چگونه رنگ آبی در طراحی داخلی مدرن تاثیر می گذارد ؟

رنگ آبی چه چیزی را برای شما توصیف می کند؟ چگونه می تواند حال و هوای اتاق را تغییر دهد و چه تاثیری به آن می دهد؟”نه آب، نه زندگی، نه آبی، نه سبز.” آبی رنگ اقیانوس، آسمان و گرگ و میش است. همانطور که نقل قول نشان می دهد، این رنگ طبیعت است که جریان انرژی را به تصویر می کشد. رنگ آبی در سایه های روشن تر نشان دهنده آرامش، جوانی و معنویت است در حالی که رنگ های آبی کسل کننده غم و اندوه و تنهایی را به ارمغان می آورد. رنگ آبی می تواند به طناب های مختلف جوانی ضربه بزند. فیروزه نماد جوانی و رشد است. Aqua فرد را به سرزمین رویایی ایده های عالی منتقل می کند. رنگ آبی تیره اگر به مقدار کمتر استفاده شود پیچیده می شود در حالی که تنهایی اگر به مقدار بیشتر استفاده شود. رنگ آبی نور زیادی را منعکس می کند و در خنک شدن فوری فرد تاثیر دارد. رنگ آبی معمولاً در ترکیب خاکستری روشن یا سفید استفاده می شود، زیرا مصرف بیش از حد آبی خانه را خسته کننده می کند.

دکوراسیون با رنگ آبی

آیا تا به حال از رنگ آبی برای هر پروژه خانگی استفاده کرده اید؟

دکوراسیون وینتیج در رنگ های خنثی با استفاده از رنگ آبی جرقه ای از طراوت می بخشد. رنگ آبی به طور ناگهانی انرژی اتاق در غیر این صورت ساکت را بالا می برد و دوباره شارژ می کند. ترکیب رنگ آبی با بژ سفید و طلایی ترکیبی شیک است اما برای حفظ تعادل، مقدار آبی باید بسیار محدود باشد.

وقتی صحبت از لوازم جانبی مبلمان می شود، باید به دنبال کدام رنگ ها بود؟

انتخاب رنگ متاثر از طبیعت، فناوری، وضعیت ذهنی و سبک زندگی. کارت سایه رنگ از نوپایی در دهه گذشته گسترش یافته است. انتخاب رنگ آبی مورد استفاده در خانه ها به مکان، آب و هوا و فرهنگ خاص بستگی دارد. سایه‌های خنک‌تر در آب و هوای گرمسیری و رنگ‌های پر جنب و جوش برای شهر ترجیح می‌دهند. با قرار گرفتن در معرض روندهای بین المللی، نسل بعدی در آزمایش رنگ ها، ترکیب ها و بافت های جدید تردیدی ندارند. تغییر زیبایی شناسی و حساسیت های طراحی منجر به طیف جدیدی از رنگ ها شده است.

دکوراسیون آبی
دکوراسیون با رنگ آبی را با چه رنگ های ترکیب کنیم؟

نحوه ایجاد منطقه گرمسیری در داخل خانه

تم های طبیعت الهام گرفته از زندگی در هماهنگی با طبیعت بسیار مد روز است. بیان شخصی افراد برای نشان دادن، “آنها به روش های کوچک خود اهمیت می دهند” الهام بخش شرکت های رنگی برای ایجاد طیف جدیدی از آبی، سبز، بژ و قهوه ای شد. برجسته کردن یک دیوار با لحنی عمیق تر مانند زیتون رسیده، آب عمیق، سبز ارگانیک یا ماسه سنگ و خنثی کردن دیوارهای دیگر به «لگن» تبدیل شده است. سایه ای که از جنگل الهام گرفته شده است، ناگهان اتاق شهر «آشوب» را دوباره به همه چیزهای طبیعی و واقعی متصل می کند. جوانان تجربی دوست دارند این کار را به شیوه خود انجام دهند. نقاشی‌های حیوانی بد بو، هنر پاپ و گرافیتی به سبک خاص خود روی دیوار یا سقف که تأثیرات طبیعت را به تصویر می‌کشد، در میان کالج‌ها، دانش‌آموزان دبیرستانی و طراحان جوان که می‌خواهند دنیا را به شیوه‌ای خاص ببینند، «دور» است.

دکوراسیون با رنگ آبی

وقتی صحبت از دیوارهای آبی می شود، کدام اتاق را باید برای آن انتخاب کرد؟

رنگ آبی نشان دهنده مسئولیت است و به شدت مردانه است و دانش، قدرت و صداقت را توصیف می کند و اغلب در دنیای شرکت ها استفاده می شود.

رنگ آبی و طیف رنگی آن
رنگ آبی را به چه رنگ هایی ست کنیم؟

جنون تک رنگ: بلوز بی پایان

یکی از رنگ‌هایی که حرفه‌ای‌ها از سراسر جهان در طراحی و دکوراسیون داخلی همیشه در دکوراسیون منزل توصیه می‌کنند، رنگ آبی است. این تعجب آور نیست، زیرا وقتی صحبت از دکوراسیون به میان می آید، این رنگ مزایای بیشتری نسبت به معایب دارد. در تمام انواع آن، می تواند حس خوشایند طراوت، تمیزی و آرامش را ایجاد کند، بنابراین برای اتاق هایی مانند اتاق خواب یا حمام عالی است. بله، برای سایر قسمت های خانه نیز مناسب است. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که آبی را می توان با رنگ های زیادی ترکیب کرد و به خصوص ترکیب با سفید می تواند نتایج تماشایی به دست آورد.

معنی آبی

رنگ آبی در هنر مترادف وفاداری، فروتنی، فروتنی و در رویاها به معنای موفقیت مشکوک است. در میان سیارات به مشتری اشاره می کند و یاقوت کبود در سنگ های قیمتی. به طور کلی، نشان دهنده راحتی، ایمنی، اشراف و وفاداری است.

اثرات تسکین دهنده

اثرات فیزیولوژیکی رنگ آبی کاملاً متضاد با تأثیرات قرمز است. رنگ آبی تمرکز خوبی را امکان پذیر می کند، اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این رنگ می تواند منجر به وضعیتی شود که در آن احساس خواب آلودگی و خواب آلودگی کنیم. با این وجود، هیچ اثر ناخوشایند یا ناراحت کننده ای وجود ندارد. اگر سایه های آبی به زیبایی و با دقت با رنگ های دیگر ترکیب شوند، اتاق نشیمن می تواند فضای بسیار خوبی باشد.

رنگ آبی را با چه رنگ هایی ست کنیم؟
رنگ آبی را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

در دیوارها

یکی از بهترین راه ها برای معرفی رنگ آبی در دکوراسیون منزل، رنگ آمیزی دیوارها به یکی از رنگ های آن است. بله، بسیار مهم است که در نظر داشته باشید که برای اتاق های کوچک و کم نور ترجیح داده می شود که سایه های روشن تر را انتخاب کنید. در واقع، تمرین‌کنندگان اغلب آبی آسمانی را برای این نوع فضا توصیه می‌کنند. اگر می خواهید از سایه ای شدید یا تیره استفاده کنید، بهتر است این کار را فقط در یک یا دو دیوار انجام دهید و بقیه را با سایه روشن تری از آبی یا سفید رنگ آمیزی کنید. اگرچه می توانید تمام دیوارهای خانه خود را آبی رنگ کنید، اما این رنگ بیشتر برای سرویس بهداشتی و اتاق خواب مناسب است.

اگرچه کمتر رایج است، اما می توانید از طریق مبلمان نیز رنگ آبی را به فضای داخلی خود اضافه کنید. البته توصیه می شود این کار را در دوزهای کم انجام دهید زیرا کار درست این است که همیشه مبلمان را در سایه های خنثی انتخاب کنید. به عنوان مثال، در سالن می توانید اثاثه یا لوازم داخلی را به رنگ آبی انتخاب کنید. در اتاق خواب نیز می توانید مبلمانی را انتخاب کنید که دارای رنگ آبی است. با این حال، در اتاق بچه ها آزادی بیشتری برای بازی با آبی دارید، اما اگر می خواهید این کار را انجام دهید، سعی کنید کلیشه ای نباشید. یک تکه مبلمان آبی، چه صندلی راحتی یا مبل، یا شاید یک کمد کشو یا قفسه، فقط با رنگ خود بر آن منطقه مسلط است و اگر رنگ ها در اتاق به خوبی هماهنگ باشند، غالب آن به شکلی مناسب ظاهر می شود. مسیر.

در منسوجات

بدون شک یکی از ساده ترین راه ها برای افزودن رنگ آبی به خانه، استفاده از منسوجات است. یکی از مزایای بزرگ این گزینه این است که می توانید آن را به راحتی و در هر زمان ارزان تغییر دهید. هر یک از سایه های آن را برای پرده ها، ملافه ها، فرش ها، کوسن ها، رومیزی ها و غیره انتخاب کنید. همانطور که گفته شد، در ترکیب با رنگ سفید، نتایج می تواند تماشایی باشد. علاوه بر این، آبی می تواند در انواع مختلف الگوها مانند مربع یا راه راه نیز عالی باشد.

در نهایت، باید تشویق شوید که رنگ آبی را در لوازم و اشیاء تزئینی اضافه کنید. از این نظر، شما چیزهای زیادی برای انتخاب دارید: گیاهان با گل‌های آبی، گلدان‌ها، بخش‌های مرکزی، راه‌حل‌های نورپردازی به شکل چراغ‌های led که برای پروژه‌های بی‌شماری DIY انعطاف‌پذیر هستند، شمع‌ها، نقاشی‌هایی که در آن آسمان و دریا نقش اصلی را تشکیل می‌دهند. و غیره البته، اگر این گزینه را انتخاب کردید، همیشه اطمینان حاصل کنید که اشیا به خوبی با بقیه تزئینات ترکیب می شوند. در حالت ایده آل، خانه باید تزئینات زیادی در سایه های مختلف آبی داشته باشد که کاملاً با هم هماهنگ شوند. در مورد اتاق خواب کودکان، اسباب بازی هایی به رنگ آبی می توانند عالی به نظر برسند، به خصوص اگر عناصر آبی دیگری در اتاق خواب وجود داشته باشد.

رنگ آبی به خلق و خوی خوب کمک می کند و با آسمان و دریا مرتبط است. در زبان رنگ ها نماد اعتماد است. این بسیار محبوب است و با کمال میل در فضای داخلی استفاده می شود زیرا تسکین دهنده و آرامش بخش است. گاهی اوقات تنها یک جزئیات آبی می تواند شادی زیادی را به خانه شما بیاورد.

رنگ آبی را با چه رنگ هایی ست کنیم؟
رنگ آبی را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

نحوه استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون

حدود 45 درصد از مردان و 35 درصد از زنان می گویند رنگ آبی رنگ مورد علاقه آنهاست و این رنگ را به محبوب ترین انتخاب برای هر دو جنس و همچنین انتخاب خوبی برای دکوراسیون تبدیل می کند. با رنگ‌هایی از پاستلی گرفته تا سرمه‌ای، آبی یک رنگ زیبا و قدرتمند است که نه‌تنها بیانگر است و گفته می‌شود خوش شانسی می‌آورد، بلکه رنگی دوست‌داشتنی برای تزئین است. اگرچه یکی از بهترین رنگ ها برای تزئین است، اما می تواند برای بسیاری از صاحبان خانه ترسناک باشد. در اینجا چند روش برای استفاده صحیح از رنگ آبی در دکوراسیون آورده شده است.

انواع مختلف آبی در دکوراسیون

بلوز گرم

تأثیر رنگ آبی بر روی یک اتاق کاملاً به دما بستگی دارد. رنگ آبی که بسیار آرام بخش و آرام بخش است، بسته به دمای اتاق ها، تأثیرات مختلفی بر روی اتاق ها دارد. آبی گرم (مانند جین، آبی اقیانوسی یا آبی تخته‌ای) حاوی نکاتی از قرمز است. کارشناسان رنگ می گویند که جلو می آیند یا به سمت شما می آیند، بنابراین به اتاق کمک می کنند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشد. آبی های گرم در فضاهای اجتماعی مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری محبوب هستند.

رنگ آبی با چه رنگ های دیگری ست میشود
اناوع رنگ آبی

بلوز باحال

کبالت، فیروزه‌ای و آبی یخی که به آنها آبی سرد می‌گویند، معمولاً حاوی رنگ زرد هستند و تمایل به عقب‌نشینی دارند، که باعث می‌شود یک ناحیه کوچک بزرگتر به نظر برسد. به گفته کارشناسان رنگ، آبی های سرد آرامش (که برای اتاق خواب خوب است) و تمرکز (که برای دفتر کار خوب است) را تشویق می کنند. گاهی اوقات بلوز سرد می تواند کمی جلوتر رفته و سرد باشد. در حمام، جایی که می‌خواهید فضایی شفاف و تمیز داشته باشید، این می‌تواند چیز خوبی باشد.

بلوز پاستلی

در حالی که یک پالت رنگی تک رنگ از نظر رنگ منحصر به فرد است، می تواند ابعاد مختلفی داشته باشد. با یک رنگ در اتاق، اتاق براق و پیچیده به نظر می رسد، اما اضافه کردن چند تغییر در رنگ به آن شخصیت می بخشد.

رنگ آبی را با چه رنگ هایی ست کنیم؟
رنگ آبی را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

آبی در دکوراسیون اتاق خواب

برای اتاق خواب و همچنین دفاتر خانگی، آبی رنگی عالی است زیرا باعث ایجاد حس آرامش می شود. لایه بندی شده در رنگ های مختلف در کل اتاق – از رنگ دیوار گرفته تا پرتاب های بافت دار و لوازم جانبی. هنگامی که اتاق نور طبیعی ضعیفی دریافت می کند، تعادل بین رنگ آبی و رنگ روشن تر، مانند سفید، باید به سمت سفید متمایل شود تا اتاق روشن و جادار باشد.

دیوارهای اتاق خواب

به نظر می رسد رنگ های آبی روشن به قدری چشم را آرام می کنند به طوری که وقتی با مبلمان سبک تر ترکیب می شوند، فضا را راحت تر و بزرگ تر می کنند. برای اینکه به دیوارها تمرکزی که شایسته آن است بدهید، بقیه اتاق را تا حد امکان خنثی نگه دارید. حتی ممکن است ایده خوبی باشد که لهجه هایی را در همان سایه دیوار اضافه کنید.

اگر می خواهید تغییر رنگ دهید، رنگ اتاق خواب خود را به آبی تغییر دهید. سایه روشن‌تر از آبی با مبلمان خنثی به خوبی کار می‌کند. با مبلمان تیره، سایه های تیره تر به خوبی کار می کنند. کنتراست باعث ایجاد حس وسعت در اتاق می شود.

یک آبگرم حمام با رنگ آبی ایجاد کنید

اضافه کردن یک لوستر را برای تجربه کامل آبگرم در حمام آبی خود در نظر بگیرید. همچنین، ممکن است بخواهید دیوارهای آبی خود را با مبلمان چوبی تیره ست کنید. از این رو، رنگ آبی در میان رنگ های تیره به طور جسورانه خودنمایی می کند. برای اثر آرامش بخش نهایی، آبی ملایم را انتخاب کنید.

یکی از ویژگی های مشترک بسیاری از اسپاها استفاده از سایه های آبی در اکثر حمام های آنها است. آبی به دلیل ارتباط آن با عناصر آبی مانند آسمان و اقیانوس به عنوان اثر آرام بخش بر بسیاری از افراد شناخته شده است. حمام خود را با لهجه های آبی تزئین کنید یا دیوارها را آبی رنگ کنید تا حس اسپا به آن بدهید. از رنگ های پاستیل و رنگ های روشن برای اثری آرام بخش استفاده کنید.

آبی در دکوراسیون آشپزخانه

رنگ آبی انتخاب مناسبی برای کابینت و دیوار آشپزخانه است. این یک کابینت کلاسیک در کنار رنگ سفید و سبز است و اشتباه کردن با آن سخت است. اگر می خواهید کابینت آشپزخانه خود را خنثی تر نگه دارید، می توانید رنگ آبی، کاشی یا لوازم جانبی را اضافه کنید.

اگر می خواهید آشپزخانه شما احساس گرما کند، از شیرآلات و دستگیره های طلایی یا برنجی استفاده کنید. به عبارت دیگر، شما باید فلزات گرم تری را در آشپزخانه انتخاب کنید تا احساس خوشایندی به آن بدهید. برای افزودن گرمای بیشتر، قطعات ساخته شده از چوب یا سنگ طبیعی را برای کفپوش و مبلمان انتخاب کنید.

آبی در دکوراسیون اتاق نشیمن

رنگ آبی یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای اتاق‌های نشیمن است – و در فضایی که اغلب شلوغ است، ظاهری آرام و ظریف ایجاد می‌کند.

رنگ‌های آبی مانند نیلی، سرمه‌ای و کبالت به‌خوبی کنار هم قرار می‌گیرند، بنابراین برای ترکیب الگو ایده‌آل هستند.

استفاده از کوسن های آبی

می توانید کوسن های آبی را به مجموعه پاسیو خود اضافه کنید تا ظاهری پر جنب و جوش داشته باشید که مکمل دکوراسیون فضای باز شما باشد. سایه های آبی کوسن را با رنگ چتری ترکیب کنید تا لمسی خیره کننده داشته باشید. در حالت ایده‌آل، این در مجموعه‌های پاسیو تیره خوب به نظر می‌رسد تا رنگ واقعاً نمایش داده شود.

اگر با یک پالت رنگ ملایم کار می کنید، لمس آبی می تواند سرگرم کننده باشد. برای یک پیچ و تاب کمی پنهان روی میز ناهارخوری خود، کوسن های آبی اضافه کنید. آنها به راحتی با رنگ های دیگر جفت می شوند و به میز ناهارخوری خنثی کمی شادابی می بخشند.

افکار نهایی

با استفاده از چندین رنگ آبی لاجوردی یا آبی در یک اتاق می توان به ظاهری خیره کننده و قابل دسترس دست یافت. با توجه به پالت همه کاره آبی، می توانید مبلمان و دکورهای رنگی را با استفاده از پارچه هایی با رنگ مشابه در یک اتاق آبی قرار دهید، و چشمان شما بیش از حد خسته نمی شود!

اگر به رنگ آبی علاقه دارید، می توانید این مقالات را در مورد این رنگ زیبا نیز مطالعه کنید.

تزئینات با رنگ آبی – چگونه با این رنگ سرد اتاق ها را به روز کنیم

تعیین بهترین رنگ آبی برای اتاق دشوار است زیرا واقعاً به دو چیز بستگی دارد: اول، جهت اتاق شما، و دوم، اثری که می خواهید ایجاد کنید.

اگر اتاق شما رو به شمال یا شرق است، احتمالاً از کمبود نور روز گرم رنج می‌برد، بنابراین انتخاب آبی که دارای تناژهای گرم باشد (فیروزه‌ای فکر کنید) احساس خوش‌آمدگویی را در آن حفظ می‌کند. اگر اتاق شما رو به جنوب یا غرب باشد، نور گرم تری دریافت می کند، بنابراین می توانید رنگ های سردتر را انتخاب کنید.

سپس، باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید اتاقتان دنج باشد یا مطبوع – رنگ‌های آبی تیره‌تر به وضوح احساس صمیمی‌تری به اتاق می‌دهند، به خصوص در شب، نسبت به آبی روشن‌تر. آبی یکی از آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌ها است، بنابراین برای فضایی آرام‌بخش مناسب است.

برای داشتن فضایی دنج در کلبه ماهیگیر، با کشیدن آن به ارتفاع ریل و رنگ آمیزی آن در سایه ای که مکمل رنگ پرده های مجلسی و تخته سر تخت است، پیچ و تاب جدیدی را روی زبانه و شیار امتحان کنید.

آیا می توانید بلوز را در دکوراسیون ترکیب کنید؟

رنگ‌های آبی برای ترکیب در هنگام تزئین عالی هستند – و شما می‌توانید به راحتی با لایه‌بندی مجلل از بافت و الگو به این هدف دست پیدا کنید، که هر کدام دارای سایه متفاوتی از آبی با رنگ‌های مشابه و مکمل هستند. در واقع، این کلید یک اتاق خواب یا اتاق نشیمن آرام آبی و سفید است.

در اینجا، یک پارچه سر تخته برجسته یک نقطه کانونی ایجاد می کند که با یک پرده و بالشتک در سایه های مشابه تکمیل می شود، در حالی که بالش و پرتاب گرما و نرمی ضروری را اضافه می کند.

چه رنگی با آبی هماهنگ می شود؟

بیشتر رنگ‌ها با آبی به خوبی هماهنگ می‌شوند، اگرچه ارائه سایه‌های گرم‌تر مانند زرد، نارنجی و قرمز به طرح گرمایی می‌افزاید که در غیر این صورت ممکن است فاقد آن باشد.

همیشه می‌توانید آبی را با سفید بپوشانید – انجام این کار اتاقی زیبا و آرام با نور طبیعی خوب روز ایجاد می‌کند که برای ایده‌های راهرو آبی ایده‌آل است. یکی دیگر از رنگ‌هایی که می‌توان با آبی ترکیب کرد، رنگی از طیف رنگ‌های خنثی و طبیعی است – از جمله قهوه‌ای و مشکی. تنها رنگی که باید از آن اجتناب کنید خاکستری است که می تواند طرح دکوراسیون آبی را سرد کند.

انتخاب رنگ های پررنگ و بلوکی مانند لاجوردی، جین یا یاقوت کبود، روی اثاثیه و فرش باعث می شود تا عمق با طرح اضافه شود. در اینجا، یک نوار تیک تاک ظریف و پارچه های چاپی هندسی، برجسته های پر جنب و جوشی را ارائه می دهند که چشم ها را به خود جلب می کند.

در بالا، یک کابینت سفید لعابدار را می توان با رنگ آمیزی داخل یک نیلی عمیق شگفت انگیز یا پوشاندن آن با کتانی تیره و بافتی به یک نقطه کانونی قابل توجه تبدیل کرد. سفید گذاشتن قفسه ها نقطه تضاد ایجاد می کند که برای نمایش چینی ایده آل است.

آیا آبی رنگ مناسبی برای اتاق نشیمن است؟

آبی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق‌های نشیمن است – و در ایجاد یک نمای آرام و زیبا در فضایی که اغلب شلوغ است، واقعاً موفق است.

از نیلی گرفته تا سرمه ای و کبالت، رنگ های آبی به خوبی در کنار هم قرار می گیرند، بنابراین زمینه بسیار خوبی برای ترکیب الگو فراهم می کند. در این اتاق نشیمن، کوسن هایی با نقوش در مقیاس بزرگ با الگوی کوچکتر روی دیوارها، راه راه ها و دشت ها در پرده ها با موفقیت ترکیب شده اند.

آیا آبی رنگ مناسبی برای آشپزخانه است؟

آبی یک رنگ عالی برای آشپزخانه است – هم روی کابینت و هم روی دیوار. این یک کابینت کلاسیک در کنار سفید و سبز است و اشتباه گرفتن آن سخت است. اگر ترجیح می دهید کابینت آشپزخانه را خنثی تر نگه دارید، می توانید رنگ آبی را با رنگ و کاشی – یا حتی لوازم جانبی به آشپزخانه اضافه کنید.

برای گرم نگه داشتن اتاق، یراق آلات طلایی یا برنجی را در نظر بگیرید، چه شیرآلات یا دسته. به عبارت دیگر، فلزات گرم تری را انتخاب کنید تا آشپزخانه هوشمندانه اما دلپذیر به نظر برسد. سپس، گرمای اضافی را با کفپوش و مبلمان اضافه کنید – چوب یا سنگ طبیعی عالی هستند.

در بالا، یک تکه تکه‌ای از کاشی‌های دیواری آبی بافتی، جلوه‌ای زیبا با حسی هنرمندانه ایجاد می‌کند. بقیه فضا با وسایل و یراق آلات سفید و رنگ سبز متضاد تمیز و روشن نگه داشته شده است.

اناوع دکوراسیون با رنگ آبی
جدیدترین دیزاین ها با رنگ آبی

آیا آبی رنگ مناسبی برای اتاق خواب است؟

آبی رنگ مناسبی برای اتاق خواب است – همانطور که برای دفاتر خانگی است – زیرا باعث ایجاد احساس آرامش می شود. لایه‌بندی فوق‌العاده‌ای در رنگ‌های مختلف در کل اتاق دارد – از رنگ‌های دیوار گرفته تا پرتاب‌های بافت‌دار و لوازم جانبی. با این حال، در اتاقی که نور طبیعی ضعیفی دریافت می کند، تعادل آبی تا سایه روشن تر، مانند سفید، باید به سمت سفید متمایل شود تا اتاق روشن و جادار باشد.

زیبایی و فواید رنگ آبی در خانه شما

آبی یک رنگ همه کاره و مورد علاقه طراحان داخلی محکم است. در اینجا نحوه ادغام رنگ آبی را در دکوراسیون منزل آورده ایم.

آبی رنگ مورد علاقه جهان است و جای تعجب نیست. اولین چیزی که با ذکر رنگ آبی به ذهن می رسد، رنگ آسمان و دریا است. فقط خیره شدن به آسمان آبی روشن به انسان احساس آرامش و آرامش می دهد.

اتاق خواب و حمام آبی

از آنجایی که آبی پیوندهای قوی با آب دارد، این رنگ ایده آل برای حمام هایی است که می توانید فضایی خنک مانند آبگرم ایجاد کنید. ویژگی های خنک و آرامش بخش آبی نیز آن را به رنگ مناسبی برای اتاق خواب تبدیل کرده است. فضای آرامش بخشی را فراهم می کند که می توان پس از یک روز پر استرس به آنجا رفت.

آبی‌های روشن‌تر مانند آبی آسمانی نور را منعکس می‌کنند و احساس فضا را ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند اتاق بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر برسد. آبی آسمانی رنگ مناسبی برای استفاده در دیوارها و/یا سقف اتاق‌های کوچک یا اتاق‌های بدون پنجره است تا از ایجاد احساس در جعبه جلوگیری کند.

یکی دیگر از آبی های مورد علاقه برای اتاق خواب، آبی تخم مرغی است. آبی اردکی با داشتن ته رنگ گرم، اغلب به برخی از آبی های روشن ترجیح داده می شود که می تواند حس یخی به آنها بدهد. آبی تخم مرغی همراه با رنگ های خنثی ترکیب فوق العاده ای را برای اتاق خوابی آرام ایجاد می کند.

انواع دکوراسیون با رنگ آبی را در مجله بهیان دنبال کنید
دکوراسیون با رنگ آبی را بیشتر بشناسید

برای مقابله با سردی رنگ آبی، چند اکسسوری در رنگ مکمل آبی – نارنجی معرفی کنید. این باعث تعادل و ارتقای طرح می شود. در حالی که نارنجی رنگ مکمل آبی در چرخه رنگ است، قرمز و زرد نیز با آبی عالی به نظر می رسند و می توانند برای افزایش گرما معرفی شوند.

رنگ‌ها و بافت‌های طبیعی مانند پشم، چوب و سیزال نه تنها گرما را به طرح آبی می‌افزایند، بلکه به طرح آبی نیز علاقه‌مند می‌شوند.

آبی‌های تیره‌تر ظاهری شیک در فضا ایجاد می‌کنند. اگر از سردرد، بی‌خوابی یا آسم رنج می‌برید، آبی‌های عمیق‌تر گزینه‌ای عالی در اتاق خواب هستند، زیرا انرژی آبی به این امر کمک می‌کند. وقتی صحبت از اتاق کودکان می شود، والدین اغلب رنگ آبی را برای اتاق پسرانه در نظر می گیرند، اما ویژگی های آبی آن را برای یک پسر یا دختر ایده آل می کند. اگر دختر کوچک شما رنگ آبی را دوست دارد، او را از آن محروم نکنید.

اگر به دنبال یک اتاق نشیمن خنک و آرام هستید، رنگ آبی را در نظر بگیرید. طرح‌های آبی محبوب شامل تم ساحلی و ظاهری استانی فرانسوی است. برای یک آبی روشن تر، برای الهام گرفتن بیشتر از مراکش نگاه نکنید.

به یاد داشته باشید که برخی از رنگ‌های آبی گرم‌تر از سایرین هستند، برای آبی گرم‌تر، آبی را انتخاب کنید که زیرتنه‌ای گرم/زرد دارد.

آبی، به ویژه آبی های عمیق تر، در دفتر کار یا مطالعه در خانه به خوبی کار می کنند، زیرا گفته می شود آبی یادگیری را افزایش می دهد، ذهن را باز می کند و تفکر شفاف را ترویج می کند. طرح را با لوازم جانبی گرم و نور گرم کنید.

رنگ آبی تیره به عنوان دیوار برجسته می تواند فضایی زیبا به اتاق نشیمن یا ناهارخوری بدهد، اما لازم نیست دیوارهای خود را آبی رنگ کنید تا ویژگی های آرامش بخش و آرامش بخش آبی را به ارمغان بیاورید. این امکان وجود دارد که ویژگی های شگفت انگیز رنگ آبی را به پارچه ها، مبلمان و لوازم جانبی خود وارد کنید. اگر آبی رنگ مورد علاقه شماست، درب ورودی خود را با آن رنگ آمیزی کنید.

معانی رنگ آبی

معانی رنگ آبی و انجمن های داخلی

معانی رنگ آبی فاکتور مهمی برای یادگیری در هنگام دکوراسیون داخلی است، زیرا همه رنگ ها بر خلق و خو و احساسات برانگیخته در فضای داخلی تأثیر می گذارند، نه بیشتر از رنگ آبی.

آبی یکی از رنگ های اصلی است. این بدان معنی است که تمام رنگ های دیگر را می توان از آنها ساخت. آبی و قرمز باعث رنگ بنفش، آبی و زرد باعث سبز شدن و غیره می شود. این ساده ترین رنگ برای استفاده در هنگام انتخاب طرح های رنگی است.

آبی یک رنگ بسیار محبوب است و چیزی است که من آن را رنگ ایمن برای استفاده در دکوراسیون داخلی می نامم. به عنوان یک ترکیب آبی و سفید قابل توجه است – آبی و سفید چینی، یا تیک تاک روی تشک.

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ آبی
تخت خواب با رنگ آبی-دیزاین اتاق خواب با رنگ آبی و طیف رنگی آن

رنگ آبی و معانی و تداعی های آن

این رنگ آرامش بخش است و برای استفاده در اتاق خواب و حمام عالی است.

این برای اتاق خواب کودکان مفید است زیرا می توانند به سادگی رنگ لهجه ها و لوازم جانبی را با بزرگتر شدن تغییر دهند و ظاهر آبی را تغییر دهند.

به عنوان مثال، آبی و زرد کره ای زمانی که نوزاد هستند، آبی و سبز نعنایی برای کودکان نوپا، آبی و نارنجی برای کودکان خردسال، آبی و سفید برای بچه های دبیرستانی. می توانید تا حد تصورتان پیش بروید.

وقتی می گویم آبی به چه رنگی فکر می کنید؟ من فکر می کنم آبی کبالت – غنی و روشن، دیگران فکر می کنند آبی سرمه ای – تیره و معتبر، بسیاری فکر می کنند آبی پودری – به خصوص آنهایی که باردار هستند! تصورات ما از آبی کاملاً متفاوت است. با افزودن رنگ خنثی به آبی می‌توان طیف وسیعی از رنگ‌های آبی را دریافت کرد، با افزودن رنگ مشکی به آبی تیره و با اضافه کردن رنگ سفید به آبی پودری می‌رسیم.

هنگامی که رنگ‌ها را با آبی هماهنگ می‌کنید، این را در نظر داشته باشید، اگر از رنگ سفید استفاده شده است، اغلب بهتر است به آن تن رنگ پایبند باشید تا با آن هماهنگ شود، برای مثال، صورتی پودری، لیموی کم‌رنگ، سبز نعنایی، زیرا اینها به خوبی با هم کار می‌کنند. .

هنگامی که با رنگ زرد ترکیب می شود، باز و دعوت کننده است، توهم ساحلی عالی را ایجاد می کند.

همیشه مد است، سایه آبی تغییر می کند اما نه خیلی، و بنابراین می توانیم با اطمینان زیادی ر طراحی های خود از آن استفاده کنیم.

هماهنگ با رنگ‌های «آب نبات چوبی» صورتی آب نباتی، سبز نعنایی و آبی کم‌رنگ، محیطی آرام و بی‌نقص را برای اتاق کودکان ایجاد می‌کند.

آبی رنگ ایده آلی برای مناطق پذیرایی است زیرا رسمی، محافظه کارانه و متعادل است.

رایج ترین استفاده از رنگ آبی در طرح رنگ های تک رنگ است که در آن رنگ های آبی با سایه ها، رنگ ها یا تن های مختلف ترکیب می شوند. این یک فضای فوق العاده آرام، آرام بخش و بهشتی ایجاد می کند که برای حمام یا اتاق خواب بزرگسالان ایده آل است.

استفاده از دو تن از رنگ آبی در این اتاق خواب به خوبی جواب می دهد.

دکوراسیون آشپزخانه با رنگ آبی
آشپزخانه و دیزاین خانه با رنگ آبی

معانی آبی و تداعی رنگ

خنک، آرام بخش، شفابخش، خواص آرامش بخش، آرامش بخش، باز بودن، انبساط، آرام بخش، رسمی، آب، تازه، مطبوع، احساس خوشبختی، طراوت، کاهش فشار خون، عدالت، کاهش سرعت تنفس، پادزهر قرمز، مفهومی ، مسئولیت پذیر، آرامش، وفاداری، جزمی، عمل گرا، سفت و سخت، دستکاری، محافظه کار، مقتدر، زیرک، متعادل کننده، مردانه، فضایی، آسمانی.

به این فکر کنید که رنگ آبی هنگام انتخاب طرح رنگ بعدی چه احساسی به ما می دهد. این انتخاب رنگ خوبی برای سالن ورزشی نیست، اما به عنوان مثال در فضای انتظار به خوبی کار می کند، به فضاهایی فکر کنید که اکنون رنگ آبی را انتخاب می کنید، این کار باعث می شود دفعه بعد که رنگی را شروع می کنید به خاطر بسپارید.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

دکوراسیون سرویس بهداشتی چگونه است؟

اکسسوری های مناسب سرویس بهداشتی

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و چیدمان این فضا اصلا کار سختی نیست چراکه با کمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *