راه های تمیز کردن مبل چرمی

مبلمان چرم به روشهای خاصی برای مراقبت نیاز دارند. چندین محصول تجاری و خانگی وجود دارد که می توان برای تمیز کردن مبل چرمی شما استفاده کرد. با نگهداری منظم و محصولات مناسب ، می توانید مبل چرمی را سالها تمیز و در شرایط مناسب نگه دارید.

روش اول : از بین بردن کثیفی های جامد

1 خاک و کثیفی های جامد را با جارو برقی بردارید. با استفاده از جارو برقی ، هرگونه خاک و آشغال را از روی مبل خارج کنید و داخل شیارها های کاناپه فراموشتان نشود.

 

 

2 از برسها و سری های جاروبرقی استفاده کنید. ابزار برس را به لوله جاروبرقی وصل کرده و برس را روی چرم کاناپه بکشید. نگران نباشید موهای برس نرم بوده و باعث خراش سطح مبل نمی شوند.

 

 

3 مبل را گردگیری کنید. با استفاده از یک پر یا دستمال نرم ، سطح مبل را به آرامی گردگیری کنید. مراقب باشید قبل از تمیز کردن بیشتر ، آشغالهای درشت را جارو برقی بکشید زیرا باقی مانده ها باعث خراش چرم می شوند.

 

 

روش دوم : انجام تمیز کاری معمولی

قسمتهای مساوی آب و سرکه سفید را در یک سطل یا کاسه کوچک ترکیب کنید. بهتر است ولرم باشند ، آب مقطر استفاده کنید. آب لوله کشی می تواند حاوی مواد شیمیایی دیگری باشد که می تواند برای چرم مضر باشد.

 

 

برای تمیز کردن مبل می توان از پاک کننده تجاری چرم نیز استفاده کرد. برای اطمینان از استفاده مناسب ، برچسب روی محصول را بخوانید.

پارچه را در محلول فرو ببرید. پارچه را کاملاً بیرون بکشید. وحسابی بچلانید.مراقب باشید که پارچه فقط مرطوب باشد و خیس نشده باشد. مایعات اضافی می توانند به چرم کاناپه آسیب برسانند.

 

 

مبل را به آرامی تمیز کنید. از بالای مبل شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. چرم مبل را به آرامی تمیز کنید. در بخشهای کوچک کار کنید. پارچه را در محلول بشویید و پس از چند حرکت آن را بیرون بیاورید.

 

 

مبل را خشک کنید. قبل از رفتن به قسمت بعدی ، با استفاده از یک پارچه تمیز ، هر قسمت کوچک از چرم را خشک خشک کنید.

 

 

روش سوم : درمان لکه ها

لکه های چربی را پاک کنید.  بهتر است به محض مشاهده این لکه ها سعی کنید آنها را پاک کنید. سطح چرم را با محلول تمیز کننده چرم پاک کنید و سپس چرم را کاملا خشک کنید. اگر لکه باقی ماند ، سعی کنید جوش شیرین یا نشاسته ذرت را روی لکه بپاشید. بگذارید پودر چند ساعت در آنجا بماند و پس مانده را فرچه یا مسواک بزنید.

 

 

از شر لکه های جوهر خلاص شوید. لکه جوهر را با یک پنبه آغشته به الکل با دقت پاک کنید. مراقب باشید و چرم را خیس نکنید. پس از برطرف شدن لکه ، سطح چرم را با یک پارچه مرطوب تمیز کرده و منطقه را با یک پارچه تمیز کاملاً خشک کنید.

لکه های مایع را پاک کنید. گاهی ممکن است نوشیدنی هایی مانند قهوه ، چای یا شربت روی مبل چرمی شما ریخته شود. بهتر است این مایع بلافاصله تمیز شود و نگذارید روی سطح چرم خشک شود. پس از خارج شدن مایع ، چرم را با محلول تمیز کننده چرم به آرامی تمیز کنید. به یاد داشته باشید که وقتی تمیزکاری را تمام کردید سطح چرم را با یک پارچه خشک کاملاً خشک کنید.

 

 

لکه های تیره را روی چرم های رنگ روشن تمیز کنید. قسمتهای مساوی لیمو و خامه تارتار را به عنوان تمیز کننده لکه مخلوط کنید. مخلوط را به لکه بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. با استفاده از یک پارچه مرطوب مخلوط را پاک کنید ، سپس آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

در صورت لزوم می توانید دوباره تمیرکاری را تکرار کنید.

 

 

روش چهارم : مبل را مطبوع کنید

یک راه حل خانگی مناسب. 10 قطره روغن لیمو یا درخت چای را به دو فنجان سرکه سفید در یک کاسه اضافه کنید. محلول را کمی مخلوط کنید تا روغن و سرکه ترکیب شود.

از تهویه کننده چرم تجاری می توان به جای محلول خانگی استفاده کرد. برای اطمینان از استفاده مناسب ، برچسب روی محصول را بخوانید.

 

 

از استفاده از روغن زیتون خودداری کنید زیرا به مرور باعث آسیب به چرم می شود.

محلول را روی کل کاناپه بمالید. گوشه ای از یک پارچه تمیز را به محلول تهویه آغشته کنید. محلول را با استفاده از حرکت دورانی به آرامی به چرم بمالید. اجازه دهید یک شب محلول روی مبل خشک شود.

 

 

مراقب باشید که پارچه را در محلول خیس نکنید و مبل را خیلی خیس نگذارید. این مایع می تواند به مبل چرمی آسیب برساند.

مبل را با پارچه تمیز بکشید. روز بعد ، چرم را به آرامی تمیزکنید تا درخشش دوباره برقرار شود. از بالای مبل شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید و چرم را با حرکات دایره ای کوچک و آرام تمیز کنید.

 

 

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

نحوه شستشو مبلمان کرمی

موثرترین روش تمیز کردن مبل رنگ کرمی با محلول خانگی

تمیز کردن مبل رنگ کرم به دلیل روشن بودن روکش مبل چالش های زیادی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *