3 اسکراب بی نظیر خانگی برای داشتن پوستی درخشان

به دنبال داشتن پوستی درخشان و کمی سرگرمی در آشپزخانه هستید؟ ما اینجاییم تا بهتون کمک کنیم. چه پوست شما خشک، مستعد آکنه، چرب، پیری و یا فقط نیاز به تقویت داشته باشد، یک اسکراب صورت طبیعی خانگی برای نیازهای شما وجود دارد. راشل راف می گوید: تنها چیزی که نیاز دارید یک کاسه مخلوط کن، فنجان و قاشق ، یک پایه مایع یا کرم و موادی است که می خواهید اضافه کنید. .جوانا وارگاس، متخصص صورت و موسس سالن‌ها و مراقبت از پوست جوانا وارگاس، می‌گوید: «بسیاری از اسکراب‌های صورت مبتنی بر درمان‌های سنتی هستند. “برخی از این دستور العمل ها زمانی ساخته شدند که دسترسی به محصولات وجود نداشت. پس از استفاده از آنها خواهید دید که پوست شما بلافاصله نرم تر و روشن تر می شود.”

اسکراب‌های صورت عموماً برای استفاده بی‌خطر هستند، زیرا مواد طبیعی احتمالاً باعث ایجاد مشکلات پوستی نمی‌شوند. هنگام استفاده، به یاد داشته باشید که از حرکات ملایم و فشار ملایم تا متوسط ​​برای جلوگیری از تحریک و دوری از ناحیه ظریف چشم استفاده کنید. اگر متوجه شدید که پوست شما خارش، سوزش یا واکنش ضعیفی به اسکراب خانگی شما نشان می دهد، فورا استفاده را قطع کنید.

 

چگونه بهترین اسکراب صورت را برای پوست خود درست کنید

راه های زیادی برای لایه برداری طبیعی پوست وجود دارد. راف می گوید: تفاله قهوه، شکر، نمک دریایی ریز آسیاب شده، دارچین و جو دوسر از بهترین مواد برای استفاده در یک اسکراب لایه بردار خانگی هستند. او از طرفداران سرسخت اسکراب های صورت شکر است، زیرا می توانند پوست کدر را روشن کنند و با علائم پیری مبارزه کنند. آنها سلول های مرده پوست و تجمع سطحی را از بین می برند تا پوست جدید و سالم تری نمایان شود و روند نوسازی پوست تسریع شود. او توصیه می‌کند فقط مطمئن شوید که دانه‌های شکر ریز آسیاب شده و به اندازه کافی کوچک باشند تا صورت را تحریک نکنند.

بالنسی می گوید، وقتی صحبت از “بهترین اسکراب صورت خانگی” می شود، همه چیز به نوع پوست شما بستگی دارد. هنگام انتخاب یک اسکراب صورت، به دنبال اسکرابی باشید که برای نوع پوست شما مناسب باشد و برای درمان مشکلات پوستی شما هدف قرار گیرد. موادی مانند نمک و جوش شیرین برای پوست های چرب یا مستعد جوش بهتر است، در حالی که کسانی که پوست خشک یا حساس دارند باید لایه بردارهای ملایم تری مانند جو را انتخاب کنند. اگر پوست مختلط یا نرمال دارید، شکر و تفاله قهوه باعث صافی متعادلی می شوند.

  • اسکراب صورت برای پوستی درخشان

    دانه های قهوه و قهوه آسیاب شده
    به پوست خود کافئین بدهید تا سریع روشن شود. راف توضیح می‌دهد که قهوه فواید جوان‌کننده‌ای برای پوست دارد – فوراً صورت شما را بیدار می‌کند در حالی که به آرامی لایه‌برداری می‌کند.

طریقه درستکردن:
1/2 فنجان قهوه تازه آسیاب شده
1/2 فنجان ماست یا شیر
1 قاشق غذاخوری. از عسل

مواد را با هم مخلوط کرده و به آرامی روی پوست صاف کنید. با آب گرم بشویید.

 

قهوه بهترین عامل برای داشتن پوستی رویایی
قهوه بهترین عامل برای داشتن پوستی رویایی-مجله بهیان

اسکراب صورت برای آکنه

یک دسته توت فرنگی، یکی از مواد تشکیل دهنده یکی از بهترین اسکراب های صورت برای خانه داری
با این اسکراب صورت میوه ای ضد آکنه و در عین حال تسکین دهنده از ایجاد جوش جلوگیری کنید (و درمان کنید). وارگاس می گوید توت فرنگی به عنوان یک قابض عمل می کند، بنابراین به تمیز کردن منافذ کمک می کند. همچنین حاوی اسید سالیسیلیک برای روشن کردن پوست کدر و لایه برداری از سلول های مرده است. اگر جوش‌های مداوم یا پوست‌های چرب و کدر آزارتان می‌دهد، این اسکراب به روشن‌کردن، شفاف‌سازی و کاهش باکتری‌های سطحی کمک می‌کند.

طریقع درست کردن:
1 فنجان ماست ساده
½ فنجان توت فرنگی له شده
½ فنجان وعده غذایی بادام
یک قطره سرکه سیب خام

همه مواد را با هم مخلوط کرده و به آرامی روی پوست بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

 

توت فرنگی موثر برای داشتن پوستی شفاف و درخشان
توت فرنگی موثر برای داشتن پوستی شفاف و درخشان-مجله بهیان

اسکراب صورت برای جوش های سر سیاه

یک لیمو روی تخته های برش چوبی، جزء یکی از بهترین اسکراب های صورت خانگی خانه داری خوب
گتی ایماژ
خداحافظ، بای جوش های سر سیاه! یک اسکراب با آب لیمو را امتحان کنید تا برای همیشه از شر آنها خلاص شوید. بالنسی توضیح می دهد که آب لیمو دارای خواص ضد عفونی کننده است که به از بین بردن باکتری ها کمک می کند. همچنین برای کاهش سبوم و التهاب عالی است. فقط به مقدار آب لیمویی که استفاده می کنید توجه داشته باشید – اسیدی است، بنابراین مصرف بیش از حد آن می تواند پوست را تحریک کند. و می تواند پوست شما را نسبت به خورشید حساس کند، بنابراین همیشه بعد از آن از ضد آفتاب استفاده کنید تا در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

طریقه ی درست کردن:
½ قاشق چایخوری آب لیمو
1 قاشق غذاخوری. نمک
1 قاشق چایخوری. آب تصفیه شده / مقطر

مواد را خوب مخلوط کنید و خمیر را به صورت دورانی روی پوست بمالید. به مدت دو تا سه دقیقه به آرامی مالش دهید، مراقب باشید خیلی محکم مالش نکنید. با آب گرم بشویید و بقیه روتین مراقبت از پوست خود را دنبال کنید.

 

استفاده از لیموی تازه برای یک اسکراب خانگی
استفاده از لیموی تازه برای یک اسکراب خانگی-مجله بهیان

 

امیدواریم که این اسکراب های بی نظیر خانگی که به درخشان تر شدن پوست شما کمک میکنه و در عین حال بسیار ارزان هم هستند را درست کنید و از نتیجه بی نظیر اونها لذت ببرید. اگر علاقه به خرید محصولات پوستی خارجی دارین میتونید از سایت بیودرما خرید کنید. اگر به سلامت و مراقبت از موهای خودتون اهمیت میدین داشتن مویی بلند و پر پشت آرزوی شماست حتما مطلب راه های مراقبت از مو را مطالعه کنید.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

علت های ریزش مو بعد از رژیم لاغری

چرا بعد از کاهش وزن دچار ریزش مو می شویم؟

رژیم گرفتن یکی از بهترین و مهم‌ترین راهکارها برای رهایی از چاقی و دستیابی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *