رمزگشایی روزنامه جمهوری اسلامی از علت «کاهش تا ۵۶ هزار تومانی قیمت دلار در یک ساعت»

رمزگشایی روزنامه جمهوری اسلامی از علت «کاهش تا ۵۶ هزار تومانی قیمت دلار در یک ساعت»

رمزگشایی روزنامه جمهوری اسلامی از علت «کاهش تا ۵۶ هزار تومانی قیمت دلار در یک ساعت»

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به علت پایین آمدن نرخ دلار از اوج ۶۱ هزار تومانی پرداخته و نوشته است؛ اقتصاد کشور ما با موضوع برجام گره خورده است و انکار این واقعیت هیچ تأثیری در آن ندارد.

  • انتشار خبر سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ژنو و احتمال ازسرگرفته شدن مذاکرات هسته‌ای برای احیاء برجام، ترمز دلار را کشید و یکباره ظرف مدت یکساعت آن را با یک کاهش ۵ هزار تومانی تا ۵۶ هزار تومان پائین آورد.
  • هرچند عده‌ای تلاش کردند این کاهش را به تصمیمات مسئولین دولتی درباره کنترل قیمت ارز و طلا مرتبط نمایند ولی همگان می‌دانند که انتشار خبر مذاکرات احتمالی هسته‌ای و امکان احیاء برجام، عامل این ریزش و کاهش بوده است. نوسانات قیمت ارز در ساعات بعد یعنی اواخر روز یکشنبه و شب دوشنبه نیز به حواشی همین خبر مربوط بود و در مجموع این واقعیت را نشان داد که اقتصاد کشور ما با موضوع برجام گره خورده است و انکار این واقعیت هیچ تأثیری در آن ندارد.
  • این واقعه، حاوی درس بزرگی برای دولتمردان امروز کشورمان است که اگر به آن توجه کنند می‌توانند بر مشکلات غلبه نمایند و کشور را از بحران اقتصادی کنونی نجات بدهند. این درس بزرگ را مردم و صاحبنظران بارها به دولتمردان و مسئولین نظام گوشزد کرده‌اند ولی متأسفانه گوش شنوائی وجود نداشت. اکنون که همین درس به صورت عملی و در قالب یک واقعه ملموس، خود را نشان داده، امیدواریم دولتمردان در برابر آن مقاومت نکنند و آن را بیاموزند و به مرحله عمل درآورند.
  • در محدوده کاربردی این درس، سه نکته مهم قرار دارند که مسئولان نظام و دولتمردان کشور ما با بکار بستن آنها می‌توانند کشور را از بحران کنونی عبور دهند و به وضعیت عادی برسانند. احیاء برجام، اعلام بی‌طرفی در جنگ اوکراین و گرایش عملی به سیاست موازنه در روابط بین‌الملل، محورهای اصلی این درس هستند.

بیشتر بخوانید:

  • وقتی جسم بی‌جان برجام به بازار ارز جان می‌دهد/ شایعه برجامی ریزش مقطعی دلار را رقم زد

  • انتقاد معزی از یک بام و دو هوای اصولگرایان / از «انکار واقعیت تحریم» تا پناه بردن به «توجیه توطئه‌ ارزی»

  • «دست‌های بیگانه»، متهم «گرانی‌ها» شدند / رئیسی: «پیشرفت» ایران را دیدند، «سفره مردم» را هدف گرفتند

  • طائب، مشاور عالی فرمانده کل سپاه: آمریکا در «سبزه میدان»، «جنگ ارزی» راه انداخته / دولت با «مقداری تاخیر»، دخالت و برخورد کرد

  • «همینی که هست!» / نماینده مجلس: مخبر در جلسه اعلام کرد، «بهتر از ما» برای اداره ارزی کشور پیدا نمی‌کنید!

۲۱۲۲۰

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *