زیباترین جاذبه های استانبول

زیباترین جاذبه های استانبول

یکی از دلایلی که خرید بلیط تهران استانبول تا این اندازه افزایش پیدا کرده، مربوط به مناطق دیدنی این شهر می‌شود. در واقع، این شهر شگفت‌انگیز در ۲ قاره آسیا و اروپا واقع شده و سالانه بازدیدکنندگان زیادی از غرب و شرق برای دیدن آن تصمیم به سفر می‌گیرند.

استانبول، دیدنی‌های بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مساجد و کاخ‌های باستانی، همچنین بازارهای شلوغ و رستوران‌های مدرن اشاره کرد. این یعنی در استانبول شرایط پذیرایی از تمام مهمان‌ها وجود دارد که در این راستا، ما قصد تا در مورد ۶ مکان مشهور و دیدنی در این شهر با شما صحبت کنیم.

معرفی Hagia Sophia (ایاصوفیه) عبادتگاه تاریخی استانبول

عبادتگاه تاریخی ایاصوفیه یکی از جاهایی است که بعد از خرید بلیط تهران استانبول به شما توصیه می‌کنیم تا از آن دیدن کنید. این مکان به‌ دلیل اینکه از دوران بیزانس وجود داشته، اصالت زیادی را با خود به ‌همراه دارد. ایاصوفیه جایی است که یک زمان، کلیسای جامع مسیحی شناخته می‌شد. این مکان پس از فتح قسطنطنیه به مسجد و قلب تپنده همه امور مذهبی در آن دوره تبدیل شد.

معرفی The Blue Mosque (مسجد سلطان احمد)

زیباترین جاذبه های استانبولزیباترین جاذبه های استانبول

اگر علاقه‌مند به دیدن جاهای تاریخی و دینی هستید، تحت هیچ شرایطی، بازدید از مسجد سلطان احمد را فراموش نکنید. این مسجد یک بنای آبی‌رنگ جذاب و چشم‌نواز دارد. همچنین اندازه این بنای مذهبی به ۷۳ متر ارتفاع و ۶۳ متر عرض می‌رسد. به همین دلیل حتی از فاصله دور، همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

مسجد سلطان احمد یک ویژگی جالب دارد و آن ۶ مناره‌ای است که در ساختش دیده می‌شود. به گفته افراد بومی، این اشتباهی بوده که ۱۶۰۰ سال پیش، هنگام ساخت این مسجد رخ داده است.

فضای داخلی این مسجد با ۲۰۰۰۰ کاشی آبی ایزنیک، با جزئیات گل‌ها، درختان و الگوهای انتزاعی از تاثیرات عثمانی تزئین شده است. باید گفت کمتر کسی وجود دارد که بعد از تهیه بلیط تهران استانبول و آشنایی کمی با این شهر، تصمیم به بازدید از مسجد سلطان احمد نگیرد. چون فضای این مکان تاریخی و اصیل، از ۲۰۰ پنجره با طراحی بسیار خیره‌کننده ایجاد شده و هیچ بازدیدکننده‌ای را از ملاقاتش پشیمان نخواهد کرد.

معرفی محله Balat (بالات) استانبول

اگر به‌دنبال یک منطقه جذاب، دیدنی و خاص در استانبول هستید، بالات مناسب شماست. چون این محله یک جواهر پنهان در استانبول است و گردشگران زیادی نمی‌توانند آن را کشف کنند. این محله در سمت اروپایی استانبول واقع شده و گفته می‌شود که یک زمانی، محل زندگی تعداد زیادی یهودی بوده است.

رفتن به بالات مناسب کسانی است که اهل پیاده‌روی در کوچه‌های باریک هستند و از دیدن معماری قدیمی ترکیه لذت می‌برند. با رفتن به این محله، شاهد یک ناحیه خیلی معروف خواهید بود که بعید می‌دانیم آن را در شبکه‌های اجتماعی ندیده باشید!

در واقع منظور ما کافه‌ای است که پله‌های تزئینی دارد و در کنار آن، امکان بازدید از کوچه‌ای باریک با چترهای آویزان نیز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

آیا در مورد شگفتی های Spice Bazaar (بازار ادویه) استانبول شنیده اید؟

یکی از بارزترین ویژگی مسافران شکمو یا فود بلاگرها این است که بعداز تهیه بلیط تهران استانبول و رسیدن به مقصد، راهی بازار ادویه این شهر می‌شوند. قبول داریم که این بازار وسعت آنچنانی ندارد و حالت آن در یک L انگلیسی خلاصه می‌شود؛ اما دقت داشته باشید که در این بازار کوچک، امکان خرید انواع ادویه‌جات، گیاهان و چای از سراسر جهان وجود دارد.

نکته قابل توجه در مورد بازار ادویه استانبول، فقط محدود به محصولات آن نمی‌شود. در واقع این محله نه‌تنها مجموعه وسیعی از کالاهای مرغوب کل دنیاست، بلکه معماری آن بسیار بی‌نظیر است.

بازار ادویه در دهه ۱۶۶۰ ساخته شده و سقف آن را با طاق‌های زیبایی پوشش داده‌اند. نوری که از این طاق‌ها عبور می‌کند، فضایی گرم و دل‌پذیر در بازار به‌ وجود می‌آورد و آن را به مکانی عالی برای خرید سوغاتی‌های ترکیه تبدیل می‌کند.

اگر اهل تفریح هستید، Moda (پارک ساحلی استانبول) مناسب شماست!

اگر به توصیه مسافران قدیمی استانبول گوش کرده باشید، امکان ندارد که در مورد پارک ساحلی مودا با شما صحبت نکرده باشند. در واقع اکثر بازدیدکنندگان، بعداز خرید بلیط تهران استانبول و رسیدن به مقصد، محله مودا را انتخاب می‌کنند. چون این منطقه ترکیبی از تاریخ و طراحی مدرن است.

محله مودا در سمت آسیایی استانبول قرار دارد و وقت‌گذراندن در آن، بسیار دوست‌داشتنی است. در مودا شاهد این هستید که از یک طرف خانه‌ها و کافه‌های سنتی ترک در اختیارتان قرار دارند و از طرف‌ دیگر، رستوران‌ها و بوتیک‌های مدرن پیش روی شماست.

باید گفت که قدم‌زدن در مودا مشابه عقب‌ راه‌رفتن در زمان است. چون این محله در عین زیبایی بی‌نظیری که دارد، حس‌وحال فوق‌العاده‌ای از اصالت استانبول را برایتان به‌تصویر می‌کشد که مجموع همه این‌ها، حس تحسین استانبول را در وجود شما به تشویق وا می‌دارد.

معرفی Dolmabahce Palace (کاخ دلمه باغچه) استانبول

زیباترین جاذبه های استانبول

اگر قصد رزرو بلیط تهران استانبول را دارید و هنوز نمی‌دانید که بعد از رسیدن به مقصد، قرار است از چه منطقه‌ای دیدن کنید، توصیه ما به شما، کاخ دلمه‌باغچه استانبول است. این بنا، به‌ دلیل ظرافتی که در طراحی و ساخت دارد، یکی از دیدنی‌ترین مناطق استانبول بوده و بازدید از آن به همه افراد با هر نوع سلیقه توصیه می‌شود.

گفتنی است که این کاخ زیبای استانبول در اواسط قرن نوزدهم ساخته شده و معماری آن ترکیبی از سبک‌های احیای باروک و احیای روکوکو است.

دلمه‌باغچه در ترکیه، به‌عنوان اولین کاخی شناخته می‌شود که در طراحی آن از سبک اروپایی استفاده کرده‌اند. در ساخت این کاخ، حتی شاهد استفاده از طلا و کریستال نیز خواهید بود. این کاخ همچنین در باغ امپراتوری و در مجاورت تنگه بسفر واقع شده که این موضوع، زیبایی طبیعی اطراف آن را به‌اندازه خود بنا، خیره‌کننده کرده است.

جمع‌بندی

یکی از سوالاتی که مردمان عاشق سفر، قبل‌از خرید بلیط تهران استانبول می‌پرسند این است که بعد از رسیدن به این شهر، باید از چه جاهایی دیدن کرد؟ آیا استانبول منطقه‌ای دارد که ارزش سفرکردن داشته باشد؟ باید گفت که استانبول یک شهر فوق‌العاده زیباست که مناطق دیدنی آن، ترکیبی از اصالت و مدرنیته را برای مسافران به تصویر می‌کشند. به همین دلیل تحت هیچ شرایطی سفر به این شهر را عقب نیندازید و در اولین فرصت از دیدن شگفتی‌های آن لذت ببرید.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

فرمانده نیروی زمین ارتش: چرا دنیا فقط با ما مذاکره می کند؟ /۱۵۰خودروهای تانک‌بر خریداری شده از سوئد تا امارات آمد اما آمریکایی ها آن را برگرداندند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که عملیات وعده صادق نابودی رژیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *