زلزله 6 ریشتری هرمزگان را لزراند! مرکز زلزله روستای سایه خوش

سه زمین لرزه شدید بالای ۶ ریشتر بامداد امروز غرب هرمزگان را لرزاند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، ابتدا ساعت  ۰۲:۰۲ بامداد زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شهرستان های بندر خمیر و بندرلنگه را لرزاند و سپس ساعت ۰۳:۵۴ زمین لرزه ۶.۱ ریشتری دیگری در عمق ۲۸ کیلومتری زمین حوالی بندر کنگ را به لرزه در آورد.

ساعت ۰۳:۵۵ نیز زمین لرزه ای با قدرت۶.۳ ریشتر در عمق ۲۶ کیلومتری زمین بندر خمیر را لرزاند.

شدت این زمین لرزه ها به حدی بود که در بندرعباس و برخی دیگر از شهرستان های استان ، جزایر خلیج فارس و حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز احساس شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: برق ۵۲ روستای متاثر از زلزله بندرلنگه قطع شده بود که تاکنون برق ۲۷ روستا وصل شده و برق دیگر روستا‌ها هم به مرور وصل خواهد شد.

پایان عملیات جستجو در مناطق زلزله‌زده هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: عملیات جستجو برای یافتن مجروحان احتمالی از زیر آوار به پایان رسید و مطابق بررسی به عمل آمده خوشبختانه هیچ کس زیر آوار نمانده است.

استاندار هرمزگان گفت: ادوات و تجهیزات لازم برای آواربرداری به منطقه اعزام شده و به سرعت کار آواربرداری از این مناطق آغاز خواهد شد.

آمار فوتی ها و مصدومان

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر تعداد کشته شدگان ۵ نفر و  تعداد مصدومان ۴۹ نفر است که نیمی از آن‌ها مرخص شده اند.

او گفت: ۷ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو بالگرد در منطقه حضور دارد، همچنین طی هماهنگی های انجام شده دانشگاه شیراز تجهیزات لازم را ارسال کرده است.

به گفته خالدی تمام امکانات برای رسیدگی به وضعیت مجروحان بسیج شده است.مصدومان به بیمارستان های بندرلنگه و بندرخمیر اعزام شدند.

سلحشور مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان نیز گفت: عملیات جستجو و نجات تمام شده و اسکان اضطراری مردم آغاز شده است.

او گفت: در حال توزیع چادر و اقلام امدادی هستیم.

میزان خرابی ها زا زلزله هرمزگان
میزان خرابی ها زا زلزله هرمزگان

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله هرمزگان

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در تماس تلفنی با رییس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی و بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان زلزله بامداد امروز هرمزگان شد.

او در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.

وزیر بهداشت همچنین به جعفر میعادفر، رییس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

در این تماس تلفنی همچنین دکتر حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی به آسیب دیدگان زلزله، به وزیر بهداشت ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌های هرمزگان برای اقدامات درمانی آنان خبر داد.

وی گفت : تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تمام بیمارستان‌های استان در آماده‌باش کامل هستند و آمبولانس‌های این دانشگاه به همراه امکانات کامل خدمات اورژانس از بندرعباس به بخش مهران اعزام شده است.

برای دیدن باقی خبرهای روز به اخبار روز بهیان مراجعه کنید.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

ببینید | خاطره خنده‌دار یک روحانی از اتفاق عجیب در مغازه کت و شلوارفروشی!

حجت الاسلام موسوی واعظ معلم قرآن در برنامه محفل حضور پیدا کرد. او در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *