برنامه عجیب رییس فیفا برای جام جهانی!

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، سعی کرد از یک پروژه بسیار بحث برانگیز برای برگزاری هر دو سال یکبار جام جهانی فاصله بگیرد، و در روز پنج‌شنبه نشان داد که این طرح هرگز توسط هیئت حاکمه فوتبال پیشنهاد نشده است.

 

پیشهاد قابل بحث رییس فیفا

اینفانتینو در کنگره این سازمان در دوحه در آستانه قرعه کشی مسابقات امسال گفت: «اجازه دهید خیلی واضح بگویم که فیفا یک جام جهانی دوسالانه را پیشنهاد نکرده است.

با وجود این، اینفانتینو در ماه های اخیر به همراه آرسن ونگر، مدیر سابق آرسنال که اکنون رئیس توسعه جهانی فیفا است، این پروژه را پیش برد.

اینفانتینو در یک اجلاس جهانی مجازی برای بحث در مورد این موضوع در دسامبر گذشته ادعا کرد که برگزاری منظم تر جام جهانی مزایای مالی زیادی برای فدراسیون های عضو دارد.

سپس، فیفا بر اساس مطالعات امکان سنجی که افزایش عمده درآمد را پیش بینی می کند، هر چهار سال یکبار 19 میلیون دلار اضافی برای هر فدراسیون ملی وعده داد.

با این حال، اینفانتینو مجبور شد برگزاری رای گیری در مورد این موضوع را به دلیل مخالفت های پر سر و صدا از همه طرف ها به تعویق بیندازد.

در ابتدا تصور می شد که این موضوع در کنگره روز پنجشنبه در پایتخت قطر برجسته خواهد شد، اما دستور کار در عوض تحت سلطه پیامدهای حمله روسیه به اوکراین و همچنین ساخت جام جهانی بود.

اینفانتینو افزود: «اجازه دهید روند را در اینجا روشن کنیم – آخرین کنگره فیفا از دولت فیفا خواسته بود … برای برگزاری هر دو سال یکبار جام جهانی یک مطالعه امکان سنجی را آغاز کند.

مدیریت فیفا تحت رهبری آرسن ونگر دقیقاً این کار را انجام داد.

فیفا هیچ پیشنهادی نداد، اما به این نتیجه رسید که امکان پذیر است و عواقب و تاثیراتی خواهد داشت.

وی افزود: ما متوجه شدیم که این امر برای بخش بزرگی از جهان قابل اجرا و حتی مثبت خواهد بود، اما البته مخالفت های زیادی نیز با آن وجود دارد و از اینجاست که بحث باید شروع شود.

این پروژه تقریباً از سوی همه طرف‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است، به طوری که یوفا و هیئت حاکمه آمریکای جنوبی CONMEBOL در مخالفت خود با هم متحد شدند و حتی به سمت سازمان‌دهی لیگ ملت‌های فراآتلانتیک پس از سال 2024 حرکت کردند.

اتحادیه باشگاه های اروپا و همچنین لیگ ها و بازیکنان نیز مخالفت خود را اعلام کرده اند.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا حمایت خود را انجام داد، اما حتی کمیته بین المللی المپیک نیز نگرانی خود را در مورد تکرار بیشتر جام های جهانی که توجه را از سایر ورزش ها دور می کند، ابراز کرد.

با این حال، اینفانتینو بعداً نشان داد که هنوز امیدی برای احیای این پروژه وجود دارد.

“ما در حال بررسی همه گزینه ها هستیم. ما با درک کامل از همه مواضع زمان لازم را صرف خواهیم کرد.»

او همچنین گفت که برنامه‌های یک جام جهانی باشگاه‌های جهان با حضور 24 تیم، علیرغم همه‌گیری که باعث به تعویق افتادن نامحدود اولین دوره شده است، همچنان زنده است.

برای ژوئن و ژوئیه سال 2021 برنامه ریزی شده بود، به منظور ایجاد راه برای کوپا آمریکا و یورو 2020، که هر دو به دلیل COVID-19 یک سال به تعویق افتادند، به تعویق افتاد.

جام جهانی باشگاه‌ها به شکل فعلی‌اش دارای هفت تیم هستند – قهرمانان هر فدراسیون قاره‌ای و همچنین کشور میزبان – و اینفانتینو اعتراف کرد که “به اندازه کافی هیجان‌انگیز یا فراگیر نیست”.

ما تصمیم گرفتیم که یک جام جهانی باشگاه های جدید با 24 تیم برگزار کنیم. اینفانتینو گفت: باید در ژوئن 2021 بازی می شد و ما توافق کردیم که آن را به تعویق بیندازیم.

«این هنوز هم برنامه است. ما هنوز تاریخ جدیدی را برای آن تعیین نکرده‌ایم زیرا چیزهای مهم تری مانند همه‌گیری وجود دارد که باید با آنها مقابله کنیم.

در ضمن ما جام جهانی باشگاه های فعلی را داریم اما همچنان منتظر نسخه جدید هستیم.

چلسی با غلبه بر پالمیراس در فینال ماه گذشته در ابوظبی، قهرمان جام باشگاه های جهان امسال شد.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

فعالیت فدراسیون ورزش‌های دریایی ساحلی به پایان رسید

فعالیت فدراسیون ورزش‌های دریایی ساحلی به پایان رسید وزیر ورزش و جوانان با پایان فعالیت فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی موافقت کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، پس از گزارش کارشناسی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در خصوص تشکیل فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در این فدراسیون، با اتمام فعالیت این فدراسیون موافقت کرد. در پی اعلام پایان فعالیت این فدراسیون، قرار است با دستور وزیر ورزش و جوانان، رشته‌های دریایی و ساحلی به انجمن‌ها و کمیته‌های زیر مجموعه فدراسیونهای مرتبط منتقل شود. 257 251

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *