ایده های جذاب برای چیدمان میز ناهار خوری

ایده های دکور میز ناهارخوری محور هر وعده غذایی در خانه شماست، پس مطمئن شوید که مطابق با موقعیت مناسب هستندایده های تزیین میز ناهارخوری در قلب هر مهمانی شامی که برگزار می کنید و هر غذایی که با خانواده به اشتراک می گذارید قرار دارد. اطمینان از اینکه آنها مطابق با مناسبت – چه بزرگ و چه کوچک – مطابقت دارند، باعث می شود فضا از روز تا شب خاص باشد.

آنها ممکن است نسبت به سایر ایده های اتاق ناهارخوری انعطاف پذیرتر باشند، اما همیشه نیاز به حضور دارند. سیندی رینفرت (Cindy Rinfret) طراح داخلی (در برگه جدید باز می شود) می گوید:”شما نمی خواهید با یک میز خالی، به خصوص یک میز ناهارخوری بلند یا بزرگ، فضای مرده ایجاد کنید.” او همچنین پیشنهاد می کند در دکوراسیون خود خلاق باشید.

او می گوید: «دکور میز ناهارخوری همیشه نباید گل باشد. “ما دوست داریم از اشیاء یافت شده، جزئیات معماری و بافت ها برای ایجاد یک منظره جالب استفاده کنیم.”

ایده های دکور میز ناهارخوری

Birdie Fortescue، طراح داخلی و ظروف غذاخوری، می‌افزاید: «گذاشتن میز ناهارخوری فرصتی عالی برای خلاقیت و تفکر خارج از جعبه است» (در برگه جدید باز می‌شود). چه مطمئن نیستید از کجا شروع کنید یا به دنبال الهام گرفتن برای ارتقای ایده‌های دکوراسیون میز ناهارخوری خود به سطح بعدی هستید، ما الهام‌بخشی خیره‌کننده از منظره میز پیدا کرده‌ایم و از کارشناسان خواسته‌ایم نکات برتر خود را به اشتراک بگذارند.

  1. شکل میز خود را در نظر بگیرید

چیدمان میز ناهار خوری
دکوراسیون انواع میز ناهار خوری و چیدمان آن ها

هنگام انتخاب دکوراسیون خود، اولین قدم این است که به شکل میز خود فکر کنید – یک میز بلند نیاز به رویکرد کاملاً متفاوتی نسبت به چیزی مربع یا گرد دارد. رینفرت می گوید: شکل میز به شکل اتاق بستگی دارد. یک میز مستطیلی یا بلند برای یک اتاق مستطیلی خوب است و می توانید در صورت لزوم برگ ها را اضافه کنید یا آنها را گسترش دهید. من عاشق یک میز گرد در یک اتاق نسبتاً مربعی هستم و برای گفتگو مفید است.

یک میز گرد نه تنها برای ایده های اتاق ناهارخوری کوچک عالی است، بلکه یک مرکز شفاف برای هر فضایی ایجاد می کند – که می توانید با دکوراسیون میز مرکزی خود آن را تقویت کنید. Emma Sims-Hilditch، طراح داخلی می‌گوید: «میز گرد راهی فوق‌العاده برای ایجاد یک محیط اجتماعی در فضای ناهارخوری شما است» (در برگه جدید باز می‌شود). ما اغلب مجموعه‌ای از گل‌های فصلی زیبا را در مرکز قرار می‌دهیم تا چشم را جلب کرده و زیبایی طبیعی محیط خانه را منعکس کند.

  1. سفره روزمره خود را خاص کنید

انواع دکوراسیون و چیدمان میز ناهار خوری
انواع دکوراسیون و چیدمان میز ناهار خوری

سیمز-هیلدیچ می گوید که دکور میز گل نباید «برای یک موقعیت خاص رزرو شود». چیدمان میزهای روزمره نیز می‌تواند با گنجاندن گل‌ها و شاخ و برگ‌ها، چه در مرکز و چه در اطراف اتاق روی قفسه‌هایی در طاقچه‌ها، زنده شود.

رینفرت می‌افزاید: «برای هر روز، یک ارکیده بزرگ، مجموعه‌ای از گلدان‌ها یا برخی اشیاء شخصی از سفر همیشه عالی هستند». «حتی افزودن دو لامپ طوفان باعث می‌شود احساس پویایی و زندگی در آن بیشتر شود.» در و در میان ایده‌های اتاق غذاخوری خاکستری در اینجا، گنجاندن ارکیده‌های کاشته‌شده توسط رینفرت شکوفه‌های روزانه‌ای را فراهم می‌کند که ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به گل‌های بریده دارند.

اگر گلها فکر شما نیستند، ظروف سفره را خاص جلوه دهید. فورتسکیو می‌گوید: «برای یک صبحانه خانوادگی، رنگ‌های زیاد، طرح‌ها و طرح‌های ترکیبی روی کتانی، ظروف شیشه‌ای رنگی و مخلوطی از ظروف را انتخاب کنید. “کلید این است که آن را سرگرم کننده و کاملا غیر رسمی نگه دارید.”

  1. یک گلدان بیانیه انتخاب کنید

ایده دکور میز ناهارخوری با دیوارهای صورتی خاکی، میز مشکی و گلدان های سفالی سفید

نورپردازی یک اتاق ناهارخوری با یک لوستر دراماتیک تنها راهی نیست که می‌توانید با چیزی کمی مجسمه‌سازی بیان کنید.

هلن پت، سفیر طراحی برای آرتریورز، می‌گوید: «با قدردانی از جزئیات ظریف‌تر و تزئینی‌تر در خانه، محبوبیت زیادی برای گلدان‌ها و قطعات مرکزی اتاق غذاخوری ما ایجاد شده است.»

چیزی که ما در مورد این روند دوست داریم این است که گلدان ها و کاسه ها صرفاً به عنوان مکانی برای نگهداری گل یا نگهداری میوه استفاده نمی شوند، آنها به ویژگی اصلی میز ناهار خوری و اغلب تنها بخشی از چیدمان منظره میز تبدیل می شوند.

گلدان‌ها و قطعات مرکزی در یک خوشه فکر شده – ارتفاع‌های مختلف، مواد مخلوط و جزئیات دقیق را در نظر بگیرید – طرح اتاق غذاخوری را به زیبایی می‌پوشاند و ارتقا می‌دهد. اکنون به این طرح ها به عنوان یک اثر هنری مستقل و به عنوان قطعات سرمایه گذاری برای تحسین نگاه می شود.

  1. سفره یا بدون سفره؟ انجام هر دو

وقتی به نحوه آرایش میز ناهار خوری فکر می کنیم، سوال بزرگی که بر لبان همه می نشیند این است که «رومیزی سفره کنیم یا نه؟»

طبق گفته Fortescue، شما مجبور نیستید به هر طریقی تصمیم بگیرید.

او می‌گوید: «من سعی می‌کنم بین سفره‌ها و میزهای برهنه جابجا شوم تا چیزها را جذاب نگه دارم.» هر دو سطح پس از پوشاندن کتانی، ظروف و ظروف شیشه ای به روش های مختلفی کار می کنند.

در این مثال توسط Fortescue، رومیزی یک تضاد رنگی با جزئیات قرمز مکمل در مقابل دیوارهای سبز ایجاد می کند و بقیه دکور روی میز را هدایت می کند. بدون آن، دکور همچنان کار می کند، اما پایه ای عمدی ایجاد می کند.

  1. تزریق رنگ به فضای خنثی

جدیدترین نحوه چیدمان میز ناهار خوری را در بهیان یاد بگیرید
جدیدترین نحوه چیدمان میز ناهار خوری را در بهیان یاد بگیرید

دکور میز این توانایی را دارد که ایده های رنگی اتاق ناهارخوری شما را کاملاً اصلاح کند و ظاهری کاملاً جدید به فضا ببخشد – به خصوص اگر پس زمینه ای خنثی داشته باشد تا جای خود را در آن بجای بگذارد. در این مثال، پالت ترکیبی از خنثی‌های گرم و خنک با شمعدان‌ها و ظروف شیشه‌ای آبی نیرو می‌یابد که به راحتی می‌توان آن‌ها را بعداً برای تغییر حال و هوا از بین برد.

Sims-Hilditch پیشنهاد می‌کند: «یک راه عالی دیگر برای تزریق انرژی به اتاق ناهارخوری، گنجاندن دستمال‌های رنگی به عنوان بخشی از منظره سفره‌تان است». “اینها ممکن است رنگهای برجسته را در بقیه اتاق، مانند آثار هنری روکش صندلی های اتاق غذاخوری، انتخاب کنند.”

  1. با یک دونده طولانی باشید

جدیدترین نحوه چیدمان میز ناهار خوری را در بهیان یاد بگیرید

اگر به دنبال بازی با نسبت فضای خود هستید، استفاده از رانر یکی از ترفندهای شیک کردن میز ناهارخوری است. برای میزهای ضیافت طولانی، یک دونده به اتصال یک سر میز به سر دیگر کمک می کند. از طرف دیگر، همانطور که در این مثال نشان داده شده است، به کشیده شدن میزهای مربعی تر و افزودن حس عظمت کمک می کند. علاوه بر پارچه های سنتی، به گزینه های جایگزین نیز فکر کنید.

رینفرت می گوید: «دوندگان جالب همیشه سرگرم کننده هستند. یک تکه گاز دراز در مرکز، حسی اثیری به آن اضافه می کند یا پارچه ای را در حیاط بخرید و با چیز دیگری در فضا مطابقت دهید. شما همچنین می توانید از یک حلقه گل بلند بوگنویل یا یک “دونده” شن یا صدف استفاده کنید. همیشه نباید پارچه باشد.»

  1. نه از یک گل آرایی، بلکه از تعداد زیادی گل استفاده کنید

جدیدترین شیوه های چیدمان میز ناهار خوری
جدیدترین شیوه های چیدمان میز ناهار خوری

با پر کردن یک میز ناهار خوری طولانی مواجه هستید؟ ممکن است یک قطعه اصلی نباشد که به آن نیاز دارید، بلکه چندین مورد باشد. در این مثال، از سه نمایشگر گل با اندازه متوسط در طول یک میز با تم عید پاک استفاده شده است که با تخم مرغ و تزئینات خرگوش در هم آمیخته شده است. از طرف دیگر، می‌توانید گل آرایی‌های خود را به دسته‌های کوچک‌تر و تعداد بیشتری خرد کنید.

فورتسکیو می‌گوید: «به‌جای یک چیدمان گل در مرکز، سعی کنید یک سری گلدان‌های جوانه‌ای در طول میز با یک گلدان بزرگ‌تر در وسط طراحی کنید.» «این ظاهر می‌تواند با گل‌های وحشی و شاخ و برگ‌های باغ بسیار مؤثر باشد.» این نکته به‌ویژه برای ایده‌های غذاخوری در فضای باز به خوبی کار می‌کند که حس ملایمی از باغ را در میز می‌گذراند.

  1. آن را با میوه و سبزیجات مخلوط کنید

 

برای بسیاری، سرگرمی به غذا مربوط می شود – بنابراین آن را به بشقاب های شام محدود نکنید. به جای گل آرایی، به میهمانان پنج تایی در روز از طریق دکور میز بدهید.

رینفرت می‌گوید: «می‌توانید از کنگر فرنگی، میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید – غیرمنتظره و جسورانه است!» برای یک میز ایتالیایی، می توانید از لیمو و دسته های ریحان استفاده کنید. گیاهان یک راه معطر و سرگرم کننده برای تغییر گل های کلاسیک هستند. ذهنت رو فراتر ببر. انجام کارهای غیرمنتظره و زمانی که بیشتر بهتر است، لذت بخش است.»

این مجموعه را برای ایده های غذاخوری آشپزخانه خود در نظر بگیرید تا پیوند موضوعی قوی تری بین هر دو منطقه ایجاد کنید.

  1. یک طرح مدرن را با گل ها نرم کنید

اگر در طول طراحی اتاق ناهارخوری خود همه چیز را ترد و خنک نگه داشته اید، به خود اجازه دهید کمی از دکوراسیون میز خود خلاص شوید. برای ایده های اتاق ناهارخوری مدرن مانند این که با فلزات، خطوط سخت و سطوح براق پر شده است، این را با یک عنصر طبیعی نرم کننده در مرکز خود متعادل کنید. در اینجا، دسته های پر جنب و جوش گل با برگ ها و گلبرگ های گرد، فضا را برای مهمانان خوشایندتر می کند و فضا را برای وعده های غذایی روزانه جذاب تر می کند.

  1. قطعات روستایی را برای طرح خانه های کشاورزی انتخاب کنید

فورتسکیو می گوید برای ایده های اتاق ناهارخوری خانه های مزرعه، تزئینات میز خود را آرام و روستایی نگه دارید. “اگر میز را در یک خانه مزرعه می چینید، برای داشتن ظاهری آرام و روستایی، ظروف نسبتاً ساده، رافیا یا روفرشی های چوبی، دستمال های کتان و ظروف شیشه ای نامتناسب را انتخاب کنید.”

در حالی که یک رویکرد ساده برای میزهای خانه های مزرعه روزانه بسیار خوب عمل می کند، این مثال از لایه هایی از الگوها و بافت ها برای آرایش فضا برای مهمانان استفاده می کند. یک دونده زرد پر جنب و جوش با گلدان‌های گل سرامیکی ساده تزئین شده است، در حالی که روی تخت‌خواب‌های با بافت طبیعی، بشقاب‌های شارژر، کاسه‌ها و دستمال‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت اما مرتبط پوشانده شده‌اند.

روی میز ناهارخوریم چی بزارم؟

اول از همه، پاسخ “چیزی” است. درست مانند ایده‌های طولانی دیوار اتاق ناهارخوری خالی، یک میز خالی چیزی شبیه به یک سیاه‌چاله زیبایی در فضا ایجاد می‌کند. اطمینان حاصل کنید که نوعی دکور روی میز وجود دارد، حتی زمانی که از آن استفاده نمی کنید.

اگر به دنبال یک دکور دائمی برای قرار دادن روی میز بین وعده های غذایی هستید، چیزی را انتخاب کنید که ارتفاع کمی داشته باشد تا مطمئن شوید که تاثیر آن حتی در صورت ننشستن نیز قابل مشاهده است. این قطعات می توانند مانند یک گلدان مرکزی و چند جا شمع طوفان بسیار ساده باشند. گلدانی را انتخاب کنید که به عنوان یک اثر هنری دو چندان شود و حتی زمانی که گل های تازه در دست ندارید باز هم تاثیرگذار خواهد بود.

سفره همیشه لازم نیست، اما راهی عالی برای تغییر ظاهر است – چه برای تجدید فصل یا یک موقعیت خاص. اگر به دنبال چیزی در بین یک میز برهنه و کاملاً آراسته هستید، یک رانر به خوبی کار می کند.

چگونه می توانم میز ناهارخوری خود را زیبا جلوه دهم؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که خود میز و همچنین دکوراسیون اتاق غذاخوری اطراف را در نظر بگیرید. تناسب دکوراسیون خود با شکل میز شما بسیار مهم است. برای میزهای گرد، روی یک قسمت مرکزی تمرکز کنید – اما مطمئن شوید که آن را آنقدر بلند نکنید که مهمانان شما نتوانند یکدیگر را ببینند. اگر یک میز مستطیلی بلند دارید، چندین تکه دکور کوچکتر را در نظر بگیرید که طول آن را تشکیل می دهند، مطمئن شوید که علاقه تا پایان میز ادامه دارد.

سرمایه گذاری بر روی ظروف غذاخوری که به دکور کل اتاق ناهار خوری شما پیوند می خورند، برای اینکه زمان صرف غذا به شما احساس خوشایندی و فکری بدهد، ضروری است. انتخاب رنگ ها از روی دیوارها و آثار هنری و انتخاب بشقاب ها و دستمال های متناسب با آن را در نظر بگیرید.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

دکوراسیون سرویس بهداشتی چگونه است؟

اکسسوری های مناسب سرویس بهداشتی

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و چیدمان این فضا اصلا کار سختی نیست چراکه با کمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *