سبک نئوکلاسیک چیست؟25 عکس از این سبک لاکچری

سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک از سال 1750 میلادی به عنوان اولین و مهم ترین سبک های شاخص در عرصه دکوراسیون داخلی وارد شد. این سبک ترکیبی از سادگی و در عین حال وقار را به همراه دارد و از همان ابتدا قشر مرفه جامعه را شیفته خود کرد.

این سبک دکوراسیون در ابتدا در اروپا اوج گرفت و از کشورهایی مانند انگلستان و فرانسه به شکوفایی رسید. این روزها این دکوراسیون خاص و جذاب به عنوان یکی از 5 سبک برتر دکوراسیون داخلی در دنیا مطرح است و عاشقان دکوراسیون داخلی از آن به عنوان یک سبک خاص یاد می کنند.

چیدمان به سبک نئوکلاسیک
چیدمان به سبک نئوکلاسیک-مجله بهیان
مجله بهیان

تفاوت سبک کلاسیک و نئو کلاسیک در چیست؟

حالا که در مورد سبک نئوکلاسیک صحبت می کنیم بهتر است تا با جزئیات بیشتری در مورد این سبک و حتی تفاوت های آن با سبک کلاسیک صحبت کنیم. در حالت کلی تفاوت اصلی این دو سبک دکوراسیون داخلی در این است که در سبک نئوکلاسیک، المان ها و ویژگی هایی مدرن تری دیده می شود. به همین خاطر می توان به عبارتی سبک نئوکلاسیک را آپدیتی از سبک کلاسیک دانست.

معرفی سبک نئوکلاسیک
معرفی سبک نئوکلاسیک-مجله بهیان

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک برای چه خانه هایی مناسب است؟

اگر بخواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که سبک نئوکلاسیک برای چه خانه هایی مناسب است، باید محدودیت های این سبک را از همین ابتدا درک کنیم.

در حالت کلی این سبک دکوراسیون داخلی برای خانه های بزرگ، با سقف های مرتفع و اتاق های نشیمن با وسعت بالا پیشنهاد می شود. همین نکته باعث شد تا این مورد را در نظر داشته باشیم که این سبک دکوراسیون برای خانه های زیر 150 متر اصلا پیشنهاد نمی شود.

مدل جدید برای خانه ها
مدل جدید برای خانه ها-مجله بهبان

ویژگی های سبک نئو کلاسیک در دکوراسیون داخلی

اولین و مهم ترین ویژگی که در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک دیده می شود این است که خانه های نئو کلاسیک به دور از هر گونه تجمل گرایی دیده می شوند. در این سبک خاص دکوراسیون از دکوراتیوهای سنگین و لوازم ترئینی و صندلی های دکواتیو مثل صندلی راک به ندرت استفاده می شود. همچنین ترکیب رنگ ها در این خانه ها از رنگ های مات و ملایم ترکیب شده است و کمتر کسی از رنگ های براقی مانند طلایی و نقره ای استفاده می کند.

فرق دکوراسیون کلاسیک با نئوکلاسیک
فرق دکوراسیون کلاسیک با نئوکلاسیک-مجله بهیان

استفاده از مبل های زیاد در اتاق پذیرایی، مهم ترین ویژگی سبک نئوکلاسیک

همانطورکه در مورد ویژگی های سبک نئوکلاسیک با عنوان یک سبک ساده اما لاکچری یاد کردیم. باید این نکته را در نظر بگیریم که بیشتر فضای اتاق نشیمن در دکوراسیون اتاق های نئوکلاسیک با مبلمان های ساده و کلاسیک پر می شود.

وجود مبلمان های متعدد و همچنین میز و صندلی های زیاد در فضایی که متراژ بالایی دارد دیزاینی منطقی به نظر می آید پس احتمالا در همین مرحله متوجه این نکته شده اید که چرا نئوکلاسیک را تنها برای خانه هایی با متراژ بالا پیشنهاد می دهند.

سبک نئوکلاسیک مناسب چه خانه هایی است
سبک نئوکلاسیک مناسب چه خانه هایی است-مجله بهیان

پالت رنگی متنوع و جذاب، دومین ویژگی شاخص خانه های نئوکلاسیک

دومین ویژگی منحصر به فرد خانه هایی که با سبک نئوکلاسیک دیزاین شده است، پالت رنگی آن است. همانطور که در ابتدای مقاله صحبت کردیم، رنگ های براقی که نشان از تجملات دارد در این دکوراسیون نقشی ندارد.

به صورت کلی رنگ های ملایم و خنثی مانند کرم، نسکافه ای، بژ و طوسی از پالت های رنگی اصلی آن است که در خانه های سبک نئوکلاسیک به وفور دیده می شود.

سبک نئوکلاسیک چیست؟
سبک نئوکلاسیک چیست؟مجله بهیان

فرش های ساده با پترن های خلوت، سومین ویژگی خانه های دکوراسیون نئوکلاسیک

اگر فکر می کنید که در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک با فرش های رنگی و طرح های کلاسیک رو به رو هستید، کاملا در اشتباهید چرا که مدرن ترین بخش سبک کلاسیک در نوع فرش های این چیدمان دیده می شود.

عموما فرش های دکوراسیون نئوکلاسیک با طرح های ساده و از پالت رنگی همین سبک تبعیت می کند.

ویژگی سبک نئوکلاسیک چیست؟
ویژگی سبک نئوکلاسیک چیست؟مجله بهیان

گچبری ستون و سقف خانه، برجسته ترین ویژگی منازل نئوکلاسیک

یکی دیگر از موارد مهم و ارزشمندی که بیشتر در خانه های نئوکلاسیک دیده می شود، تنوع گچ بری در قسمت سقف و دیوارهای اتاق نشیمن است. به جرات می توان گفت که گچ بری های کلاسیک اول ویژگی برجسته خانه های نئوکلاسیک بوده که از ابتدای سال 1750 و با ظهور این سبک دیده شده است.

انواع سبک های دکوراسیون در مجله بهیان
انواع سبک های دکوراسیون در مجله بهیان

نور طبیعی و نور چراغ های خانه را برای نگه داشتن سبک neo classic فراموش نکنید

حالا که در مورد ویژگی های مهم و اصلی خانه های نئوکلاسیک صحبت کردیم و دید کلی در مورد المان های حاضر در این سبک از دکوراسیون داریم، بهتر است تا در مورد یکی از ویژگی های مهم آن که باعث می شود سبک به اصالت خود باقی بماند نیز صحبت کنیم.

وجود نور طبیعی در خانه های نئوکلاسیک از واجبات است و همانطور که در ابتدای مقاله هم عنوان کردیم، اگر شما فکر می کنید که منزلتان نورگیر کافی ندارد به صورت کلی باید اجرای این دکوراسیون را فراموش کنید. اما علاوه بر وجود نور طبیعی، توجه به نور لوسترها و لامپ هایی که در سرتاسر خانه باید وجود داشته باشد نیز از موارد مهم و ارزشمندی است که باید به آن توجه شود. شما می توانید برای پراکنده شدن نور در سطح خانه از لامپ های دکوری در قسمت شلف دیواری اتاق خود نیز استفاده کنید تا پراکندگی نور را در سرتاسر خانه خود ببینید.

بهترین سبک ها کدام اند؟
بهترین سبک ها کدام اند؟مجله بهیان

ما در این مقاله از تیم مجله خبری تحلیلی بهیان به صورت کامل در مورد سبک نئوکلاسیک، تاریخچه و ویژگی های آن با شما صحبت کردیم. حالا نوبت شماست تا نظر خود را در مورد این سبک لاکچری و جذاب در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه چندین مدل دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک را خواهید دید.

بخوانید: دکوراسیون مدن چیست؟

بخوانید: تاثیر رنگ در دکوراسیون

بخوانید: باید ها و نباید های دکوراسیون اتاق کودک

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

دکوراسیون سرویس بهداشتی چگونه است؟

اکسسوری های مناسب سرویس بهداشتی

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و چیدمان این فضا اصلا کار سختی نیست چراکه با کمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *