نحوه تزیین مبل با کوسن + عکس

افزودن بالش های پرتابی به مبل یک راه آسان و ارزان برای دمیدن روح تازه ای به اتاق نشیمن یا اتاق خواب شما است. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا به شما کمک کند راه خود را پیدا کنید و از ایجاد ظاهری جدید با افزودن ساده بالش لذت ببرید.

  1. بالش های خود را انتخاب کنید

بالش های خود را انتخاب کنید

تصویر با عنوان تزئین مبل با بالش مرحله

بالش هایی را با رنگ های مکمل انتخاب کنید تا ظاهری جسورانه و پر جنب و جوش داشته باشید. 2 رنگ را که از قبل در اتاق شما وجود دارد، مخالف یکدیگر روی چرخ رنگ انتخاب کنید و هنگام انتخاب بالش به آنها بچسبید. به یاد داشته باشید که می توانید سایه های مختلفی از رنگ های رایگان خود را انتخاب کنید.

نارنجی و آبی رایج ترین جفت رنگ مکمل است.

قرمز و سبز در چرخه رنگ متضاد هستند.

زرد و بنفش جسورانه ترین ترکیب رنگ های مکمل است.

اگر از قبل رنگ های زیادی در فضای خود دارید از سیاه و سفید استفاده کنید.

همچنین می‌توانید بالش‌های خود را با توجه به ایام سال انتخاب کنید، رنگ‌های تیره‌تر و خاکی‌تر برای زمستان و رنگ‌های کم‌رنگ‌تر برای تابستان و بهار.

رنگ‌های خنثی و خاکی را در بالش‌های خود انتخاب کنید تا اتاق را کم رنگ کنید. خنثی ها اثر آرام بخش دارند و جلوه ای از پیچیدگی به جا می گذارند. آنها می توانند یک اتاق از قبل خنثی را برجسته کنند یا تعادل را در یک مبل یا اتاق با رنگ های روشن ایجاد کنند. به جای ترکیب هر دو، خنثی گرم یا خنثی سرد را انتخاب کنید.

رنگ‌های خنثی گرم از خانواده قهوه‌ای با رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد هستند.

رنگ های خنثی سرد در خانواده خاکستری با ته رنگ های آبی و سبز هستند.

خنثی ها می توانند شامل بالش های فیبر طبیعی مانند جوت و آبی سرمه ای باشند.

بالش های یک رنگ را برای ظاهری بازیگوش اما مدرن انتخاب کنید. در اطراف اتاق به دنبال رنگی باشید که دوست دارید توجه را به آن جلب کنید و بالش هایی در سایه های مختلف آن رنگ بخرید. هنگام خرید یک عکس یا نمونه از رنگ را با خود ببرید.

نقاشی مورد علاقه شما دارای یک درخت بزرگ است. بالش هایی با سایه های سبز انتخاب کنید تا چشم مهمانان خود را به همان نقاشی بکشید.

فرش زیر میز قهوه دارای رنگ آلویی عمیقی است که همیشه دوست داشتید آن را به نمایش بگذارید. بالش هایی را در سایه های همان آلو انتخاب کنید تا فرش خود را به آن برسانید.

از رنگی استفاده کنید که از قبل در فضای شما وجود دارد تا اتاق احساس یکپارچگی کند. تا زمانی که رنگشان یکسان باشد، لازم نیست دقیقاً مطابقت داشته باشند.

اگر می‌خواهید توجه را به مبل‌تان جلب کنید، بالش‌هایی را در تمام رنگ‌های ثابت انتخاب کنید. برای تقویت جلوه مرکزی، رنگ‌های مکمل را انتخاب کنید. اگر طرح ها و طرح های زیادی در اتاق وجود داشته باشد، رنگ های یکدست نیز انتخاب خوبی هستند.

از انواع رنگ های ثابت استفاده کنید یا آن را تک رنگ نگه دارید. به عنوان مثال، از سایه های مختلف آبی استفاده کنید.

چاپ های بزرگ، چاپ های کوچک و جامد را برای ایجاد حس عمق ترکیب کنید. به طور کلی، پرینت های بزرگتر باید در قسمت بیرونی مبل باشد، با چاپ های کوچکتر و جامدادی ها نزدیک تر به وسط.

چاپ های بزرگ طرح های پررنگ تری دارند و تکرار کمتری دارند.

چاپ های کوچک طرح های کوچک تا ریز دارند و تکرار بیشتری دارند.

یک بالش خاص را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید. یک بالش با طرحی پرآذین که دوست دارید، یا یک کلمه، حرف یا تصویر پیدا کنید و این بالش را در وسط مبل قرار دهید، با چند بالش در هر طرف، برای ظاهری شخصی‌شده.

به دنبال بالش هایی باشید که بافت های متفاوتی دارند، مانند طناب یا مهره.

یک بالش کانونی بر اساس فصل داشته باشید. ممکن است یک بالش با تم کریسمس در زمستان یا یک بالش گلدار برای بهار داشته باشید.

بالش هایی را در اشکال و انواع پارچه های مختلف انتخاب کنید تا ظاهری متفاوت ایجاد کنید. اشکالی به غیر از مربع و پارچه هایی با جذابیت لمسی را در نظر بگیرید. این تغییرات به چیدمان شما بافت می بخشد. از آن لذت ببرید و آن را مخلوط کنید.

مخمل در رنگ های اصلی پررنگ کلاسیک و سلطنتی است و می تواند ظاهر پاستیل را نرم کند.

پارچه های نخی و کتانی ترد و مدرن هستند.

خز مصنوعی به اتاق احساس دنج مانند لانه می دهد.

بالش های مستطیلی، مستطیلی و دایره ای شکل می توانند ظاهر شما را جذاب کنند.

به دنبال بالش هایی با قسمتی از پر یا قسمت پایینی باشید. ظاهر بالش شما تنها سهم آنها نیست. در حالت ایده آل، آنها حمایت کننده و راحت هستند. از درج های تمام فوم خودداری کنید زیرا پشتیبانی بسیار کمی دارند.

بالش های جدید خود را مرتب کنید

بالش ها را روی مبلمان خود بزرگ کنید. اگر کاناپه بزرگی دارید، بالش های بزرگ انتخاب کنید. اگر یک کاناپه کوچک و قدیمی دارید، بالش های کوچکتر را انتخاب کنید.

تعداد بالش های مورد نظر خود را تعیین کنید. حدود 4 تا 6 بالش روی مبل معمولی است. زیاده روی نکنید. به یاد داشته باشید، شما می خواهید کاناپه شما برای شما و مهمانان قابل استفاده باقی بماند.

از تعداد زوج بالش برای ظاهر سنتی استفاده کنید، 1، 2 یا 3 در هر طرف.

اگر به دنبال ظاهری متفاوت هستید، تعداد فرد بالش را انتخاب کنید و در هر طرف مبل مقادیر متفاوتی داشته باشید.

بزرگترین بالش ها را در قسمت بیرونی مبل قرار دهید. بقیه بالش ها را به ترتیب نزولی بچینید. اگر می خواهید یک بالش را هایلایت کنید، آن را در وسط مبل و براکت با 2 بالش مکمل در هر طرف قرار دهید. بزرگ ترین بالش ها را در پشت قرار دهید و آنها را طوری روی هم قرار دهید که کوچکترین بالش در جلو باشد.

برای داشتن ظاهری سنتی، بالش ها را به صورت متقارن نگه دارید. به طور معمول، بالش ها به صورت جفت خریداری می شوند. هر بالش در این جفت، همان جایی را که جفتش روی مبل قرار می‌دهد، اما در طرف مقابلش اشغال می‌کند.

مکان نامتقارن را برای ظاهری بامزه و غیرمتقارن انتخاب کنید. سنت ها را از پنجره بیرون بیاندازید و بالش ها را هر طور که چشم شما را خوشایند می کند قرار دهید. با تعداد متفاوت بالش در هر طرف مبل بازی کنید. جفت ها را در نقاط مختلف قرار دهید یا اصلا از جفت استفاده نکنید!

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

دکوراسیون سرویس بهداشتی چگونه است؟

اکسسوری های مناسب سرویس بهداشتی

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و چیدمان این فضا اصلا کار سختی نیست چراکه با کمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *