ایده جدید برای دکوراسیون دیوارهای منزلتان_هرگز خواندن این مقاله را از دست ندهید

اهمیت دیوار در دکوراسیون

چند نکته درباره دیوار که باید در دکوراسیون به آن توجه کرد:

اولین نکاتی که برای جلب توجه در دکوراسیون محل مورد نظرتون مهم هست رنگ دیوار ها و پس زمینه دکور شماست .

دیوارپوش های جدید و خاص در مجله بهیان
دیوارپوش های جدید و خاص در مجله بهیان

ابتدا باید بدانید که میخواهید بیشتر از چه طیف های رنگی در محیط مورد نظرتان استفاده کنید اینکه میخواهید چه حسی را به بیننده انتقال دهید بسیار مهم است برای مثال :

میتونید حس قدرت را در محل کار، حس آرامش را در محل زندگی ،حس سلامتی را در باشگاه ،حس شادابی را در مهدکودک ها و مدارس وغیره را با دکور به بیننده منتقل کنید حتی در تحقیقی محققان به این نتیجه رسیده اند که با کمی تغییر در رنگ و دکور سلول زندانها میتوانند حس امید را در زندانیان بیشتر کنند.

با این نکات به این نتیجه میرسیم که طراحی و دکوراسیون اطراف ما آنقدر در روح و روان ما تاثیر گذار هستند که مانند غذا برای روح ما تلقی میشوند .

رنگ هر دیوار میتواند نتیجه جداگانه ای را برای شما داشته باشد مثلا تیره کردن سقف باعث کوتاهتر دیده شدن سقف میشود یا رنگ تیره دیوار رو برو میتواند عمق اتاق را کمتر کند،حتی رنگ تیره برای دو دیوار رو برو باعث میشود در دیدگاه شما فضا باریکتر دیده شود.

رنگ کاری دیوارها
رنگ کاری دیوارها

شما میتوانید برای کوتاهتردیده شدن دیوارها آنها را از نیمه نقاشی کنید ،مانند تصویرپایین این دو رنگ شدن دیوار آن را کوتاهتر میکند.

نکات جالب برای رنگ کاری دیوار ها
نکات جالب برای رنگ کاری دیوار ها

رنگ دیوار ها و سقف ها همیشه اولین گامی است که برای دکوراسیون محیط مورد نظرمان بر میداریم ،دیوارها آنقدر در دکوراسیون تاثیر گذار هستند که برخی با دیدن رنگ دیوارها و طراحی آنها حس طراح را دریافت میکنند وبعد نگاهشان به لوازم دکوراسیون محیط میخورد .

نکات برای رنگ آمیزی دیوار ها
نکات برای رنگ آمیزی دیوار ها

شما هم میتوانید با جذابتر کردن دیوارها نگاه بیننده را از روی لوازم محیطتان بدزدید یا اینکه برای چند لحظه ای حواسش را به سمت دیوارها و سقف پرت کنید.

البته سالیان سال است که کاغذ دیواری ها با رنگ ها و کیفیت های مختلف تولید و در دسترس مردم قرار گرفته وهر کس با هر سلیقه ای میتواند به راحتی محیط را طبق نظر و سلیقه اش طراحی کند.

دیوارهای گل گلی و جذاب
دیوارهای گل گلی و جذاب

چند نکته ای که باید در انتخاب کاغذ دیواری و رنگ دیوارها در نظر بگیرید این که همه دیوارها را یک رنگ آن هم طرح شلوغ انتخاب نکنید.

اجازه دهید چشمان بیننده هایی که محیط شما را تماشا میکنند بتواند به راحتی محیط را تفکیک کنند حتی جزییات نیز به چشمشان بیاید این ظرافت در طراحی و دکوراسیون میتواند یک راز موفقیت برای بهتر جلوه دادن محیط باشد.

دیوارهای مدرن و شیک
دیوارهای مدرن و شیک

برای مثال تمام دیوارها را از کاغذ دیواری هایی با گلهای درشت و یا شلوغ استفاده نکنید میتوانید فقط یک دیوار را برای بهتر و خاص تر جلوه دادن از یک کاغذ دیواری با طرح های شلوغ یا درشت و یا حتی از کاغذ دیواری های سه بعدی استفاده کنید مابقی دیوارها را از طرح های ساده وخلوت با رنگهای خنثی استفاده کنید.

دیوارهای سه بعدی
دیوارهای سه بعدی

فقط این نکته را در نظر داشته باشید که کدام دیوار را میخواهید خاص تر جلوه بدهید نباید آن را با وسایل بزرگ بپوشانید بلکه کوچکترین وسایل را در آنجا قرار دهید مثلا چند میز کوچک و گلدانهای سبز و بهاری طبیعی که با دیوار هم همخوانی داشته باشد.

انواع دیوارهای خاص با وسایل بزرگ در مجله ی بهیان
انواع دیوارهای خاص با وسایل بزرگ در مجله ی بهیان

کاغذ دیواری ها و یا نقاشی دیوارها باعث میشود شما بدانید که از چه طیف رنگی یا حتی چه دکوری استفاده کنید مثلا اگر از طیف رنگی طلایی و سفید استفاده کرده مسلما همین دیوارها به شما میگوید که دست شما برای انتخاب دکوراسیون سلطنتی باز است و میتوانید دکور زیبایی رو داشته باشید.

دیوار با طیف رنگی طلایی
دیوار با طیف رنگی طلایی

یا وقتی دیوارهای محل مورد نظرتان را با رنگهای خنثی مانند طوسی نقاشی کرده اید این به این معناست که شما محیطی با دکوراسیون اسپرت را میخواهید طراحی کنید.

ایده جالبتری که از دیر باز تا به امروز با ما بوده و هست وجز هنرهای تجسمی برجسته کشور ما محسوب میشود گچ بری هاست، بله شما میتوانید از گچ بری های زیبا با طرح های جذاب محیط خود را طراحی کنید کاری که سالها پیش جز هنرهای خانه های باستانی ما بوده و هست.

انواع گچ بری های جدید در مجله بهیان
انواع گچ بری های جدید در مجله بهیان

هنرگچ کاری در مساجد و مکانهای مقدس مانند زیارتگاهها هم نقش مهمی در زیبایی محیط را ایفا کرده است ،هنری که هرگز نه قدیمی میشود و نه از جاذبه هایش در دنیای طراحی دکوراسیون کم میشود.

دیوارهای جدید
دیوارهای جدید

این روزها برای دیوارها از ابزاری به نام کنف یا کناف استفاده میشود که همان گچ بری قدیمی به سبک امروزیست البته سبک ترو در عین حال بازدهی سریعتری نسبت به گچ بری های سنگین و زمان بر هست ،همان طور که همه ما میدانیم برای کمتر شدن تلفات انسانی در وقایع طبیعی مانند زلزله استفاده از ابزار های سبک تر به جای مدل قدیمی آن باعث گسترش پدیده نو ظهور میشود.

دیوارهای پر نور
دیوارهای پر نور

وسیله مورد توجه در این روزها که بسیار به چشم میخورد و مورد توجه قرار گرفته استفاده از آینه های مختلف با رنگها و شکلهای مختلف هستند که به صورت ساده،پازلی، اسپرت و حتی کلاسیک روی سقف و بیشتر روی دیوارها استفاده میشود .

این ترفند زیبا و جالب را میتوان برای مکانهای باریک استفاده کرد مانند دیوارهای ورودی خانه یا راهروهای اتاق خوابها ،البته در مکانی مثل پذیرایی و اتاق خوابها هم میتوان از این آینه ها برای بزرگتر جلوه دادن محیط استفاده کرد.

دیوار پوش های آیینه ای
دیوار پوش های آیینه ای

آینه ها بدون قاب و یا همراه قاب میتواند در دیزاین و طراحی محل مورد نظرتان حسابی به کمکتون بیان و محیط شما رو بزرگتر و وسیع تر نشان دهد.

به هر حال شما از هر کدوم از سبک ها که استفاده میکنید و مورد پسند شماست میتوانید سبک خانه یا محل مورد نظر خودتان را به دیگران معرفی کنید .

سبک شما با رنگها و طرح هایی که انتخاب میکنید باید هماهنگ باشد و اگر بخواهید یک توصیف از دکوراسیون خود کنید در یک کلمه خلاصه شود مثلا: دکوراسیون محل کار من مدرن است .

امیدواریم که از این مطلب لذت بره باشید.

مجله دکوراسیون بهیان

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

دکوراسیون سرویس بهداشتی چگونه است؟

اکسسوری های مناسب سرویس بهداشتی

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و چیدمان این فضا اصلا کار سختی نیست چراکه با کمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *