تزیین میز ناهار خوری با 5 ایده ساده برای ایجاد فضایی دلنشین

میز ناهارخوری قلب هر خانه و جایی برای ثبت روزهای خاطره‌انگیز و ساعات خوشی است که همراه با خانواده و دوستان دور آن سپری می‌کنیم.
با تزیین این قسمت از خانه می‌توانید فضای دلنشین و خاصی برای پذیرایی از عزیزانتان به وجود آورید. همچنین تزیین میز ناهارخوری تاثیر چشمگیری بر حرفه‌ای به نظر رسیدن دکوراسیون خانه شما دارد و نشان می‌دهد هیچ چیزی را در این زمینه از قلم نینداخته‌اید. در این مقاله با 5 ایده ساده و درعین‌حال خلاقانه برای تزیین میز ناهارخوری آشنا می‌شوید. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

  1. استفاده از رنگ‌های مناسب برای تزیین میز ناهارخوری

یکی از مهم‌ترین نکات برای تزیین میز ناهارخوری انتخاب رنگ‌های مناسب است که باید باتوجه‌ به سبک دکوراسیون خانه انتخاب شود. بر این اساس اگر دکوراسیون‌های سلطنتی و کلاسیک را می‌پسندید، بهتر است مبلمانی مانند میز ناهارخوری با رنگ‌های طلایی و نقره‌ای انتخاب کنید. درصورتی‌ که دکوراسیون خانه‌ تان مینیمال و مدرن است، سفید و خاکستری در ترکیب با رنگ‌های دیگر و مکمل یا متضاد المان‌های دیگر دکوراسیون گزینه‌های مناسبی هستند. قهوه‌ای و شکلاتی هم رنگ‌های پرکاربردی هستند که معمولا در همه سبک‌های دکوراسیون مورداستفاده قرار می‌گیرند.

در واقع برای انتخاب رنگ میز ناهارخوری یا رنگ رومیزی روی آن، دو راهکار پیش روی شماست: از رنگی استفاده کنید که کاملا با سایر اجزای دکوراسیون هم‌خوانی دارد یا رنگ‌های متضاد را به کار بگیرید. برای مثال اگر بیشتر وسایل و به‌ویژه ظرف و ظروفتان طوسی است، از میز ناهارخوری با رنگ‌بندی طوسی و آبی استفاده کنید. ازآنجایی‌که معمولا رنگ تاثیر بسیار ناچیزی بر قیمت میز ناهارخوری دارد، توصیه می‌کنیم هنگام خرید میز بیشتر از قیمت به رنگ و مدل آن توجه کنید.

میز ناهار خوری شکلاتی
میز ناهار خوری شکلاتی
  1. استفاده از رومیزی و دستمال سفره برای تزیین میز ناهارخوری مستطیل

اگر می‌خواهید میز ناهارخوری فلزی خانه‌تان جذابیت و شکوه بی‌نظیری پیدا کند، از تهیه رومیزی و دستمال میز غافل نشوید. رومیزی‌ها جنس‌های مختلفی دارند و رومیزی ترمه، چرم و مخمل فقط مشتی از خروار تنوع بالای این نوع محصولات است. جنس رومیزی باید باتوجه‌به پارچه مبلمان مانند روکش صندلی‌های دور میز ناهارخوری انتخاب شود. ضمن اینکه رانرها با پوشاندن قسمتی از میز، همیشه گزینه جذاب و شیکی برای تزیین میز ناهار خوری هستند.

علاوه‌بر رانر و رومیزی می‌توانید همیشه دستمال‌هایی را هم روی میز قرار دهید. به‌این‌ترتیب، همیشه میز ناهار خوری شما آماده پذیرایی و سرو وعده‌های غذایی خواهد بود. رنگ دستمال سفره را هم باتوجه‌به رنگ سرویس پذیرایی‌تان انتخاب کرده و باتوجه‌به نوع مراسمی که در پیش دارید، دستمال را تا کنید. اگر برای یک مهمانی رسمی آماده می‌شوید، دستمال سفره‎‌ها را به شکل انواع مدل‌های کلاسیک مانند گل تا کرده و در صورت غیررسمی بودن مهمانی‌تان می‌توانید از انواع مدل‌های فانتزی استفاده کنید.

راه های چیدمان صحیح میزناهار خوری
راه های چیدمان صحیح میزناهار خوری
  1. استفاده از لوازم تزیینی و دکوراتیو؛ تزیین میز ناهار خوری با شمعدان و مجسمه

لوازم تزیینی مانند شمعدان قدرت بی‌نظیری در رمانتیک‌تر کردن فضا دارند و یکی از بهترین جاها برای قرار دادن این المان‌‌های دکوری، روی میز ناهار خوری شماست. علاوه‌بر شمعدان می‌توانید از جا دستمالی و سایر ظروف تزیینی هم برای دکوراسیون این قسمت از خانه خود استفاده کنید. المان‌های تزیینی و دکوراتیو باید رنگ و طرحی متناسب با بقیه دکوراسیون داشته باشند.

برای مثال اگر دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی دارید، چند جام نقره یا مسی در کنار میز و صندلی ناهار خوری شما جلوه جذاب‌تر و باشکوهی به وجود می‌آورد. از طرف دیگر اگر از طرفداران سبک مدرن یا مینیمال هستید، بهتر است از ظروف چوبی یا سرامیک برای تزیین میز ناهار خوری خود استفاده کنید. علاوه‌بر ظروف، انواع مجسمه‌های تزیینی هم برای روی میز ناهار خوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جدیدترین چیدمان میز ناهار خوری را در مجله بهیان دنبال کنید
جدیدترین چیدمان میز ناهار خوری را در مجله بهیان دنبال کنید
  1. تزیین میز ناهار خوری با گلدان؛ روی میز ناهار خوری چی بذارم؟

حس طراوت و لطافتی که گل‌ها و گیاهان به فضا می‌بخشند، با هیچ چیز دیگری قابل‌مقایسه نیست. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر یک میز ناهار خوری برای آشپزخانه کوچک خود تهیه کرده‌اید و فضای چندانی برای تزیین آن ندارید، یک گلدان کوچک روی میز قرار دهید و گلدان را با گیاهان آپارتمانی کوچک پر کنید. یک ایده جذاب، قرار دادن گلدانی شیشه‌ای در مرکز میز و گذاشتن چند گل داخل آن است. گلدان‌های شیشه‌ای به‌راحتی با هر ظرف و هر سبک دکوراسیونی ست می‌شوند.

  1. استفاده از میوه‌ها و سبزیجات برای میز ناهارخوری

با استفاده از میوه‌ها و سبزیجات به‌راحتی و با هزینه کم، می‌توانید جلوه‌ای تازه و جذاب به میز ناهارخوری خود بدهید. میوه‌ها و سبزیجات به‌دلیل ماهیت طبیعی خود، رنگ و لعاب درخشانی دارند و فضای دلنشینی ایجاد می‌کنند. برای اینکه از این خوراکی‌ها به‌عنوان تزیین میز ناهار خوری خود هم استفاده کنید، بهتر است میوه‌ها را در ظروف شیشه‌ای بچینید که رنگ آن‌ها کاملا مشخص باشد.

اندازه ظرف میوه را هم باید باتوجه‌به ابعاد میز ناهار خوری 8 نفره مستطیل یا 4 نفره مربعی خود انتخاب کنید. برای مثال یک ایده جدید قرار دادن میوه‌ها در ظرف شیشه‌ای استوانه‌ای شکل است. بااین‌حال اگر به‌دنبال راهی برای تزیین میز ناهار خوری 4 نفره خود هستید، این ایده چندان کاربردی نخواهد بود؛ چراکه ظروف استوانه‌ای معمولا بزرگ و مناسب میزهای بزرگتر هستند.

جذابیت دوچندان فضای خانه و آشپزخانه با تزیین میز ناهارخوری

تزئین و طراحی میز ناهارخوری با استفاده از ایده‌های خلاقانه و کاربردی، به شما این امکان را می‌دهد که فضایی شیک، دلنشین و خاص برای مهمانان و خانواده‌تان ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که میز ناهارخوری شما باید کاملا متناسب با سایر المان‌های دکوراسیون منزلتان باشد. بعد از خرید میز ناهار خوری مناسب می‌توانید با ایده‌های این مقاله نسبت به تزیین میز ناهار خوری خود اقدام کنید. شما چه ایده‌های دیگری برای تزیین میز ناهارخوری دارید؟

منبع: https://bolej.ir

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

دکوراسیون سرویس بهداشتی چگونه است؟

اکسسوری های مناسب سرویس بهداشتی

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و چیدمان این فضا اصلا کار سختی نیست چراکه با کمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *