول

یکی از چیز‌هایی که می‌تواند به ‌صورت مستقیم روی قیمت این محصول تاثیر داشته باشد، قیمت روز دلار است. با توجه به اینکه نرخ دلار در حال طی‌کردن روند افزایشی خود بوده و همچنین نرخ آهن هم با توجه به آن، در حال زیاد‌شدن است، پیش ‌بینی قیمت میلگرد را می‌توان منتهی به افزایش آن دانست.

یکی دیگر از مسائلی که میزان موثر‌بودن خود را از پیش نشان داده، میزان تورم است. نرخ تورم، هنوز هم به 50 درصد نزدیک است. این موضوع و همچنین بیشتر‌شدن ارزش دلار، نشان می‌دهد که ریال ایران در‌حال کم ‌ارزش‌شدن است.

تمامی این مسائل زمانی مشخص می‌شوند که به واردات برخی مواد اولیه به کشور نیاز باشد.

03

میزان عرضه و تقاضا برای خرید

هرچه میزان تقاضا برای یک محصول کمتر باشد، قیمت محصول با نرخ بیشتری محاسبه می‌شود. اگر تقاضا برای محصول بسیار زیاد باشد، عرضه آن زیاد بوده و از این رو، محصول‌ مورد‌نظر نرخ رو ‌به پایینی را تجربه می‌کند. این موضوع در پیش ‌بینی قیمت میلگرد هم موثر است.

هرچه تقاضا برای آن در بازار مسکن بیشتر باشد، تولید‌کنندگان هم با موادی که در دست دارند، تعداد بیشتری میلگرد تولید کرده و در نتیجه در کمتر‌شدن نرخ آن تاثیر می‌گذارند.

میزان اثر‌گذاری نفت روی نرخ آهن آلات

ممکن است برخی افراد در زمان پیش‌بینی به میزان اثر‌گذاری این مورد توجه خاصی نداشته باشند. بهتر است این موضوع که چنین عاملی روی نرخ آهن‌آلات و همچنین میلگرد، به‌صورت 15 درصدی اثر‌گذار است را مورد توجه قرار دهید.

برای درک راحت‌تر می‌توان گفت 15 درصد از پیش ‌بینی قیمت میلگرد به نرخ نفت بستگی دارد. چنانچه می‌خواهید پیش‌بینی‌تان برای سال 1402 تمامی موارد را در بر داشته باشد، بهتر است از این مورد غافل نشوید.

02

صادرات و واردات

یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند روی هزینه صادرات و واردات یک محصول تاثیر بگذارد، سیاست کشور‌ها است. هزینه محصولاتی که صادر شده یا وارد کشور می‌شوند، متاثر از تحولات سیاسی کشور‌ها است. برخی از قوانینی که کشور‌ها به‌صورت کلی وضع می‌کنند هم، می‌تواند روی این موضوع اثر‌گذار باشد. با توجه به اینکه نرخ آهن‌آلات برای صادر‌شدن، به دلار محاسبه می‌شود، این موضوع می‌تواند به نفع بودجه کشور تمام شود.

میزان نیاز صنایع وابسته، به میلگرد

گفته شد که به ‌صورت کلی باید قبل از پیش ‌بینی قیمت میلگرد ، به بررسی نرخ آهن‌آلات بپردازید. وقتی میزان نیاز صنایع وابسته به این محصولات را مشخص کنید، می‌توانید به این مسئله دست یابید که نرخ میلگرد تا چه حد تحت تاثیر آن‌ها است.

وقتی تقاضا برای آهن‌آلات در عرصه‌های مختلف زیاد شود، نرخ هر نوع فولاد هم کمتر می‌شود. البته باید بدانید که بازار داخلی، چندان برای این موضوع صدق نمی‌کند و باید بازار جهانی آهن‌آلات و سپس میلگرد را آنالیز کنید.

برای پیش بینی قیمت میلگرد از چه تکنیک هایی استفاده می شود؟

با توجه به اینکه این محصول به بورس کالا راه یافته، می‌توان بازار آن را یک بازار مالی دانست. همین مسئله سبب می‌شود که بتوان از برخی قوانین ترید در این بازار استفاده کرد. البته چیزی که توانسته پیش ‌بینی قیمت میلگرد را برای افراد راحت کند، سادگی این بازار است.

بنا‌بر همین موضوع و همچنین عدم پیچیدگی زیاد، می‌توان به آسانی به تحلیل قیمت روز میلگرد پرداخت. از آنجایی‌که این محصول دارای یک بازار مالی است، می‌توان از تکنیک‌های تحلیلی یک بازار مالی عادی، برای آن هم استفاده کرد. موارد زیر، برخی از این تکنیک‌ها هستند.

  • به ذهن‌سپردن تاریخچه بازار
  • پیگیری‌کردن اخبار روز
  • توجه به شاخص‌های فاندامنتال
  • یادگیری تحلیل تکنیکال
  • بررسی نمودار‌ها برای پیش ‌بینی قیمت میلگرد
  • تحت‌نظر‌داشتن عوامل موثر بر بازار فولاد

01

پیش بینی قیمت میلگرد برای سال 1402 چه اهمیتی دارد؟

اهمیت این موضوع برای کسانی که قصد دارند مسائلی را از دل این پیش‌بینی‌ها بیرون بکشند، بیشتر از عموم افراد است. می‌توان از فروشندگان، مشتریان و همچنین سرمایه‌گذاران در این عرصه، به‌عنوان افرادی که این مسئله برای‌شان اهمیت دارد، نام برد.

فروشندگان برای اینکه بتوانند شغل خود را حفظ کرده و آن را در سطح اعتدال نگه دارند، به چنین تحلیل‌هایی نیاز پیدا می‌کنند. مشتریان هم افرادی هستند که برای انواع ساخت‌و‌ساز به چنین متریالی نیاز دارند. پیش بینی قیمت میلگرد برای این افراد از لحاظ برنامه‌ریزی برای بودجه‌شان اهمیت دارد.

مشتریان می‌توانند با انجام این کار و تحلیل بازار، بهترین زمان برای خرید را محاسبه کرده و در نهایت محصول را با قیمتی مناسب تهیه کنند. وقتی قرار باشد به‌ عنوان یک خریدار، حجم زیادی از این مقاطع فولادی را تهیه کنید، اگر بتوانید محصول را با قیمت کمی مناسب‌تر تهیه کنید، می‌توانید در حجم زیاد سود ببرید.

خرید و فروش این نوع مقاطع فولادی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران، بسیار سودمند باشد. چنین افرادی با تحلیل بازار این نوع مقاطع، محصول را با نرخ پایین تهیه کرده و در زمان افزایش قیمت، آن را به‌ فروش می‌رسانند.

اطلاع از نرخ این محصول با پیوان

پیوان یکی از شرکت‌هایی است که در این عرصه و همچنین بسیاری از مقاطع فولادی دیگر فعالیت دارد. چنانچه قصد دارید از پیش بینی قیمت میلگرد با‌خبر شده و نرخ بسیاری از محصولات دیگر را مورد بررسی قرار دهید، می‌توانید از میان بسیاری از منابع، منبع پیوان را برگزینید.

با توجه به چیز‌هایی که در مورد پیش بینی قیمت انواع میلگرد برای سال 1402 مشخص شده، نمی‌توان نتیجه معینی گرفت، اما می‌توان گفت امکان دارد این نرخ افزایش پیدا کند. در پیوان، می‌توانید قیمت لحظه‌ای بسیاری از آهن‌آلات را آنالیز کرده و با توجه به نرخ آن مقطع، در همان لحظه به خرید محصول مورد‌نظر خود بپردازید.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *