بهترین رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب

یکی از رایج ترین سوالاتی که در مورد دکوراسیون اتاق خواب پرسیده می شود این است که “از چه رنگی استفاده کنم؟” در حالی که این یک سوال عادی است، با این حال،  پاسخ یکسان نیست. ترجیحات شخصی شما، سبک دکوراسیون شما، بودجه شما، سبک زندگی و دکوراسیون شما در سایر قسمت های خانه، همگی در تصمیم گیری نقش دارند. با این حال، تصمیم گیری نباید زیاد باشد. در اینجا چند نکته و ایده وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین رنگ اتاق خواب را برای استراحت شخصی خود پیدا کنید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

از رنگ مورد علاقه خود استفاده کنید

یکی از بارزترین انتخاب ها برای طرح رنگ اتاق خواب شما، رنگ یا ترکیب رنگ های مورد علاقه شما است. آیا عاشق آبی یا قهوه ای یا صورتی هستید؟ هر رنگی که دوست دارید، سایه یا رنگی وجود دارد که به زیبایی در اتاق شما کار می کند. به رنگ هایی فکر کنید که به شما احساس خوبی می دهند. نگاهی به کمد خود بیندازید؛ آیا رنگ خاصی بر کمد لباس شما غالب است؟ آیا به سمت رنگ خاصی از گل، آثار هنری یا ظروف جذب می شوید؟ در اتاقی که انرژی خود را بازیابی می کنید، باید با رنگی احاطه شوید که دوست دارید.

 

از آثار هنری یا یک الگو الهام بگیرید

آیا فرش، آثار هنری یا لوازم جانبی دیگری دارید که دوست دارید؟ همه اینها الهامات فوق العاده ای برای طرح های رنگی اتاق خواب هستند. اگر یک عکس، نقاشی یا اکسسوری مورد علاقه دارید – مثلاً یک صندلی، کمد لباس، پنجره یا لامپ منحصر به فرد – دارای رنگ‌ها، بافت‌ها و الگوهایی است که می‌توانید در پالت اتاق خواب خود استفاده کنید. این به ویژه هنگام انتخاب رنگ اتاق خواب برای اتاق خواب کودک خوب عمل می کند. استفاده از آثار هنری آنها گزینه های رنگی عالی و همچنین راهی فوق العاده برای نمایش شاهکارهای آنها ارائه می دهد. اگر نمیدانید از چه فرشی برای دکوراسیون اتاق خواب خودتون استفاده مقاله اهمیت فرش در دکوراسیون میتونه به خوبی شما را راهنمای نماید.

 

طرح های رنگی و ترکیبات

روش دیگر برای تزیین این است که برای الهام گرفتن از چرخه رنگ استفاده کنید. پالت های آسانی که نمی توانند اشتباه کنند شامل طرح های رنگی تک رنگ یا مشابه هستند. یا می توانید یک ترکیب رنگ کلاسیک، مانند سفید به اضافه یک رنگ روشن، ترکیب های با کنتراست بالا، سیاه و سفید، یا یک رنگ غالب مانند آبی، زرد یا سفید را انتخاب کنید.بریا اضافه کردن رنگ به اتاقتان میتوانید از المان هایی مثل آباژور در اتاق حواب خود استفاده کنید .برای اینکه خیلی هم هزینه نکنید ما به شما یاد داده ایم که چطور با یک هزینه خیلی کم آباژور مورد علاقه خود با رنگی که دوست دارید بسازید . برای مشاهده آن به آموزش ساخت آباژور در خانه حتما سر بزنید.

 

از رنگ خنثی استفاده کنید

مطمئن ترین راه برای رنگ دادن به اتاق خواب استفاده از یک پالت خنثی یا بیشتر خنثی است. با این حال، فکر نکنید خنثی باید به معنای خسته کننده باشد. اگر به درستی انجام شود، یک اتاق خواب خنثی می تواند بسیار پر زرق و برق، یا پیچیده باشد. به علاوه، اضافه کردن چند شات رنگی برای زنده کردن یک طرح رنگی ضعیف آسان است. به طور معمول، رنگ های خنثی شامل تمام سایه های قهوه ای، از نرم ترین ماسه تا تیره ترین شکلاتی است، اما خاکستری، سیاه و سفید نیز در دسته خنثی قرار می گیرند.

رنگ هایی برای کمک به ارتقای خواب

برخی از بهترین رنگ های اتاق خواب به خواب و آرامش شما کمک می کنند. پس، این تمام نکته اتاق است. اگر به دنبال ایجاد یک مکان آرامش بخش برای از بین بردن نگرانی های روز هستید، بهترین انتخاب رنگ شما رنگ های سرد موجود در طبیعت است. مطالعات در واقع نشان داده اند که اتاق خواب آبی سریعتر از رنگ های دیگر باعث خوابیدن می شود. به سایه های ملایم آبی، سبز یا خاکستری روی بیاورید تا حس آرامش بخشی ایجاد کنید که به شما کمک می کند به خواب بروید.

 

راهنمای بهترین رنگ اتاق خواب
راهنمای بهترین رنگ اتاق خواب-مجله بهیان

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

دکوراسیون سرویس بهداشتی چگونه است؟

اکسسوری های مناسب سرویس بهداشتی

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و چیدمان این فضا اصلا کار سختی نیست چراکه با کمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *