درمان بی خوابی با چند روش ساده

گاهی اوقات دقیقاً می دانید که چه چیزی باعث بی خوابی شما شده است، خواب آشفته مهم ترین مسئله است که میتواند روز بعد شما را ناراحت و کسل کند و همچنین می تواند بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر بگذارد. خواب ناراحت بر حافظه، تمرکز و خلق و خوی شما تأثیر منفی می گذارد و خطر ابتلا به افسردگی، چاقی، دیابت نوع 2، بیماری قلبی و فشار خون بالا را افزایش می دهد. اگر بی خوابی مزمن دارید، مصرف داروهای خواب آور ممکن است در دراز مدت مفید نباشد، زیرا آنها در واقع آنچه را که باعث اختلال خواب شما می شود، برطرف نمی کنند. راه‌هایی برای بهبود خواب شما بدون تکیه بر دارو وجود دارد. در اینجا این مقاله نمات طلایی برای برطرف کردن کمبود خواب و خواب ناراحت شما گفته شده است.

درمان خانگی کم خوابی با چند روش ساده
در مجله بهیان خواهید خواند با چند روش ساده بی خوابی را درمان کنید

1. بهداشت خواب

بهداشت خواب مجموعه ای از عاداتی است که به شما کمک می کند راحت تر و عمیق تر بخوابید. شما می توانید بهداشت خواب خوب را به تنهایی ایجاد کنید. سعی کنید از عادت خواب‌آلودهای بسیار موفق ما و این لیست از بایدها و نبایدها پیروی کنید.

  • هفت روز در هفته به برنامه خواب منظم (زمان خواب و بیدار شدن یکسان) پایبند باشید.
  • در اکثر روزهای هفته حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید. ورزش شدید را به صبح یا بعد از ظهر محدود کنید. ورزش‌های آرامش‌بخش‌تر، مانند حرکات یوگا برای کمک به خواب، می‌توانند قبل از خواب انجام شوند.
  • در طول روز به میزان کافی در معرض نور طبیعی قرار بگیرید. اول صبح پرده هایتان را باز کنید و در طول روز بیرون بروید.
  • یک برنامه منظم و آرامش بخش قبل از خواب ایجاد کنید.
  • قبل از خواب یک حمام یا دوش آب گرم بگیرید.
  • تمرینات تمدد اعصاب را قبل از خواب انجام دهید، از جمله تنفس آگاهانه و آرام سازی پیشرونده عضلات.
  • مطمئن شوید که محیط خواب شما دلپذیر و آرامش بخش است. تخت شما باید راحت باشد و اتاق شما نباید خیلی گرم، خیلی سرد یا خیلی روشن باشد. در صورت لزوم از گوش گیر و ماسک چشم استفاده کنید. مطمئن شوید که بالش شما راحت است. توجه داشته باشید که در رختخواب کار نکنید، غذا نخورید یا تلویزیون تماشا نکنید.

کمبود خواب چه تاثیری بر زیبایی پوست دارد؟

حلقه های تیره

اولین نشانه کمخوابی بدن در پوست دور چشم نیز ظاهرمی شود و دایره‌های تیره دور چشم رایج‌ترین نشانه‌ی خواب ضعیف در شب است. اینها ناشی از افزایش کورتیزول است که اغلب به عنوان هورمون استرس شناخته می شود، که بدن در هنگام خستگی مقدار زیادی از آن را تولید می کند.

کورتیزول باعث تورم اطراف چشم می شود

کورتیزول باعث می شود رگ های خونی متورم شوند تا حجم بیشتری از خون را در خود جای دهند. این اتفاق برای رگ های خونی زیر چشم نیز می افتد.

سیستم ایمنی پایین

هنگامی که بدن از خواب بازسازی محروم می شود، سیستم ایمنی ضربه بزرگی می زند.

به سلامت خود اهمیت داده و خواب باکیفیت و خوب را با درمان های کوچک اما ثمر بخش پیگیری کنید. انواع داروهای خواب آور ممکن است در طول مدت زیاد از سلامت شما کاسته و همچنین در بهبود مشکل خواب شما هم اثر گذار نباشد.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

این میوه‌ها و سبزیجات شما را لاغر می‌کنند

این میوه‌ها و سبزیجات شما را لاغر می‌کنند میوه‌ها و سبزیجات مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی ضروری را به منظور ارتقای سلامتی و طول عمر به بدن می‌رسانند. فواید کلی این گروه از مواد غذایی عبارتند از: کاهش خطر بیماری‌های مزمن (مانند بیماری قلبی، دیابت و چاقی)، بهبود سلامت روده و هضم، کاهش التهاب، افزایش انرژی و مدیریت سالم وزن. الهه جعفرزاده: اگر می‌خواهید وزن کم کنید، افزودن مواد ارگانیک همچون میوه و سبزیجات به برنامه غذایی یک روش مؤثر و سالم است. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان داد که افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات در زنان منجر به کاهش وزن سالم و پایدار، کاهش خطر اضافه وزن و چاقی می‌شود. میوه‌ها و سبزیجاتی که به کاهش وزن کمک می‌کنند، عبارتند از: ۱) سبزیجات چلیپایی سبزیجات چلیپایی، مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم بروکسل، سرشار از مواد مغذی هستند و علاوه بر اینکه فواید ضد سرطان دارند، یک گزینه مناسب برای کمک به کاهش وزن هستند زیرا کالری کم، فیبر بالا و مواد مغذی متراکم دارند. ۲) سیب زمینی سیب زمینی مملو از مواد مغذی، کربوهیدرات‌های سالم و..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *