چیدمان اتاق نشیمن، صفر تا صد چیدمان اصولی

المان های مهم چیدمان اتاق ها و نشیمن

اگر به تازگی به فکر تزئین خانه خود افتاده اید و اولین گزینه اتاق نشیمن شماست ، ممکن است با کنار هم قرار دادن همه تکه های مبلمان  برای ایجاد یک تصویرهماهنگ و جذاب کار زیادی درپیش داشته باشید. شما باید تم رنگ هایی را برای دیوارها ، اینکه چه نوع مبلی از قبل دارید و چه چیزهایی نیاز دارید و نحوه چیدمان و لوازم جانبی آن را در نظر بگیرید. اما اولین چیزی که باید در مورد خودتان بفهمید این است که سلیقه شما چیست. مشاهده عکس های اتاق نشیمن به شما در انجام این کار کمک می کند. دانستن این موضوع به شما ایده هایی می دهد تا به شما کمک کند تا تصمیمات خود را درباره مبلمان ، رنگها ، پرده ها ، کفپوش و لوازم جانبی انتخاب کنید.

 

1 مبلمان اتاق نشیمن با چیدمان خوب

چیدمان خاص مبلمان اتاق نشیمن
چیدمان خاص مبلمان اتاق نشیمن

یک مشکل معمول مردم این است که نمی دانند چطور مبلمان اتاق نشیمن خود را مرتب کنند. بیشتر اوقات ، مردم مبل را به یک دیوار و چند صندلی را به دیوار دیگر تکیه میدهند و فکر میکنند تمام. اما چیدمان مبلمان چیزی بیش از این است و کمی بیشتر به برنامه ریزی نیاز دارد. موارد مهم مانند انتخاب یک نقطه کانونی ، ایجاد نیشیمن دنج برای مکالمه و صحبت و در نظر گرفتن جریان رفت و آمد وجود دارد.

 

2 فرش ها

فرش خونم چطوری باشه؟مجله بهیانکلی راهکار خوب بهت میده
فرش خونم چطوری باشه؟مجله بهیان کلی راهکار خوب بهت میده

محل قرار گیری و انتخاب و خرید فرش ها میتواند چالشی بزرگ برای قرار گرفتن درمجموعه دکوراسیون اتاق شما باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که استفاده از آنها مهم است ، اما قبل از خرید ، اطمینان حاصل کنید که همه قوانین اولیه دکوراسیون فرش در منزل را می دانید. مهمترین نکته در مورد فرش هر منطقه از منزل  اندازه آن است. وقتی فرش بسیار کوچک است ، می تواند کل اتاق را از هم گسیخته و جدا ازهم نشان دهد ، بنابراین مطمئن شوید که بهترین اندازه فرش را برای اتاق و نحوه چیدمان مبلمان را می دانید. تمام مبلمان باید بالای فرش قرار بگیرند و در حالت ایده آل ، باید بین لبه های فرش و دیوارهای اتاق حدود نیم متر کف لخت وجود داشته باشد.برای اینکه انتخاب راحت ترین د رباره فرش داشته باشید اهمیت نقش فرش در دکوراسیون مجله بهیان رو از دست ندید.

 

3 تابلو

ما تو مجله بهیان بهت کمک میکنیم تا بهترین جا برای تابلو تو خونتون رو پیدا کنید
ما تو مجله بهیان بهت کمک میکنیم تا بهترین جا برای تابلو تو خونتون رو پیدا کنید

دیوارهای خالی نشانه یک اتاق ناقص است. این بدان معنی نیست که شما باید هر سانت را پر کنید ، اما تزئین دیوارها با تابلو های هنری و دلباز مهم است ، و برای ایجاد ظاهری فریبنده نیاز به خرید انواع گران آنها نیست. آنچه را که یک شخص تابلو زیبا می داند ممکن است با آنچه شخص دیگری فکر می کند تفاوت فاحشی داشته باشد. بهترین کار این است که در مورد چیزهایی که دوست دارید از غریزه خود پیروی کنید. در مورد قوانین انواع تزئینات دیوار و نحوه چیدمان آن مطلع شوید و سپس بگذارید که قلب شما راهنمای شما باشد.

 

4 نور پردازی

برای اینکه بدونی چطور خونتون رو پر نور و زیبا کنید ما کمکتون میکنیم
برای اینکه بدونی چطور خونتون رو پر نور و زیبا کنید ما کمکتون میکنیم

نورپردازی یک عنصر تا حدودی پیچیده در هراتاق است. نور پردازی در اتاق های نشیمن کمتر از مکان های پرکاربرد تر مانند آشپزخانه است ، اما هنوز هم برخی از ملاحظات مهم وجود دارد که نباید نادیده گرفت. از همه مهمتر ، شما باید هر یک از سه نوع اصلی روشنایی را شامل کنید: محیط ، کارایی و سلیقه. منابع نور باید در سطوح مختلف در سراسر اتاق قرار بگیرند. لوسترهای سقفی یا روشنایی های فرورفتگی ، چراغ های میز و کف و دیوارکوب ها را در نظر بگیرید.

 

5 رنگ دیوار

رنگ دیوار های جدید
رنگ دیوار های جدید

انتخاب رنگ مناسب موردی است که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و اگر چیزی وجود دارد که اکثر مردم اشتباه می کنند ، ابتدا انتخاب رنگ است. نقاشی نسبتاً آسان است ، بنابراین ابتدا مبلمان  گران قیمت خود را انتخاب کنید و سپس بر اساس آنها رنگ دیوار ها را انتخاب کنید.برای اینکه در انتخاب رنگ اشتباه نکید تاثیر رنگ در دکوراسیون را حتما مطالعه کنید.

 

 6 اندازه گیری

مجله خبری و تحلیلی بهیان
مجله خبری و تحلیلی بهیان

مهم نیست که بیشتر در کدام قسمت از اتاق کار می کنید ، در مورد فرش ها ، پنجره ها یا وسایل خانه ، مطمئن شوید که با اندازه گیری دقیق آنها و اندازه فضایی را که می خواهید مبلمان را در آن قرار دهید می دانید. بهتر است یک راهنمای قوی داشته باشید تا در صورت لزوم با آن مشورت کنید. اما در نهایت شما باید کاری را انجام دهید که برای فضای شما مناسب باشد و برای سلیقه شما جالب ترین باشد. این چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد.

برای خواندن باقی مقاله ها درباره دکوراسیون میتونید به مجله دکوراسیون بهیان مراجعه کنید.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

دکوراسیون سرویس بهداشتی چگونه است؟

اکسسوری های مناسب سرویس بهداشتی

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و چیدمان این فضا اصلا کار سختی نیست چراکه با کمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *