مزایا و معایب انواع مبل تختخواب شو چیست؟

تخت خواب یا مبل تختخواب شو؟ کدام را بخرم؟

این سوالی است که بسیاری از مشتریان هنگام خرید از ما می‌پرسند. حقیقت این است که هر کدام از این وسایل، مزایا و معایب خاص خود را دارند. باتوجه‌به متراژ پایین بعضی از خانه‌های آپارتمانی، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای استفاده بهینه از فضای خانه و اتاق‌خواب، مبل تختخواب شو خریداری کنند.اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، پیش از هرگونه اقدام ادامه این مطلب را مطالعه کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم با بررسی مزایا و معایب مبل تختخواب شو، به شما کمک کنیم تا خریدی متناسب با نیاز خود انجام دهید.

بررسی مزایای مبل تختخواب شو

مبل تختخواب شو محصولی خلاقانه است که برای چیدمان هوشمندانه خانه‌های کوچک بسیار به کار می‌آید. مبل‌های تختخواب شو به دلیل کاربرد دوگانه‌ای که دارند، برای چیدمان خانه‌های آپارتمانی کوچک یا اتاق هتل‌ها، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. در ادامه برای بررسی مزایا و معایب مبل تختخواب شو، ابتدا به بررسی مزایای این محصول می‌پردازیم.

استفاده بهینه از فضا؛ مهم‌ترین مزیت استفاده از مبل تخت شو

یکی از مهم‌ترین مزایایی که باعث می‌شود افراد به خرید مبل تخت شو دو نفره یا یک نفره فکر کنند، متراژ پایین خانه یا اتاق خواب است. در خانه‌های آپارتمانی کوچک یا اتاق‌خواب‌های کوچک، نحوه چیدمان وسایل و نوع دکوراسیون، تاثیر بسزایی در بزرگ یا کوچک به نظر رسیدن فضا دارد.

با خرید مبل تختخواب شو می‌توانید از فضا بیشترین استفاده را بکنید؛ چون در این صورت به خرید مبل و تخت به‌صورت‌جداگانه نیاز ندارید. هر زمانی که نیاز به استراحت و خوابیدن داشته باشید،‌ تخت را باز می‌کنید و در زمان‌هایی که به فضای بیشتری نیاز دارید، تخت را می‌بندید و به‌عنوان نشیمن از آن استفاده می‌کنید.

قیمت مبل تخت شو نسبت به سرویس خواب مناسب‌تر است

یکی دیگر از مزایای مبل تختخواب شو، قیمت مناسب‌تر آن نسبت به خرید یک سرویس مبلمان یا سرویس خواب است. معمولا مبل‌های تختخواب شو قیمت مناسب‌تری نسبت به کاناپه‌ها و تخت‌خواب‌های معمولی دارند. قیمت انواع مدل‌های تخت تاشو با یک سرویس خواب کامل تقریبا برابری می‌کند؛ حتی در بعضی از موارد قیمت سرویس خواب کامل از تخت‌های تاشو مناسب‌تر است؛ بنابراین این محصول از نظر قیمتی، مزیتی نسبت به سرویس خواب معمولی ندارند.

کاربرد دومنظوره مبل تختخواب شو؛ با یک تیر دو نشان بزنید!

مبل تختخواب شو را می‌توان یک محصول همه‌کاره دانست! زمانی که بعد از پایان یک روز کاری خسته‌کننده به کمی استراحت نیاز دارید، مبل تختخواب شو را باز می‌کنید تا روی تختی نرم دراز بکشید و استراحت کنید؛ زمانی هم که به فضایی برای نشستن احتیاج دارید، به‌راحتی مبل را می‌بندید و به حالت اولیه درمی‌آورید. در واقع می‌توان گفت که با خرید مبل تختخواب شو با یک تیر، دو نشان می‌زنید و دیگر به خرید سرویس خواب یا مبل به‌صورت‌جداگانه نیاز ندارید.

باز و بسته کردن آسان؛ تبدیل مبل به تخت بدون زحمت

اگر فکر می‌کنید باز و بسته کردن مبل تخت شو کار دشواری است، سخت در اشتباهید! حتی مبل تختخواب شو دو نفره با این که ابعاد بزرگ‌تری نسبت به مبل تختخواب شو یک نفره دارد، به‌راحتی باز و بسته می‌شود. هنگام خرید مبل تختخواب شو، نحوه باز و بسته کردن مبل را از فروشنده بپرسید. نکته‌ای که شاید از آن اطلاع نداشته باشید، این است که هنگام جمع یا باز کردن این مبل‌ها، اصلا سنگینی وزن محصول را احساس نخواهید کرد.

تنوع بالای رنگ و مدل؛ مبل تختخواب شو را متناسب با سلیقه خود بخرید

انواع مبل تختخواب شو با تنوع بسیار بالا تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند. قیمت مبل تختخواب شو دو نفره و یک نفره، به دلیل تنوع در متریال و پارچه به‌کاررفته در تولید این محصولات، بازه گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. شما به‌راحتی می‌توانید مبل تختخواب شو موردنظر خود را متناسب با سلیقه، بودجه، متراژ خانه یا اتاق‌خواب و سبک دکوراسیون دلخواهتان انتخاب کنید.

آشنایی با معایب مبل تختخواب شو

تا اینجا فقط از مزایای مبل تختخواب شو صحبت کردیم، باید بدانید که این محصول معایبی هم دارد. با این که با خرید مبل تختخواب شو فضای بیشتری را در اختیار دارید و هزینه کمتری را نسبت به خرید سرویس خواب یا ست مبلمان می‌پردازید، ولی باید معایب آن را هم در نظر داشته باشید. در ادامه با بررسی معایب این محصول، لیست مزایا و معایب مبل تختخواب شو را تکمیل می‌کنیم.

راحتی کمتر مبل تخت شو نسبت به مبل و تخت خواب معمولی

یکی از معایب مبل تختخواب شو که شاید آزاردهنده به نظر برسد، راحتی کمتر آن نسبت به مبل و تختخواب معمولی است. تشک‌هایی که در مبل‌های تختخواب شو به کار می‌رود، معمولا ضخامت کمتری نسبت به تشک تختخواب و مبل معمولی دارند؛ همین موضوع باعث شده است که این تخت برای خوابیدن یا نشستن در طولانی‌مدت راحتی کمتری داشته باشد.

تصور کنید مبلغی معادل قیمت تخت خواب دو نفره برای خرید مبل تختخواب شو دو نفره بپردازید، ولی خواب راحتی را تجربه نکنید! این موضوع واقعا آزاردهنده است! البته مبل‌های تختخواب شو باکیفیت اصلا به این شکل نیستند و از فوم‌های مرغوب در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود؛ بنابراین اگر راحتی محصول برای شما اهمیت دارد، حتما کیفیت آن را با دقت بررسی کنید.

وزن سنگین و حجم بزرگ؛ یکی از معایب مبلمان تختخواب شو

به دلیل استفاده از فنر و بازوهای تاشو در تولید مبل تختخواب شو، این محصول وزن بالایی دارد؛ به همین دلیل شاید جابه‌جایی آن دشوار باشد. ابعاد مبل تختخواب شو دو نفره با ابعاد استاندارد تخت دو نفره برابر است، ولی در پایان فرایند ساخت، وزن آن به دلیل نوع ساخت و متریال به‌کاررفته در تولید، سنگین‌تر می‌شود.

دوام پایین؛ مبل تختخواب شو بی‌کیفیت، عمر کمی دارد

با گذشت زمان و باز و بسته کردن مداوم مبل تختخواب شو، ممکن است تخت به‌مرور فرسوده شود؛ بنابراین این محصول نسبت به تخت یا مبل معمولی، دوام کمتری دارد. در این مورد نیز باید کیفیت محصول را مدنظر قرار دهید تا سال‌ها از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

منبع: www.AraSofa.com

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

نحوه شستشو مبلمان کرمی

موثرترین روش تمیز کردن مبل رنگ کرمی با محلول خانگی

تمیز کردن مبل رنگ کرم به دلیل روشن بودن روکش مبل چالش های زیادی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *