طرز تهیه 2 مدل کباب گیاهی ویژه وگان

طرز پخت کباب کوبیده وگان با سیب زمینی و سبزیجات

با یک کباب کوبیده گیاهی، دوستان گیاهخوارتون رو تحت تأثیر قرار بدید. در این آموزش طرز پخت کباب کوبیده وگان با سیب زمینی و سبزیجات رو یاد می‌گیرید که از هیچ مواد گوشتی و حیوانی استفاده نمی‌شه و می‌تونین با خیال راحت از طعم خوبش لذت ببرید و یه وعده غذای متفاوت و عالی رو داشته باشید.

ترکیب سبزیجات، آرد و خرده نان این کباب رو به عنوان یک غذای عالی برای مهمانی شما تبدیل می‌کنه. دوستان غیرگیاهخوارتون هم بدون شک ازتون می‌خوان یک سیخ دیگه براشون بذارید! چون واقعا خوشمزست…

کباب ها رو به شکل دلخواه درست کنید، اون‌ها رو به سیخ بکشید و به همراه برنج زعفرانی و سالاد با افتخار از مهمانان تون پذیرایی کنید! پس بی معطلی بریم که باهم درست کردن کباب کوبیده گیاهی با سیب زمینی و سویا رو یاد بگیریم.

آموزش کباب گیاهی ویژه وگان
آموزش کباب گیاهی ویژه وگان

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده گیاهی:

سبزیجات مخلوط منجمد یا تازه (نخود فرنگی، هویج، لوبیا و گل کلم)، 3 پیمانه
زنجبیل رنده شده، نصف قاشق چای خوری
سیر، 2 حبه
آرد سوخاری، (تفت داده شده)، 3 قاشق غذاخوری
سیب زمینی (آب پز و له شده)، 3 عدد متوسط
خرده نان تست، 3 قاشق غذاخوری
پودر ادویه ماسالا، 1 قاشق چایخوری
پودر چیلی قرمز، 1 قاشق چایخوری
کمی نمک

طرز پخت کباب کوبیده وگان با سیب زمینی و سبزیجات:

اگر سبزیجاتتون فریز هستن، اول اجازه بدید از حالت انجماد خارج بشن. پس از اتمام کار، اون‌ها رو به همراه زنجبیل و سیر، با غذاساز له کنید.
یک تابه بردارید سبزیجات خرد شده رو روی حرارت متوسط خشک کنید تا رطوبتش گرفته بشه. بیش از حد اون ها رو نپزید. حالا از روی شعله بردارید و اجازه بدید تا خنک بشن.
سیب زمینی له شده، آرد سوخاری تفت داده شده و پودر نان رو اضافه کنید.
پودر ماسالا، پودر چیلی، نمک رو اضافه کرده و به خوبی همه مواد رو با هم ورز بدید تا به هم بچسبند. یاتون باشه نباید خیس و نرم باشند. اگه شل بود، آرد سوخاری بیشتری اضافه کنید تا قوام مورد نظر حاصل بشه.
مخلوط رو به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید. اون ها رو به سیخ بکشید یا به دلخواه بهشون شکل بدید.
مطمئن بشید که خیلی بزرگ یا حجیم نباشن چون در غیر این صورت از داخل پخته نمی‌شن.
کباب ها رو روی حرارت متوسط کباب کنید تا رنگش قهوه ای طلایی بشه و بپزه. همچنین می‌تونید اون رو روی ذغال و منقل هم درست کنید.
حالا می‌تونید داغ و تازه با چاشنی سبزی، پیاز خرد شده و لیمو سروش کنید.
امیدوارم از آموزش طرز پخت کباب کوبیده وگان با سیب زمینی و سبزیجات لذت برده باشید!

این دستور بهتون یک غذای خیلی خوشمزه میده و می‌تونید با خیال راحت داخل مهمانی‌هاتون هم سرو کنید. همچنین می‌تونید به دلخواه به جای سیب زمینی، کباب کوبیده گیاهیتون رو با سویا یا ترکیب سیب زمینی و سویا درست کنید.

 

طرز تهیه کباب کوبیده گیاهی

آموزش طرز تهیه کباب کوبیده گیاهی
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۳۰ دقیقه

مواد لازم:

سویا ریز 3 پیمانه
پیاز رنده شده 2 عدد
تخم کتان 2 قاشق سوپ خوری
آرد لپه 2 قاشق سوپ خوری
زردچوبه 1/2 قاشق چای خوری
ادویه دلخواه 1/2 قاشق چای خوری
پودر سیر 1/2 قاشق چای خوری
پودر آویشن 1/2 قاشق چای خوری
گوجه فرنگی 4 عدد
فلفل کبابی 4عدد
سماق به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
زعفران دم کرده به مقدار لازم

طرز تهیه

1-سوياي ريز را همراه با زردچوبه، ادويه، پودر سير و پودر آويشن در مقداری آب گرم به مدت ۳۰ دقیقه خیس کنید. تخم كتان را آسياب كنید، در ۴-۳ قاشق سوپ‌خوری آب گرم بريزيد و اجازه دهيد لعاب‌دار شود.

2-سويای خیس‌خورده را بعد از زمان ذکرشده در آبكش بريزيد و آن را فشار دهید تا آب اضافی‌اش گرفته شود، سپس آن را چرخ کنید. سوياي چرخ شده، پيازهای رنده شد و تخم كتان لعاب‌دار شده را با هم مخلوط كنيد. آرد لپه، زعفران و نمك هم اضافه کنید مواد را خوب ورز دهيد تا كاملا حالت چسبندگي پیدا کند. ظرف را به مدت ۴-۳ ساعت داخل يخچال قرار دهید.

3-بعد از اینکه ظرف را از یخچال خارج کردید، از مايه كباب مقداري بردارید و آن را روي كيسه فريزر به شكل کباب‌کوبیده شكل دهيد، سپس آن را به کمک کیسه فریزر داخل ظرفی که از قبل چرب کرده‌اید برگردانید. همه کباب‌ها را به همین شکل داخل ظرف قرار دهید. ظرف را به مدت ۳۵-۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کباب‌ها آماده شوند. در این فاصله گوجه و فلفل‌ها را هم کباب کنید.

4-کباب‌های کوبیده را همراه با گوجه‌فرنگی و فلفل‌های کبابی در کنار برنج زعفرانی سرو کنید. در صورت تمایل مقداری سماق هم روی کباب‌ها بریزید.

سایر نکات: از مايه کباب‌کوبیده می‌توانید به‌اندازه يك نارنگي برداشته و دور سیخ‌های چوبي به‌صورت كباب لوله‌ای قرار دهید و سپس آن‌ها را كباب كنيد.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

طرز تهیه توپک برنج سوخاری

توپک برنج سوخاری

مواد لازم برای تهیه توپک برنج سوخاری زمان پخت 30 پنیر موزارلا به مقدار لازم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *