براش آرایشی خود را در 5 مرحله تمیز کنید

در این مطلب قصد داریم شما را با روش های تمیز کردن براش آرایش آشنا کنیم و درست ترین روش را برای این کار به شما آموزش دهیم. برای دریافت اطلاعات بیش تر در این زمینه این مطلب را از دست ندهید تا پایان آن همراه ما باشید.

یکی از کار هایی که باید خانم ها حداقل هفته ای یک بار آن را انجام دهند تمیز کردن براش آرایش می باشد. در واقع این کار کمک می کند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن آرایش بهتری داشته باشید و از خراب شدن آرایش شما پیشگیری می کند. استفاده از براش های تمیز می تواند منجر به تمیز تر در آمدن آرایش شود بنابراین اگر مدت ها است که براش های خود را تمیز نکرده اید سریعا برای این کار اقدام نمایید

روش صحیح تمیز کردن براش آرایش

اگر در روز حداقل یک بار آرایش می کنید باید سعی کنید براش های خود را تمیز کنید در غیر این صورت ممکن است آلودگی هایی که یک براش بعد از استفاده به خود می گیرد را به پوستتان انتقال دهید. این آلودگی ها می تواند برای پوست شما موضوع بوده و اثرات بدی را روی پوست به جای بگذارد. یکی از نکاتی که بعد از شستن براش آرایشی باید آن را رعایت کنید این است که باید آنها را به صورت افقی قرار دهید تا خشک شوند و اگر آنها را به صورت عمودی خشک کنید موجب می‌شود که چسب استفاده شده در آنها از بین رفته و موهای براش شما شروع به ریختن خواهد کرد.

شستن براش در ۵ مرحله

برای اینکه بتوانید براش های خود را به درستی بشویید باید از ۵ مرحله عبور کنید و این ۵ مرحله را در ادامه برایتان بررسی خواهیم کرد.

در مرحله اول باید براش را با آب ولرم خیس نمایید.
زمانی که براش خیس شد نیاز است تا آن را برای یک قالب صابون بکشید تا زمانی که کف کند. زمانی که براش شما کف کرد باید آن را روی یک تکه اسفنج کشیده تا اسفنج نیز کف نماید.
برای این که بتوانید براش آرایشی خود را تمیز کنید باید چند بار مرحله قبلی را تکرار نمایید.
زمانی که مواد آرایشی و چربی ها از بین رفت می توانید مجدد آن را با آب ولرم بشویید.
در انتها باید براش های آرایشی را به آرامی فشار داده تا آب اضافی آن خارج گردد و آن را بر روی یک حوله به صورت افقی قرار دهید تا کاملا خشک شده و بتوانید دوباره آن را استفاده نمایید.

نکته : زمانی که در حال شستن براش های آرایشی هستید باید دسته آن ها را نیز تمیز کنید. در واقع دسته براش ها معمولاً مکان مناسبی برای آلودگی ها و میکروب ها می باشند و اگر نمی توانید آن ها را بشویید می توانید با استفاده از الکل اقدام به پاکسازی آن ها نمایید.

تمیز کردن براش کرم پودر

برای شستن این براش ها بهتر است از الکل استفاده کنید. در واقع در مرحله اولین کار برای شستن براش ها این است که ابتدا درون یک ظرف الکل بریزید و براش را در آن فرو نماید و به آرامی بچرخانید و بعد از الکل در آورید و این کار را چندین بار تکرار کنید تا براش کرم پودر شما به صورت کامل تمیز شود. بعد از اینکه از تمیز شدن براش خود اطمینان پیدا کردید می توانید آن را از جایی آویز کنید تا الکل آن خشک شود.

شستن براش مسواکی

برخی از افرادی که تازه شروع به آرایش کردن می کنند نمی توانند از اسفنج های مناسب برای پخش کردن کرم پودر روی صورت خود استفاده کنند بنابراین از برس های گرد و حجیم برای این کار کمک می گیرند. این براش ها نیز باید با استفاده از روش های گفته شده تمیز شود تا آلودگی های آن به صورت و پوست شما انتقال پیدا نکند.

 

شستن پد پنکیک

پد پنکیک نیز یکی دیگر از مهمترین وسایل آرایشی می باشد که تاکنون حداقل یکبار از آن استفاده کرده اید. این پد نیز نیاز به شستشو دارد بنابراین باید برای اولین قدم اسفنج را زیر آب خیس کرده و آن را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج گردد. برای شستن این پد ها نیاز است و چند قطره صابون مایع روی آن بریزید و بعد با انگشتان خود آن را ماساژ دهید و زمانی که اسفند صابون را به خود جذب کرد و آن را زیر آب بگیرید خوب بشویید. ممکن است نیاز باشد تا چندین بار این کار را تکرار کنید تا اسفنج شما مانند روز اول نو و تمیز گردد. بعد از اینکه این پد را شستید نیاز است تا آب اضافی آن را بگیرید و آن را روی یک حوله قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شده و به صورت کامل خشک گردد.

تمیز کردن وسایل آرایشی یکی از بهترین راه هایی می باشد که شما می توانید با استفاده از آن منجر به کاهش انتقال آلودگی ها به سطح پوست شوید. اگر بتوانید این کارها را در زمان مقرر انجام دهید می توانید از وسایل آرایشی خود بهتر و با کیفیت بیشتری استفاده کنید.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

بهترین شامپو های ضد شوره ایرانی و خارجی

شاید برای شما هم این اتفاق رخ داده باشد که با اولین تماس انگشتان دست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *