بازیابی چت های پاک شده تلگرام

آیا می توان پیام های پاک شده در یک گفتگو را در تلگرام بازیابی کرد؟ چطور چت های پاک شده ی خود را برگردانیم. گاهی اوقات در تلگرام چت هایی را که در یک گفتگوی خصوصی داشته ایم را پاک می کنیم و بعد از این کار پشیمان می شویم و یا به اشتباه پیام را حذف کرده ایم و متوجه می شویم که پیام مدنظر خود را پاک نکرده ایم و پیام دیگری را پاک کرده ایم و خیلی دوست داریم پیام را برگردانیم. در ابتدا بگوییم که در تلگرام چنین قابلیتی وجود ندارد و گزینه ای برای برگرداندن چت هایمان نداریم. در صورتی که اکانت خود را حذف کنید یا چتی را پاک کنید به هیچ وجه قابل بازیابی نیست.

یک راه برای دیدن و دسترسی به آن پیام ها وجود دارد و این است که از شخص مقابلی که آن چت را با او داشته اید، کمک بگیرید و اگر در گوشی او همچنان حذف نشده باشد به راحتی می توانید به چت مورد نظرتان دست بیابید ولی اگر شخص مقابلتان هم حذف کرده باشد، دیگر نمی توان چت را به حالت اول برگرداند، ولی نگران نباشید امکان برگرداندن بعضی از فایل ها با بعضی روش ها وجود دارد.

در بسیاری از کانال ها و سایت ها برای دانلود نرم افزار بازیابی، تبلیغات زیادی می شود و این برنامه را برای فروش گذاشته اند. به شما اطمینان می دهیم این موارد کاملا کذب است و چنین نرم افزاری وجود ندارد. گاهی افرادی گول این تبلیغات را می خورند و متوجه می شوند که نه تنها این کار را انجام نمی دهد بلکه حریم خصوصی شان را نیز به خطر انداخته اند.

حال ما در اینجا برای دیدن پیام های پاک شده تلگرام و برگرداندن بعضی از عکس ها، گیف یا استیکر چند روش معرفی کرده شاید بتوانید حداقل بعضی از آن ها برگردانید.

راه حلی برای بازیابی چت های حذف شده تلگرام

در گوشی خود، مدیریت برنامه ها (file manager) را پیدا کنید و وارد آن شوید و در پوشه ی Android ، وارد فولدر data شوید و گزینه ی org.telegram.messenger را لمس کنید و وقتی به پوشه ی Cache وارد شدید، تمام محتوایی را که در تلگرام ارسال یا دریافت کرده اید، در اینجا می بینید و بدلیل حجم بالای این پوشه، برای بالا آمدن آن کمی زمان لازم است، پس در این قسمت کمی صبور باشید، تا تمامی آنها بالا بیایند. پیشنهاد ما این است که این پوشه را در کامپیوتر باز کنید، آنجا بهتر می توانید عکس یا استیکر مورد نظر تان را که قبلا پاک کرده اید، پیدا کنید. زیرا اگر فایلی را در تلگرام دانلود کرده و بعدا پاک شود در اینجا حذف نمی شود تا وقتی که محتوای Cache را پاک کنیم.

برخی مواقع وجود دارد که کاربری، Cache را نیز پاک کرده و دسترسی به فایل مورد نظر برایش غیر ممکن شده است در اینجا پیشنهاد ما استفاده از پرچم دارترین نرم افزار بازیابی اطلاعات اندروید در دنیا یعنی EaseUS MobiSaver for Android  می باشد. برنامه ی گفته شده قابلیت این را دارد که اطلاعات پاک شده در گوشی شما را با استفاده از اسکن سریع و کامل گوشی یا تبلت برگرداند. مخاطبین، پیامک ها، عکس ها از جمله فایل هایست که این نرم افزار می تواند بازیابی کند. با دانلود این برنامه حداقل می توانید عکس ها و پیش نمایش استیکرهایی را که در تلگرام پاک کرده اید را برگردانید.

برای دانلود برنامه گفته شده هم می توان در گوگل، نام انگلیسی آن را سرچ کرد و یا از طریق لینکی که برای شما قرار داده ایم دانلود نمود.

EASEUS Data Recovery

مرحله ی بعد از دانلود و نصب این برنامه، باید گوشی موبایل خود را به کامپیوتر توسط سیم USB متصل نمایید. و از قسمت درایو ها آن را پیدا کنید و بعد بر روی گزینه ی اسکن کلیک کنید. چند دقیقه منتظر بمانید، پوشه ای را برای شما، نمایان می کند و با رفتن به داخل این پوشه، شاید بتوانید عکس مورد نظر خود را پیدا کنید و بعد از هایلایت کردن فایل های مورد نظرتان، بر روی Recover زده و در یک فولدر در کامپیوتر آن را save کنید.

این برنامه قابلیت های خوبی دارد که از آنها می توان به دسترسی سریع، بازیابی حرفه ای فایل ها و اطلاعات حذف شده، بازیابی اطلاعات فرمت شده و پشتیبانی از انواع حافظه و مموری های موبایل نام برد.

سوالات متداول- بازیابی چت های پاک شده تلگرام

1- آیا امکان برگرداندن و بایابی چت های پاک شده تلگرام وجود دارد؟

یک راه برای دیدن و دسترسی به پیام های پاک شده در تلگرام وجود دارد و این است که از شخص مقابلی که آن چت را با او داشته اید، کمک بگیرید و اگر در گوشی او همچنان حذف نشده باشد به راحتی می توانید به چت مورد نظرتان دست بیابید ولی اگر شخص مقابلتان هم حذف کرده باشد، دیگر نمی توان چت را به حالت اول برگرداند، ولی نگران نباشید امکان برگرداندن بعضی از فایل ها با بعضی روش ها وجود دارد.

در بسیاری از کانال ها و سایت ها برای دانلود نرم افزار بازیابی، تبلیغات زیادی می شود و این برنامه را برای فروش گذاشته اند. به شما اطمینان می دهیم این موارد کاملا کذب است و چنین نرم افزاری وجود ندارد. گاهی افرادی گول این تبلیغات را می خورند و متوجه می شوند که نه تنها این کار را انجام نمی دهد بلکه حریم خصوصی شان را نیز به خطر انداخته اند.

2- چگونه می توان پیام های حذف شده خود را درتلگرام آیفون بازگرداند؟

امکان بازیابی چت های تلگرام وجود ندارد زیرا تلگرام یک برنامه پیام رسانی ابری است. پس از حذف پیام های خود (چت های خصوصی)، نمی توانید آنها را بازیابی کنید. می توانید پیام های حذف شده خود را از گروه ها و کانال های تلگرام (تنها در صورتی که شما ادمین یا سازنده باشید) در پنجره 48 ساعته با استفاده از گزینه Recent Action بررسی کنید.

3- هنگام حذف گفتگوها در تلگرام چه اتفاقی می افتد؟

مطابق با قوانین تلگرام، پیام هایی که شما برای حذف، انتخاب خواهید کرد «هم برای شما و هم برای شخص دیگر، بدون اینکه اثری از آن باقی بماند، ناپدید می شود».

4- چگونه می توانم چت های حذف شده تلگرام را در آیفون بازیابی کنم؟

هنگامی که پیام های خود را در تلگرام حذف کردید، آیفون نمی تواند آنها را بازیابی کند، مگر اینکه در آی­تیونز و یا آی­کلود یک نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید.

نحوه استفاده از سرویس iCloud برای بازیابی تاریخچه چت تلگرام به شرح زیر است، با استفاده از حساب iCloud می توانید به راحتی به تمام پیام های تلگرام خود دسترسی پیدا کنید. تمام کاری که باید انجام دهید اینست که وارد حساب iCloud خود شوید و گزینه پیام ها را انتخاب کنید. پس از یافتن تمام پیام های مورد نظر، می توانید گزینه غیر فعال کردن در تنظیمات iCloud را انتخاب کنید. اکنون می توانید گزینه Merge را جستجو کنید، این گزینه به شما امکان می دهد تمام پیام های متنی حذف شده را دوباره در گوشی خود بازیابی کنید.

5- چگونه پیام های حذف شده در تلگرام خود را با نسخه پشتیبان از طریق iTunes بازیابی کنم؟

  • آیفون خود را با iTunes به رایانه خود متصل کرده و پنجره مورد نیاز را باز کنید.
  • می توانید گزینه بازگردانی را انتخاب کنید که تمام داده های نسخه پشتیبان را به دستگاه شما منتقل کند.
  • در صورتی که به طور خودکار از پیام های متنی نسخه پشتیبان تهیه نکرده باشید، این مراحل نتیجه نخواهند داد.

6- چگونه می توان چت های حذف شده تلگرام را در اندروید بازیابی کرد؟

به تنظیمات دستگاه های اندروید خود بروید. سپس برنامه ها یا اطلاعات برنامه را جستجو کنید. روی آن کلیک کنید. پس از این لیست برنامه ها ظاهر می شوند. برنامه ها را مرور کنید و تلگرام را انتخاب کنید. سپس گزینه حذف نصب را مشاهده خواهید کرد. پوشه ها و رسانه های ایجاد شده با تلگرام ممکن است در حافظه دستگاه شما با همان نام پوشه برنامه تلگرام قرار داشته باشند. هر کدام را که خواستید بازیابی کنید، همچنین می توانید آن را از مدیر فایل حذف کنید.

7- چگونه می توانم فیلم حذف شده را از تلگرام بازیابی کنم؟

مراحل بازیابی عکس ها و فیلم های حذف شده در تلگرام

  • هنگامی که چت شما حذف شد، در تلفن همراه خود به مدیریت فایل بروید و روی پوشه «تلگرام» ضربه بزنید.
  • در مرحله بعدی، روی تصاویر تلگرام، ویدئوهای تلگرام و غیره ضربه بزنید تا پرونده های حذف شده خود را مشاهده کنید.
  • تمام تصاویر ، فیلم ها و سایر اسناد ذخیره شده در آنجا را پیدا خواهید کرد.

8- چگونه می توانم تاریخچه چت تلگرام را دانلود کنم؟

برای انتقال چت های تلگرام از برنامه دسک تاپ، فقط به تنظیمات> انتقال داده های تلگرام بروید، موارد مورد نظر خود را انتخاب کنید و دکمه انتقال (export) را فشار دهید. اگر فقط می خواهید یک چت تلگرام شخصی و مخصوص را انتقال دهید، باید گفتگو را باز کنید، روی علامت سه نقطه ضربه بزنید و گزینه “Export chat history” را انتخاب کنید.

9- آیا می توانم از گفتگوهای تلگرام خود نسخه پشتیبان تهیه کنم؟

با برنامه iKeyMonitor و با استفاده از ویژگی کی لاگینگ و گرفتن عکس از تصاویر، می توانید از سابقه چت تلگرام نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای آیفون ، Safari را باز کنید و برای دسترسی به iKeyMonitor ، آدرس http://localhost:8888 را وارد کنید. برای اندروید، صفحه شماره گیری را باز کنید و برای بازدید از iKeyMonitor شماره *8888# را وارد کنید. کلید مجوز خود را وارد کنید و برای ورود به iKeyMonitor روی ورود به سیستم ضربه بزنید.

10- چگونه می توان چت های حذف شده تلگرام در اندروید را بازیابی کرد؟

می توانید یک روش غیر متعارف را امتحان کنید:

  • به آدرس telegram.org بروید و وارد سیستم شوید (لاگین کنید).
  • گفتگو و چت های را می خواهید ذخیره کنید انتخاب کنید.
  • از پنجره گپ ها بصورت کامل پایین بروید. این پیام ها را بارگیری می کند.
  • صفحه وب را با فرمت مورد نظر خود ذخیره کنید

 

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

بهترین هدفون های بی سیم و گردنی

بهترین هندزفری‌های گردنی بازار

اساساً هندزفری گردنی یکی از انواع هندزفری بی‌سیم، مناسب ورزش و فعالیت است. در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *