یارانه برق صنایع بزرگ کاهش یافت

یارانه برق صنایع بزرگ کاهش یافت/ افزایش 2 برابری تعرفه برق صنایع فولادی و پالایشگاهی

افزایش دو برابری تعرفه قبض برق صنایع فولاد و پالایشگاهی با قدرت قراردادی ۲ مگاوات و بیشتر برای بهمن‌ماه سال جاری که به ۱۲۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت رسیده، به‌معنای کاهش یارانه برق صنایع بزرگ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قبض برق صنایع فولاد و پالایشگاهی که از اردیبهشت‌ماه تا دی‌ماه به صورت علی‌الحساب صادر شده بود، با صدور دستورالعمل جدید با نرخ‌های اصلاح شده باید محاسبه شود.

طبق مصوبه وزارت نیرو بهای برق مشترکان صنایع فولاد و پالایشگاهی با قدرت قراردادی 2 مگاوات و بیشتر در کل این دوره باید بر اساس تعرفه 1200 تومان به ازای هر کیلو وات ساعت پرداخت شود. پیش از این، بهای برق این صنایع 600 تومان به ازای هر کیلووات ساعت بوده است.

در واقع، بخشنامه تعرفه برق صنایع عطف بماسبق شده و صنایع پتروپالایشگاهی باید بهای برق از اردیبهشت تاکنون را بر اساس نرخ جدید پرداخت کنند.

قبض برق صنایع فولاد و پتروپالایشگاهی با قدرت قراردادی 2 مگاوات و بیشتر برای بهمن‌ماه سال جاری بر اساس نرخ‌های قطعی صادر شد و تعرفه برق این صنایع به 1200 تومان به ازای هر کیلووات ساعت رسید. این مسئله به معنای کاهش یارانه برق صنایع بزرگ است.

پیش بینی می‌شود سودهای کلان چند ده همتی این صنایع که به دلیل دریافت انرژی یارانه ای است، تا اندازه‌ای تعدیل شود؛ اما با توجه به سهم ناچیز هزینه مصرف برق نسبت به کل هزینه‌های صنایع انرژی بر، هیچ تأثیری در قیمت تمام شده تولید این صنایع نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی

واگذاری باشگاه زیان ده به تامین اجتماعی/ پرداخت دستمزدهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از جیب کارگران در شرایطی واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب رد دین به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، که مشخصا واگذاری این باشگاه زیان ده به سازمانی که خودش در آینده ای نه چندان دور شرایط مطلوبی نخواهد داشت، می تواند برای هر دو شرکت بحران آفرین باشد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی سرانجام با مصوبه هیئت وزیران وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذارد می شود. به دنبال انتشار این خبر انتقاد ها به این تصمیم دولت جهت واگذاری دو باشگاه سرخابی شدت گرفت. کارشناسان معتقدند این نحوه ی واگذاری نه تنها مشکلی از مشکلات این دو تیم حل نخواهد کرد بلکه از طرفی بر مشکلات شرکت هایی که این تیم ها به آن ها واگذار شدند، خواهد افزود و این اقدام هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. واگذاری یا رد دی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *