تمیز کردن گوشی موبایل در خانه با دو روش ساده + عکس

صفحه گوشی موبایل از کثیف ترین نقاطی است که انسان بیشترین تماس را در طول روز با آن دارد همانطور که لباس های کثیف ما نیازمند شستشو هستند باید به گونه ای فرایند تمیز کردن گوشی را برای صفحه گوشی مان که شاید از دید بعضی ها ضروری نباشد را انجام دهیم.

دو روش عالی برای تمیز کردن صفحه گوشی
دو روش عالی برای تمیز کردن صفحه گوشی-مجله یهیان

صفحه نمایش گوشی تلفن همراه شما بدلیل برخورد دست با آن حاوی انواع میکروب و باکتری مضر است زیرا دست هر انسانی کثیف ترین عضو بدن وی بشمار می رود که به طور قطع با چشم نمی توان دید، برای تمیز کردن گوشی باید از روشی اصولی استفاده شود تا تمام میکروب های آن را از بین ببریم. در ادامه این مقاله ما با ارائه دادن دو روش اصولی و کاربردی به شما آموزش خواهیم داد که چگونه تلفن همراه خود را عاری از میکروب کنید.

آموزش تمیز کردن گوشی با دو روش خانگی

روش اول

بهترین راه برای از بین بردن میکروب های صفحه نمایش و ضد عفونی کردن آن استفاده از دستمال های مایکرو فیبری مخصوص است که ایده ال ترین روش برای تمیز کردن آن است که  این دستمال را به  مقدار کمی الکل آغشته می کنیم و به آرامی روی صفحه تلفن همراه تان می کشیم تا تمام لکه های چربی پاک شود برای تمیز کردن درز های تلفن همراه می توانید از خلال دندان و یا آغشته کردن گوش پاکن به الکل استفاده کنید، به این صورت که خلال دندان را روی دستمال می گذاریم تا باعث ایجاد خش نشود، این روش تاثیر فوق العاده ای در تمیز شدن موبایل دارد.

راه های تمیز کردن گوشی
راه های تمیز کردن گوشی-مجله بهیان

روش دوم

روش دیگر  استفاده از ژل های الکل است کافیست مقداری از این ژل روی دستمال کاغذی بریزیم و سپس روی صفحه گوشی بمالیم و سپس با استفاده از دستمال  مایکرو فیبری بقایای ژل را تمیز کنیم . در این روش می توانید از پارچه نخی هم برای پاک کردن  تلفن همراه خود استفاده کنید.

تهیه محلول های شوینده iKlenz و Monster مخصوص برای صفحه های لمسی که هیچ گونه آسیبی به موبایل شما نمی زند هم می توانند گزینه های مناسبی برای تمیز کردن موبایل باشند. که این روش را هم مطابق روش بالا با استفاده از دستمال نخی کوشی خود را تمیز کنید.

تمیز کردن پورت شارژ

پورت شارژ یکی از قسمتهای گوشی است که نیاز به تمیز شدن دارد، تقریبا اغلب افراد ممکن است بعد از شارژ نشدن گوشی شان، تصور کنند که شارژر آنها مشکل دارد، در حالی که گاهی کثیف بودن پورت شارژ مانع از جفت شدن کامل شارژر با درگاه شارژ شده و گوشی یه خوبی شارژ نخواهد شد، از این رو با استفاده از یک جسم غیر فلزی مثل خلال دندان یا برس کوچک نرم، آن را پاک و تمیز کنید.

توجه داشته باشید که نباید هیچگاه از اجسام فلزی برای تمیز کردن درگاه شارژ استفاده نمایید.

هشدار های مهم برای تمیز کردن تلفن همراه

به هنگام تمیز کردن، نباید دستمال را خیلی محکم بر روی صفحه فشار دهید زیرا این کار موجب آسیب به دیسپلی می شود.

از پاشیدن آب و مایعات دیگر به شکل مستقیم به گوشی خودداری کنید زیرا این ریسک خیلی بزرگ است و امکان ورود آب و مایعات به دستگاه را می دهد، به جای این کار می توانید دستمالی را مرطوب کنید و روی آن قرار دهید.
از محصول یا محصولات حاوی آمونیاک به هیچ عنوان استفاده نکنید، زیرا استفاده از آن می تواند آسیب جدی به صفحه نمایش گوشی بزند، از این رو این هشدار توسط سازندگان دستگاه تلفن همراه در دفترچه راهنما نیز اشاره شده است.

از استفاده کردن موادی که دارای قابلیت سازندگی هستند، خودداری کنید.

برای تمیز کردن از کاغذ مچاله و یا دستمال کاغذی استفاده نکنید، زیرا در ساختار آنها فیبر چوب به کار رفته است و در نتیجه به هنگام ترکیب با سطح پلاستیکی، آسیب می زند، ممکن است در اولین مرتبه چندان مشخص نباشد، اما بعد از مدتی متوجه از بین رفتن سطح صیقلی صفحه تلفنتان خواهید شد.

از تمیز کردن با آب دهان خودداری کنید، زیرا این کار موجب کثیف تر شدن صفحه و تخلط بیشتر شده، درنتیجه مجبور خواهید شد تا دوباره آن را تمیز کنید.

نکات مهم برای تمیز کردن تلفن همراه

هیچوقت از دستمال های زبر مانند دستمال کاغذی یا هر چیز زبری برای تمیز کردن صفحه نمایش خود استفاده نکنید.

هیچوقت آب را به صورت مستقیم روی گوشی نریزید بهتر است برای این کار دستمال را با آب مرطوب کنید

هیچ گاه از مواد شوینده که برای تمیز کردن ظروف و غیره … به کار می بریم نباید استفاده کرد

در هنگام تمیز کردن  هیچگاه با دستمال به صفحه  فشار وارد نکنید.

هیچگاه از صابون و آب دهان برای تمیز کردن صفحه تلفن همراه استفاده نکنید.

توجه داشته باشید که برای  تمیز کردن  موبایل حتما تلفن همراه خود را خاموش کنید.

برای تمیز کردن صفحه گوشی هوشمند خود سعی کنید دستمال را به صورت دورانی حرکت دهید تا تمام لکه ها و کثیفی ها از بین برود.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

بهترین هدفون های بی سیم و گردنی

بهترین هندزفری‌های گردنی بازار

اساساً هندزفری گردنی یکی از انواع هندزفری بی‌سیم، مناسب ورزش و فعالیت است. در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *