بی بی کرم بهتر است یا ضد آفتاب؟

در بازار محصولات پوست، بی بی کرم نام آشنایی است که نظرهای مختلفی درباره آن وجود دارد. نقاط اشتراک این محصول با ضد آفتاب ایرانی و خارجی، باعث شده مصرف‌کنندگان در زمان انتخاب و خرید محصول مناسب سردرگم شوند. سوالی که پیش می‌آید این است که بی بی کرم می‌تواند جایگزین ضد آفتاب باشد؟ در این مطلب به معرفی این دو محصول پرداخته و به این سوال پاسخ می‌دهیم که بی بی کرم بهتره یا ضد آفتاب؟

چه تفاوتی بین نرم کننده و ماسک مو وجود دارد؟

بی بی کرم چیست؟ بهترین بی بی کرم چه ویژگی دارد؟

بی بی کرم (BB) مخفف نام Beauty Balms است که به عنوان ترکیبی از چندین محصول مراقبتی و آرایشی شناخته می‌شود. در ترکیبات بی بی کرم می‌توان ضدآفتاب،‌ مرطوب‌کننده،‌ کرم پودر، پرایمر و کانسیلر را یافت. این محصول اولین‌بار در آلمان تولید شد و سپس در کشورهای جنوب شرق آسیا گسترش یافت و رفته رفته در نقاط مختلف دنیا شناخته شد.
اگر شما نیز از مصرف انواع و اقسام محصولات پوستی خسته شده‌اید، می‌توانید بی بی کرم را امتحان کنید. این محصول برای انواع پوست‌های چرب، خشک و یا مختلط مناسب است. چرا که BB cream در کنار تامین رطوبت پوست، قابلیت پوشانندگی بالایی هم داشته و با داشتن درصد خوبی از spf از پوست در برابر آفتاب نیز محافظت می‌کند.

مزایا و معایب بی بی کرم؛ همه نکات درباره کرم بی بی

پیش از آن که به این سوال پاسخ دهیم که بی بی کرم بهتر است یا ضد آفتاب؟ ابتدا به بررسی مزایا و معایب استفاده از بی بی کرم می‌پردازیم.

مزایا و فواید بی بی کرم

bb cream مزایای مختلفی داشته و به دلیل قرار گرفتن در گروه محصولات چند منظوره و کنار گذاشتن سایر محصولات مراقبتی، محبوبیت بسیاری در بین افراد دارد. برخی از مزایای کرم BB عبارتند از:
•  هنگامیکه می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده شوید با استفاده از بی بی کرم در وقت و زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد.
•  BB CREAM رنگ پوست را یکدست کرده و لک و جوش‌ها را پوشش می‌دهد.
•  بهترین بی بی کرم بافت سبکی داشته و پس از استفاده از آن، احساس سنگینی روی پوست نخواهید داشت.
•  پس از به کار بردن بهترین بی بی کرم به طور همزمان از چند محصول آرایشی و مراقبتی استفاده کرده‌اید.
•  استفاده از انواع بی بی کرم در سفر موجب می‌شود تا نیازی به بردن چندین لوازم آرایشی بهداشتی نداشته باشید.

معایب انواع بی بی کرم

با وجود مزایا گفته شده، انواع بی بی کرم نیز همچون دیگر محصولات پوستی معایبی به دنبال دارد:
•  بهترین bb کرم نمی‌تواند به خوبی از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید مراقبت کند.
•  در افرادی که پوست خشک دارند، میزان مرطوب‌کننده موجود در بهترین بی بی کرم کافی نیست.
•  افرادی که پوست سبزه و تیره‌تری دارند، به راحتی نمی‌توانند بهترین بی بی کرم متناسب با رنگ پوست خود پیدا کنند.
•  اگر رنگ بهترین bb کرم با پوست شما متناسب نباشد، موجب خاکستری و بد رنگ دیده شدن پوست می‌شود.

ضد آفتاب چیست؟ بررسی فواید و مضرات ضدافتاب

ضد آفتاب از سلول‌های پوستی در برابر آسیب ناشی از اشعه مضر خورشید جلوگیری می‌کند. اشعه ماورابنفش (UV) خورشید موجب پیری زودرس پوست می‌شود و وظیفه کرم ضد آفتاب، ایجاد یک لایه محافظتی در برابر اشعه UV است. در زمان خرید ضد آفتاب مای و سایر ضدآفتاب‌ های ایرانی به عدد SPF آن توجه کنید؛ SPF شاخص سطح محافظتی محصول در برابر اشعه خورشید محسوب می‌شود. همچنین عدد SPF بر قیمت ضد آفتاب نیز اثرگذار خواهد بود.

ضد آفتاب ایرانی و خارجی در دو نوع رنگی و بی رنگ و برای انواع مختلفی از پوست تولید می‌شوند. در فرایند ساخت ضدآفتاب رنگی از رنگدانه‌هایی استفاده می‌کنند که می‌تواند پوست را یک‌دست کرده و جوش و لک‌ها را پوشش دهد. با استفاده و خرید ضد آفتاب‌ رنگی دیگر به کرم پودر نیاز ندارید.

مزایا و معایب بهترین ضد آفتاب ایرانی و خارجی

در این بخش مزایا و معایب استفاده از کرم ضد آفتاب را بررسی می‌کنیم تا با دید بهتر به دنبال پاسخ این سوال باشیم که بی بی کرم بهتره یا ضد آفتاب؟

فواید و مزایا کرم ضد آفتاب sunscreen

•  کرم ضد افتاب از اثرت مضر ناشی از اشعه‌های خورشید جلوگیری می‌کند.
•  با خرید ضدآفتاب و مصرف آن، احتمال ابتلا به سرطان پوست کاهش می‌یابد.
•  ضدافتاب مارک خوب مانع از آفتاب سوختگی یا برنزه شدن، رنگ پوست می‌شود.
• ضدافتاب از پیری زودرس و لک‌های پوست پیشگیری کرده و پوستی سالم را به شما هدیه می‌دهد.

مضرات استفاده از ضد آفتاب ایرانی یا خارجی

استفاده از بهترین ضد آفتاب ایرانی و خارجی عوارض خاصی را به دنبال ندارد، اما فرمولاسیون آن ممکن است در برخی افراد واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند. در هنگام خرید مارک ضد آفتاب خوب باید محصولی متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید، در غیر این صورت شرایط نامناسب پوست تشدید می‌شود. مثلا استفاده از ضدآفتاب‌های روغنی در پوست‌های چرب و مستعد آکنه، موجب افزایش جوش می‌شود.به همین دلیل این افراد بهتر است به سراغ ضد آفتاب فلوئیدی مای بروند؛ فرمولاسیون این محصول برپایه آب بوده، غیر جوش‌زا است و برای هر نوع پوستی مناسب است. ضمن اینکه قیمت ضد آفتاب مای نیز بسیار اقتصادی و به صرفه است.

بی بی کرم بهتر است یا ضد آفتاب؟

اکنون به این سوال مهم می‌رسیم که بی بی کرم بهتره یا ضد آفتاب؟ انواع بی بی کرم در مقایسه با ضدآفتاب‌، میزان SPF کمتری دارند؛ به همین دلیل متخصصان پوست می‌گویند بی بی کرم جایگزین کرم ضد افتاب نیست، چرا که از پوست به میزان کافی در برابر نور خورشید محافظت نمی‌کند.
در رابطه با کرم بی بی کرم که SPF بیشتری دارند نیز یک مشکل وجود دارد. متخصصان توصیه می‌کنند برای ایجاد لایه محافظتی مناسب در برابر آفتاب، باید در حدود دو بند انگشت از کرم ضدآفتاب استفاده شود. با توجه به رنگی بودن BB کرم، نمی‌توان به میزان کافی از ان استفاده کرد چرا که رنگ پوست به شیوه نامناسبی تغییر می‌دهد.
از سوی دیگر بعد از خرید ضدآفتاب ایرانی و خارجی، باید هر دو ساعت آن تمدید کرد؛ اما معمولا به دلیل رنگی بودن بی بی کرم، اغلب افراد تنها در زمان خروج از منزل، بی بی کرم را به پوست می‌زنند. البته در صورتی که بی بی کرم شما SPF بیشتری داشته و زمان کوتاهی در معرض آفتاب هستید، می‌توانید از آن استفاده کنید؛ اما در هر حال، BB کرم جایگزین ضدآفتاب نخواهد بود.

منبع: بیوتی کد

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

علت های ریزش مو بعد از رژیم لاغری

چرا بعد از کاهش وزن دچار ریزش مو می شویم؟

رژیم گرفتن یکی از بهترین و مهم‌ترین راهکارها برای رهایی از چاقی و دستیابی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *