چیدمان مبل ال، مبل ال برای چه خانه هایی مناسب است؟

همانطور که می دانید مبل ها در مدل های مختلف تولید می شود یکی از مدل مبل هایی که بسیار محبوب شده و مورد استقبال قرار گرفته مبل های ال است که در دسته مبل راحتی قرار می گیرد. فضای مناسب مبل های ال خانه های کوچک است و چیدمان مبل ال در خانه های کوچک بهترین جلوه را نشان می دهد زیرا فضای کمتری را نسبت به دیگر مدل ها اشغال می کند و در عین حال کارایی و زیبایی چشم گیری دارد.

مبل ال مناسب چه فضایی است؟

مبل های ال از ساختار غیر متقارنی برخوردارند و چیدمان مبل ال در دکوراسیون های آوانگارد و غیر رسمی بسیار خود نمایی می کند مسئله دیگر این است باز بودن مبلمان ال باعث می شود که رفت و آمد شما در خانه بسیار راحت باشد و همین مطلب باعث می شود خانه های کوچک فضای مناسب برای مبل ال باشد. در واقع ساختار مبلمان ال شکل طوری است که در یک گوشه از خانه قرار بگیرد و بنابراین شما به راحتی فضای خانه خود را مدیریت کرده و خلاقانه تر می توانید دکوراسیون خانه را بچینید.

مبلمان ال شکل برای خانه های بزرگ هم مناسب است

علاوه بر این که خانه های کوچک فضای مناسب مبلمان ال می باشد استفاده از این سبک از مبلمان در فضا های بزرگ هم انتخابی معقولانه ای به نظر می رسد یکی از کار هایی که برای چیدمان خانه های بزرگ می توان کرد استفاده چند دست مبلمان است پس یکی از گوشه های خانه را برای چیدن مبل ال خالی بگذارید. یکی دیگر از فواید مبلمان ال این است که از آن به عنوان جدا کننده می توان استفاده کرد. یعنی با قرار دادن این ست از مبلمان شما فضای خانه را به دو قسمت تقسیم می کنید یکی از بهترین انتخاب ها برای برای تقسیم پذیرایی مبل های ال هستند و فضای بیشتری را برای شما باقی می گذارد تا دیگر مبلمان یا وسایل خود را بچینید.

معایب مبلمان ال

مبلمان های طرح ال به نحوی طراحی شده اند که مناسب قرار گرفتن در یک گوشه از خانه هستند و در خانه های بزرگتر به عنوان جدا کننده استفاده می شوند اما دست شما برای چیدمان مبل ال باز نیست همچنین شما مجبورید که کنار هم بشینید و برای صحبت کردن مجبورید که سرتان را خم کنید تا بتوانید طرف مقابل را ببینید. از آنجایی که امکان گفتگو رو در رو را ندارید این مبلمان برای محیط هایی اداری یا حتی مهمانی ها توصیه نمی شوند و بیشتر مناسب فضاهای خانوادگی و خودمانی هستند که جو صمیمانه ای را با کنار هم نشستن به وجود آورید.

مبلمان ال در خانه های بزرگ فضای کمی را اشغال می کنند و برای اینکه دکوراسیون شما بی روح و سرد نباشد احتیاج دارید که چند دست مبل تهیه کنید پس اگر قصد تهیه یک دست مبلمان را دارید و فضای خانه شما هم بزرگ است شما فضای مناسب مبل های ال را اشتباه انتخاب کرده اید. همچنین این نوع مبلمان فقط برای دکوراسیون مدرن طراحی شده و اصلا مناسب دکوراسیون کلاسیک نیست.

مبل ال بخریم با مبل راحتی معمولی

مبل های راحتی یکی از رایج ترین وسایلی است که در چیدمان دکوراسیون منزل می شود از آن ها استفاده کرد. اگر از این مبلمان به درستی استفاده شود تاثیر بسزایی در دکوراسیون خانه شما خواهد داشت. برای ساخت مبل های راحتی از چوب های با کیفیتی مثل روس گرجستان و راشین استفاده می شود همچنین پایه های مبل راحتی باید مستحکم و مقاوم باشند حالا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چیدمان مبل ال در خانه شما بهتر است یا استفاده از مبل های معمولی.

مزایای خرید مبل معمولی نسبت به خرید مبل

برخلاف مبل های ال شکل مبل های راحتی را به شکل دلخواه خود می توانید بچینید و از این مزیت استفاده کنید که روبروی همدیگر بنشینید و گفتگو کنید که بسیار مناسب فضاهایی مثل ادارات و شرکت هاست و همچنین در فضای خانه هم مبل های معمولی انتخابی بهتر برای مهمانی هاست تا مبل های طرح l.

مزایای خرید مبل l نسبت به مبل معمولی

  • مبلمان ال تعداد صندلی های بیشتری را نسبت به صندلی های معمولی راحتی دارد
  • برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است که از مبلمان ال استفاده کنید مطمئنا خرید مبل های ال با کیفیت مشابه مبل معمولی هزینه ای کمتری برای شما دارد
  • دیگر مزیت اصلی مبل های ال این است فضای کمی را در خانه اشغال می کند که با توجه به آپارتمان نشینی و فضای کم خانه های امروزی چیدمان مبل ال انتخابی بهتر است
  • مبل ال برای لم دادن و خوابیدن بسیار مناسب است با توجه به این نکته که مبل های ال به هم چسبیده اند و فضای بیشتری نسبت به مبل معمولی دارند و همچنین این مبل ها بدون دسته نیز هستند بسیار مناسب استراحت و خوابیدن هستند علاوه بر این موضوع برخی از مبل های حالت ال خاصیت این را دارند که تبدیل به تخت خواب شوند.
  • اگر فضای خانه شما کوچک است و می خواهید از فضای کوچک خانه خود نهایت استفاده را داشته باشید انتخاب مبل ال دار معقولانه تر به نظر می رسد و بالعکس در خانه های بزرگ مبل های معمولی فضای خانه را بیشتر پر می کند.

با توجه به نکات فوق هرکدام از مبلمان مزیت های خاص خود را دارند و این موضوع کاملا به خود شما بستگی دارد که کدام یک از این سبک مبلمان را انتخاب کنید اگر می خواهید کمتر هزینه کنید مبل  ال تهیه کنید. اگر می خواهید دست شما در تغییر دکوراسیون باز باشد و یا اینکه می خواهید مبلمان اداری تهیه کنید از مبل های معمولی استفاده کنید.

در این مقاله از بهیان به مزایا و معایب مبلمان ال و مقایسه آن با مبل های معمولی پرداختیم همچنین فضای مناسب مبل های ال، چیدمان مبل ال و این موضوع که بهتر است مبل های ال را در چه خانه هایی استفاده کنیم پرداختیم لطفا نظراتتون و سوالاتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

نحوه شستشو مبلمان کرمی

موثرترین روش تمیز کردن مبل رنگ کرمی با محلول خانگی

تمیز کردن مبل رنگ کرم به دلیل روشن بودن روکش مبل چالش های زیادی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *