قیمت و کیفت های متفاوت کابینت های گلاس

هزینه ساخت کابینت برای آشپزخانه چقدر می‌شود؟ این مهم‌ترین سوالی است که مشتریان از کابینت‌سازها و متخصصان این حوزه می‌پرسند. متاسفانه پاسخ این سوال کمی پیچیده و وابسته به فاکتورهای مختلفی است. در حقیقت عوامل زیادی وجود دارد که تعیین می‌کنند هزینه نهایی تجهیز هر مترمربع از فضای آشپزخانه به انواع کابینت چقدر می‌شود؟ با وجود پیچیدگی در محاسبه هزینه ساخت کابینت، اکثر کابینت‌سازها و شرکت‌های فعال در این حوزه، فرمولی برای محاسبه این هزینه دارند. این فرمول تابعی از چند فاکتور مهم است که در این مقاله به توضیح آنها پرداخته‌ایم.

مهم‌ترین عوامل موثر روی قیمت انواع کابینت

عواملی که در ادامه به بررسی آنها پرداخته‌ایم؛ دلایل تفاوت قیمت هر مترمربع از انواع کابینت آشپزخانه هستند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که چه عواملی بر تعیین قیمت کابینت اشپزخانه تاثیر میگذارد تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

1

مواد اولیه و متریال

اصلی‌ترین فاکتوری که قیمت هر مترمربع کابینت آشپزخانه بر اساس آن محاسبه می‌شود؛ جنس و میزان مرغوبیت مواد اولیه‌ای است که در خط تولید برای ساخت کابینت به کار گرفته شده است. اکثر کابینت‌ها یا از چوب یا از فرآورده‌های مقاوم آن مانند MDF ساخته می‌شوند. کابینت‌های تمام چوب نسبت به کابینت‌هایی که مغزی MDF دارند گران‌تر هستند و معمولا برای تجهیز آشپزخانه‌های فوق لوکس از این مدل کابینت استفاده می‌کنند. این در حالی است که مدل‌هایی مانند کابینت های گلاس از متریال ارزان‌تری ساخته می‌شوند و هر مترمربع از آنها بهای تمام شده پایین‌تری دارد. علاوه بر جنس بدنه یا همان یونیت و جنس درب‌های کابینت، صفحه روی کابینت نیز می‌تواند تعیین‌کننده قیمت هر مترمربع از این محصول باشد. صفحاتی که از سنگ‌های طبیعی مانند مرمر ساخته شده‌اند نسبت به صفحاتی که جنس‌شان سنگ مصنوعی است گران‌تر هستند.

جنس و کیفیت یراق‌آلات

دستگیره‌ها، لولاها و پایه‌ها سه یراقی هستند که برای تولید هر نوع کابینتی به آنها نیاز خواهیم داشت. این محصولات از نظر جنس و قیمت از تنوع بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال دستگیره‌های خاص که از متریال مرغوب و متفاوتی تولید شده‌اند نسبت به دستگیره‌های معمولی گران‌ترند. گاهی حتی کابینت‌سازها به سفارش مشتریان برای کابینت دستگیره دست‌ساز طراحی و تولید می‌کنند. این دستگیره‌ها به دلیل اینکه به صورت سفارشی و دستی تولید می‌شوند؛ به نسبت دیگر مدل‌های متداول بازار از قیمت بسیار بالاتری برخوردار هستند. این موضوع در مورد دیگر یراق‌آلات مانند لولاها و پایه‌ها نیز صدق می‌کند. مثلا لولاهای آرام‌بند نسبت به لولاهای معمولی گران‌ترند یا پایه‌های فولادی نسبت به پایه‌های پلاستیگی قیمت بالاتری دارند.

2

طرح و مدل کابینت

طرح روی درب‌ها و میزان پیچیدگی آن از دیگر عواملی است که روی قیمت این محصول اثرگذار است. از این رو کابینت‌های کلاسیک به دلیل برخورداری از نقوش پیچیده، نیاز به زمان بیشتری برای پیاده‌سازی طرح دارند. علاوه بر این اگر متریالی که برای ساخت درب‌ها به کار گرفته شده است از جنس چوب باشد؛ دستمزد اجرای طرح روی آن حتی کمی بالاتر نیز می‌رود. معمولا اکثر کابینت‌های کلاسیک به منبت‌کاری و تراش‌کاری زیادی نیاز دارند. انجام این مراحل روی درب‌ها هم زحمت زیادی داشته و هم نیازمند دقت بالایی‌ست. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا قیمت هر مترمربع کابینت کلاسیک نسبت به مدل‌های ساده‌تر مانند کابینت های گلاس کمی گران‌تر شود.

بعد از کابینت کلاسیک، کابینت‌های نئوکلاسیک از نظر قیمتی در رتبه دوم قرار دارند. این کابینت‌ها معمولا حاوی نقوشی هستند که نه به اندازه کابینت‌های کلاسیک پیچیده و نه مثل مدل‌های مدرن مانند کابینت های گلاس ساده است. اجرت اجرای طرح روی این مدل از کابینت‌ها با توجه به سختی مدل کار تعیین می‌شود.

متراژ

بزرگی آشپزخانه باعث می‌شود که برای تجهیز آن به کابینت بیشتری نیاز داشته باشید. بنابراین طبیعی است که هر چقدر متراژ مورد نیازتان بیشتر باشد؛ هزینه کلی پروژه بیشتر می‌شود.

سایر عوامل موثر بر روی قیمت کابینت

به غیر از عوامل بالا، چند فاکتور دیگر نیز وجود دارد که برای پاسخ به سوال چه عواملی بر تعیین قیمت کابینت اشپزخانه تاثیر میگذارد باید به آنها توجه کنید.

نصب کابینت

هزینه نصب بخش مهمی از قیمت نهایی فاکتور سفارش کابینت است. اجرت نصب برای هر مدل کابینتی متفاوت است. این هزینه بستگی به سختی نصب و متراژ آشپزخانه دارد. در آشپزخانه‌هایی که بر اساس اصول ساخته شده و ابعاد استاندارد دارند؛ نصب کابینت کار ساده‌تری است و هزینه کمتری از مشتری بابت اجرت نصب دریافت می‌شود. علاوه بر این نوع کابینت نیز می‌تواند اجرت نصب را دستخوش تغییر قرار دهد. برخی از مدل‌ها مانند مدل کلاسیک جزئیات بیشتری دارند و علاوه بر یونیت و درب‌ها، باید اجزای تزئینی مانند ستون‌ها، تاج‌ها و پاخور نیز سر جای صحیح خود نصب شوند. در این شرایط نصاب بابت اجرت کار دستمزد بیشتری را دریافت می‌کند.

3

رنگ و روکش کابینت

بدنه و درب‌ها در بیشتر کابینت‌هایی که در بازار در زمره محصولات پرفروش شناخته می‌شوند؛ از MDF ساخته می‌شود. به همین خاطر برای اینکه جلوه کار شکیل‌تر شود؛ معمولا روی مغزی یا از ورق‌های نازکی به نام روکش استفاده می‌شود یا با لایه ضخیمی از رنگ پوشانده می‌شود. اما قبل از اجرای این فرآیند باید طرح مورد نظر مشتری به کمک دستگاه CNC روی درب‌ها پیاده شود. روکش‌ها و رنگ‌هایی که به عنوان پوشش نهایی کار استفاده می‌شوند از نظر کیفیت و قیمت با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. به عنوان مثال روکش‌هایی که از جنس چوب طبیعی هستند گران‌تر از روکش‌های مصنوعی بوده و خواص متفاوت‌تری دارند. در مقابل رنگ‌های مخصوص ساخت کابینت نیز به دو دسته پولیشی و پلی اورتان تقسیم می‌شوند. رنگ‌های پولیشی هم به صورت مات و هم به صورت براق قابل اجرا هستند و ضخامت بالایی دارند. قیمت این رنگ‌ها بستگی به برندشان دارد.

برند کارخانه سازنده کابینت

اگر کابینت را به صورت آماده خریداری کنید؛ برند تولیدکننده از اهمیت زیادی برخوردار می‌شود. به خصوص اگر تولیدکننده خارجی را برای خرید انتخاب کنید. معمولا کابینت‌های آماده ارزان‌تر از کابینت‌های سفارشی هستند. خارجی یا ایرانی بودن برند یراق‌آلات و برند و متریالی که از آن ساخته شده‌اند نیز از دیگر عوامل اثرگذار روی قیمت نهایی هر مترمربع کابینت هستند. البته درصد تاثیرگذاری این عوامل بر روی قیمت کابینت کمتر از سایر عوامل است.

برای محاسبه محدوده بودجه تقریبی که برای سفارش کابینت‌ها نیاز دارید می‌توانید بر اساس ابعاد آشپزخانه، با یک کابینت‌ساز حرفه‌ای مشورت کنید. قبل از اینکه از بین پیشنهادات مختلف، کابینت‌ساز مورد نظر خود را انتخاب کنید حتما از او بپرسید که آیا طرح سه بعدی اولیه به شما ارائه می‌دهد یا خیر. این طرح به شما کمک می‌کند که تصوری کامپیوتری از آنچه که بعد از اتمام پروژه ایجاد می‌شود را ببینید.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *