مشخصات ساعت هوشمند شیائومی واچ s1 + عکس

ساعت هوشمند شیائومی واچ s1 در آخرین روز سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد. این نسخه از مشخصات بسیار خوب و قدرتمندی بهره می برد. این مطلب به بررسی شیائومی واچ s1 می پردازد.

شیائومی واچ s1 ساعت جذاب و زیبایی است که نه فقط برای قشر جوان بلکه برای همه اقشار و با هدف رفع نیاز همه کاربران طراحی شده است. با بررسی شیائومی واچ s1 همراه ما باشید تا با مشخصات این گجت هوشمند آشنا شوید.

ساعت هوشمند شیائومی
ساعت هوشمند شیائومی-مجله بهیان

بررسی ساعت شیائومی واچ s1

گجت پوشیدنی شیائومی واچ s1 در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱ معرفی و در ۳۱ دسامبر روانه بازار شد. این اسمارت واچ که در آخرین روزهای سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد از مشخصات بسیار خوب و قدرتمندی بهره می برد که در ادامه مطلب با بررسی شیائومی واچ s1 با این مشخصات و امکانات آشنا خواهید شد. شایان ذکر است که حرف اس در ساعت مخفف کلمه سوپر به معنای عالی و فوق العاده بوده و گویای کیفیت ساخت بالای این محصول می باشد.

روز به روز بر محبوبیت اسمارت واچ ها افزوده می شود و شیائومی نیز به عنوان یکی از کمپانی های بزرگی که خود و زیر مجموعه هایش تاکنون اسمارت واچ های هوشمند زیادی را به بازار روانه کرده اند، جزو سردمداران این عرصه معرفی شده است. تجربه شیائومی در ساخت گجت های پوشیدنی اکنون بیشتر از قبل است و محصولاتی که ارائه می دهد علاوه بر ظاهر جذاب و امکانات عالی با قیمت بسیار مناسبی به فروش می رسند.

اگرچه این محصولات به طور معمول مقرون به صرفه می باشند و به دشواری می توان محصولی با کیفیت و بالا رده از یک شرکت معتبر خریداری نمود اما خوشبختانه حالا شیائومی واچ s1 قصد دارد این خلا را جبران کند. این ساعت هوشمند نه تنها برای قشر جوان بلکه برای همه سنین و با هدف رفع نیازهای همه کاربران طراحی شده است.

با توجه به مانوری که مدیران شیائومی در مراسم معرفی شیائومی واچ s1 بر قابلیت ها و کیفیت بالای آن داشتند بر آن شدیم تا به صورت تخصصی شیائومی واچ s1 را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید

انواع ساعت هوشمند شیائومی
انواع ساعت هوشمند شیائومی-مجله بهیان

محتویات جعبه

قبل از خارج کردن ساعت از جعبه نوشته های حک شده روی آن با ظاهر جذاب و طراحی هوشمندانه ای که دارند در نگاه اول حس کیفیت و لوکس بودن محصول را انتقال می دهند. درون جعبه نیز شاهد ساعت، دفترچه راهنما، شارژ وایرلس و کابل شارژر هستیم. حداکثر خروجی شارژر درون جعبه نیز ۵ ولت و ۲ آمپر می باشد.

 

طراحی لوکس و کیفیت ساخت بالا

در بررسی طراحی ساعت شیائومی واچ s1 باید گفت شاهد محصولی با کیفیت و لوکس هستیم که بسیار مجذوب کننده است. ابعاد این ساعت ۴۶.۵*۴۶.۵*۱۱ میلی متر می باشد و نمایشگر آن ۱.۴۳ اینچی است. این نسخه از نظر اندازه، کاملا استاندارد است و به خوبی روی دست قرار می گیرد.

زیر این نمایشگر ظریف، شیشه یاقوت کبود استفاده شده که جلوه ای لوکس و نفیس به ساعت می بخشد. جالب است بدانید که بافت شیشه ای یاقوت کبود ذاتا ضد چرخش بوده و در آزمایش کوارتز نیز مقاومت در برابر خراش ۱۲۰۰ را نشان داده است. تصور بیشتر کاربران از یاقوت کبود به چیزی که در لنز دوربین ها استفاده می شود، باز می گردد.

شیشه یاقوت یک ماده معدنی ارزشمند نبوده که از معادن استخراج شود، ولی خلوص بالای آن سبب شده تا مقاومت این نوع شیشه نسبت به سنگ های قیمتی طبیعی بسیار افزایش یابد. شیشه مورد استفاده در این ساعت نیز علیرغم داشتن شفافیت و مقاومت بالاتر، ۱۲۰۰ بار سخت تر از شیشه می باشد.

به طور کلی هدف اصلی شیائومی از ساخت این ساعت ارائه محصولی لوکس، باکیفیت و منحصر به فرد بوده و با توجه به اطلاعات موجود، مدیران آن می خواهند در همه محصولات این خانواده شیشه ای از جنس یاقوت کبود که پیشتر اشاره شد را به کار بگیرند.

اگرچه با توجه به این که نوع شیشه، گران قیمت است و تولید آن هم خیلی محدود می باشد، کمتر شاهد بکارگیری آن در محصولاتی نظیر ساعت های هوشمند بوده ایم و تنها برخی مدل های خاص و لاکچری مثل اپل واچ یا برخی از محصولات باکیفیت برند رولکس از آن بهره می برند. اکنون ولی شیائومی هم سوار بر این موج شده و با استفاده از یاقوت کبود در ساعت هوشمند جذاب خود، حس یک محصول واقعا لوکس با تاچ بسیار روان و جذاب را برای کاربرانش هدیه آورده است.

به همراه نمایشگر مقاوم و زیبا، بررسی ها نشان داد در ساخت فریم میانی شیائومی واچ s1  فولاد ضد زنگ آستنیتی ۳۱۶ لیتری به کار رفته که مقاومت زیادی در برابر خوردگی داشته و با یک پولیش حرفه ای بافت کلی آن بهبود پیدا کرده است.

ساعت هوشمند جدید
ساعت هوشمند جدید-مجبه بهیان

کافی است این اسمارت واج را در دست گرفته تا واقعا حس نمایید که شیائومی بر روی ساخت محصول تمرکز نموده و وقت صرف کرده است. دو کلید فیزیکی در سمت چپ گجت مذکور دیده می شود . برای ورود به منو، روی کلید بالایی ضربه زده و برای خاموش کردن یا راه اندازی دوباره آن چند ثانیه ای کلید را فشار دهید.

کلید پایینی نیز به صورت پیش فرض لیست برنامه ها را نشان می دهد و در ضمن می توان برنامه دلخواه را توسط مای ویر سفارشی نمایید. در سمت راست هم چند حفره کوچک وجود دارد که مربوط به اسپیکر و میکروفون هستند و پخش موسیقی یا جواب دهی به تماس تلفنی به صورت مستقیم توسط ساعت را امکان پذیر می سازند.

کلید پایینی نیز به صورت پیش فرض لیست برنامه ها را نشان می دهد و در ضمن می توان برنامه دلخواه را توسط مای ویر سفارشی نمایید. در سمت راست هم چند حفره کوچک وجود دارد که مربوط به اسپیکر و میکروفون هستند و پخش موسیقی یا جواب دهی به تماس تلفنی به صورت مستقیم توسط ساعت را امکان پذیر می سازند.

 

نمایشگر باکیفیت

بررسی نمایشگر شیائومی واچ s1 حاکی از کیفیت ساخت بسیار بالای این ساعت است که صرفا به طراحی و متریال استفاده شده در آن محدود نشده و این محصول از نمایشگر ۱.۴۳ اینچی آمولد با رزولوشن ۴۶۰*۴۶۰ بهره می برد که بالاترین رزولوشن مورد استفاده در یک ساعت هوشمند حال حاضر بازار می باشد.

کار کردن با نمایشگر این اسمارت واچ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ حقیقتا لذت بخش می باشد. در ضمن نمایشگر با شیشه Sapphire محافظت می شود. این نمایشگر لباسی از جنس یاقوت کبود بر تن داشته و از نظر استحکام و شفافیت، حرف ها برای گفتن داشته ضمنا به راحتی خط و خش بر نمی دارد و آسیب نمی بیند.

ساعت هوشمند جدید
ساعت هوشمند جدید

مشخصات فنی

قسمت زیادی از جذابیت کار با اسمارت واچ شیائومی واچ s1 به تراشه آن باز می گردد. این پلتفرم سخت افزاری از حافظه رم ۳۲ مگابایت و حافظه داخلی ۴گیگابایت بهره می برد تا کاربر بدون کمترین افت سرعت قادر باشد از این محصول جذاب شیائومی برای امور مختلف استفاده داشته باشد.

از دیگر امکانات این ساعت هوشمند، پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲ می باشد. کاربر در اتصال ساعت به هندزفری یا هدست های بلوتوثی با مشکلی روبرو نمی شود و حتی می تواند از طریق بلوتوث تماس تلفنی برقرار کند. این ویژگی موقعی کاربردی است که مشغول ورزش یا انجام کاری خاص هستید و می خواهید بدون بیرون آوردن گوش خود به تماس تلفنی دریافتی هم پاسخ بدهید یا آن را قطع کنید.

شایان ذکر است شیائومی واچ s1 از nfc نیز پشتیبانی داشته تا پرداخت از طریق این ساعت هوشمند نیز امکان پذیر باشد. به این موارد پشتیبانی از وای فای نیز اضافه می شود تا این اسمارت واچ از هر نظری کامل گردد.

باتری بسیار خوب

بررسی ها نشان داد شیائومی واچ s1 به باتری ۴۷۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که شارژدهی بسیار خوبی داشته و در تست های صورت گرفته در شرایطی که همه سنسورهای ضربان قلب، وضعیت خواب و فشار خون فعال باشد ساعت می تواند بین ۷-۱۰ روز دوام آورده که حقیقتا عالی است.

به عنوان یک اسمارت واچ، ضروری ترین مورد، امکان مدیریت و تغییر ظاهر و نحوه نمایش زمان یا همان واچ فیس می باشد. عملی که البته به آسانی از طریق اپلیکیشن مای ویر قابل اجرا است. خوشبختانه شیائومی اقسام مختلفی از واچ فیس ها را برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته که کاربر متناسب با نیاز خود یکی از آن ها را به دلخواه انتخاب نماید.

قابلیت های ورزشی

درباره قابلیت های مربوط به سلامت و ورزش، این ساعت چیزی کم نداشته و علیرغم سنسورهای قلب، فشار خون، و پایش وضعیت خواب، بیشتر از ۱۱۷ حالت ورزشی مختلف از جمله ۱۹ حالت حرفه ای برای انواع ورزش ها و رشته ها نظیر پیاده روی، کوهنوردی، شنا، آمادگی جسمانی و … را پشتیبانی می کند.

اخیرا ورزش تنیس نیز به حالت حرفه ای افزوده شده است. سنسورهای استفاده شده در شیائومی واچ s1، اطلاعات جامعی از ورزش تنیس درباره میزان کالری سوزانده شده، ضربان قلب، مسافت دویده شده، تعداد ضربه، تعداد بک هند، فور هند، سرعت حرکت بدن و … را در اختیار کاربر می گذارد تا به وسیله دیگری برای رصد فعالیت هایش نیاز پیدا نکند.

به لطف بهره گیری از ۵ سیستم موقعیت یاب ماهواری ای متعدد مانند بیدو، گلیلو، کواسی- زنیث، گلوناس و جی پی اس با فرکانس دوتایی هم کاربر می تواند اطمینان یابد که نتیجه ثبت شده در ساعت، دقت بسیار بالایی دارد. علاوه بر این موارد، یک سیستم موقعیت یاب نرم افزاری پیشرفته هم به شیائومی واچ s1 افزوده شده تا ثبت اطلاعات با بیشترین دقیت ممکن صورت گیرد.

ساعت هوشمند مناسب ورزش
ساعت هوشمند مناسب ورزش-مجله بهیان

در حین ورزش، این اسمارت واچ می تواند مدت زمان فعلی ورزش، سرعت، و … را به صورت لحظه ای نمایش داده و به طور خودکار، توقف فعالیت کاربر را تشخیص دهد. پس از اتمام ورزش هم اطلاعات بسیار دقیقی درباره همه فعالیت های کاربر حین ورزش مانند ضربان قلب، مسافت طی شده و … توسط اپلیکیشن مای ویر در اختیار می گذارد.

شیائومی تمام سعی خود را به کار بسته تا اطلاعات اصلی مرتبط به فعالیت های ورزشی یعنی میزان کالری سوزانده شده، تعداد قدم ها و وضعیت فعالیت های نیمه سنگین با نهایت دقت نشان داده شوند. شایان ذکر است سنسور پایش وضعیت خواب هم عملکرد بسیار خوبی داشته و اگرچه اطلاعات نمایش داده شده آن صرفا به مدت زمان خواب، ضربان قلب و سطح اکسیژن خون محدود است.

ساعت هوشمند شیائومی واچ s1
ساعت هوشمند شیائومی واچ s1مجله بهیان

قیمت ساعت هوشمند شیائومی واچ s1

قیمت این ساعت فوق العاده از برند شیائومی در بازار ایران از حدود 4300000 تا 5700000 قیمت دارد برای مقایسه قیمت ها میتوانید به سایت ترب مراجعه کنسد و ارزان ترین فروشنده را انتخاب کنید.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

بهترین هدفون های بی سیم و گردنی

بهترین هندزفری‌های گردنی بازار

اساساً هندزفری گردنی یکی از انواع هندزفری بی‌سیم، مناسب ورزش و فعالیت است. در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *