راهنمای ست کردن آباژور با دکوراسیون خانه

نورپردازی مناسب تاثیر به‌سزایی در جذابیت فضای خانه دارد. هرچقدر دکوراسیون منزل شما مطابق با مدرن‌ترین استانداردهای روز دنیا طراحی شده باشد، تا زمانی که یک نورپردازی مناسب نداشته باشید، جذابیت خانه به چشم نخواهد آمد. به همین خاطر قرار دادن جای آباژور در خانه بسیار اهمیت دارد. در این مطلب راهنمای ست کردن آباژور با دکوراسیون خانه + جای مناسب قرار دادن آباژور در خانه را به شما گفته ایم. 

برای داشتن دکوراسیوا ایده آل حتما مجله دکوراسیون داخلی بهیان را دنبال کنید.

ست کردن آباژور با دکوراسیون داخلی خانه
ست کردن آباژور با دکوراسیون داخلی خانه

با قرار دادن آباژور روی میز سالن یا میز کنار مبل، یکنواختی را از بین ببرید

اگر فضای سالن یا راهروی خانه تاریک است، به‌ راحتی می‌توانید با قرار دادن آباژور کنار مبل راحتی یا روی یک میز در راهرو فضای سالن را روشن‌تر کنید.

همچنین می‌توانید از معجزه ترکیب نور آباژور و شمع‌های معطر در گوشه و کنار خانه استفاده کنید. قرار دادن آباژور روی میز و رودی خانه یا گوشه سالن، یکنواختی فضای منزل را از بین برده و ظاهر بهتری به دکوراسیون می‌بخشد.

همچنین اگر فضای خانه به اندازه کافی بزرگ است، برای چیدمان آباژور در پذیرایی می‌توانید سراغ انواع آباژورهای ایستاده بروید. باتوجه ‌به نوع  و مدلی که انتخاب می‌کنید، قیمت آباژور ایستاده متفاوت خواهد بود. نحوه چیدمان آباژور ایستاده در پذیرایی معمولا در کنج خلوت خانه، بین مبل یا کنار صندلی‌های پذیرایی است. 

جای مناسب آباژور در دکوراسیون
جای مناسب آباژور در دکوراسیون

با قرار دادن آباژور روی میز ناهارخوری، فضا را شاعرانه‌تر کنید

اگر می‌خواهید حین میل کردن غذا، فضای شاعرانه و رمانتیکی داشته باشید، از نور دلپذیر آباژور‌های رومیزی استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، نه‌تنها فضای آرامش‌بخشی را حین غذا خوردن تجربه خواهید کرد، بلکه ظاهر زیباتری نیز در فضای خانه خواهید داشت.

حین چیدمان آباژور رومیزی در نظر داشته باشید که تلفیق و هارمونی میز ناهارخوری با آباژور، تاثیر مهمی در زیباسازی فضا خواهد داشت. همچنین برای انعکاس بیشتر نور، می‌توانید از یک آینه در مقابل محل قرارگیری آباژور استفاده کنید. برای مثال، آینه را روی دیوار نصب کرده یا روی انواع شلف و باکس دیواری جدید قرار دهید تا با تابیدن نور آباژور به آن، نور بیشتری در فضا منعکس شود.

 آباژور در کنار تخت، فضای آرامش‌بخشی به اتاق می‌بخشد

یکی دیگر از بهترین ایده‌ها برای جای آباژور در خانه، کنار تخت است. یک آباژور کوچک و جمع‌وجور کنار میز پاتختی، دکوراسیون اتاق شما را زیباتر خواهد کرد. یکی از اصلی‌ترین اجزای طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق، استفاده مناسب از نور ملایم آباژور است. علاوه‌بر این، اگر اهل مطالعه آخر شب قبل از خواب هستید، دیگر دردسر پایین آمدن از تخت و خاموش کردن چراغ را نخواهید داشت. به‌راحتی می‌توانید با روشن و خاموش کردن آباژور کنار تختتان، از نور آن بهره ببرید. قرار دادن آباژور روی کنسول چوبی ساده نیز فضای شیکی به اتاقتان می‌بخشد.

کنار میز تلویزیون؛ بهترین جای آباژور در خانه

احتمالا برایتان پیش آمده باشد که هنگام تماشای تلویزیون، نوری که از فضای روشنی مانند پنجره یا ورودی بالکن ساطع شده و انعکاس آن روی صفحه تلویزیون می‌افتد، تماشای تلویزیون را سخت‌تر می‌کند. از طرفی، تماشای تلویزیون در تاریکی نیز به چشم آسیب می‌رساند.

برای حل این مشکل، می‌توانید با قرار دادن یک آباژور ایستاده کنار تلویزیون، تماشای تلویزیون را برای خود لذت‌بخش‌تر کنید. در کنار تمام این موارد، میز تلویزیون یکی از مراکز توجه خانه است که با قرار دادن آباژور در کنار آن، چیدمان خانه چشمگیرتر خواهد شد. اگر فضای کافی در خانه ندارید، به‌جای خرید میز ناهار خوری یا مبل اضافه در پذیرایی، از معجزه وسایلی مانند آباژور در بزرگ‌تر نشان دادن خانه استفاده کنید.

مهم‌ترین نکات برای ست کردن آباژور با دکوراسیون خانه

برای ایجاد هارمونی بهتر در چیدمان دکوراسیون منزل و قرار دادن جای آباژور در خانه، بهتر است رنگ آباژور را با فضای اطراف ست کنید. برای مثال، رنگ آباژور کنار مبل راحتی را باتوجه‌به رنگ مبل یا پرده انتخاب کنید.  اگر رنگ وسایل پذیرایی تیره است یا از سبک روستیک، برای طراحی دکوراسیون خانه پیروی می‌کنید، با کمک آباژورهایی با نوردهی رنگ روشن، می‌توانید بهترین نورپردازی را در فضا ایجاد کنید. اگر برایتان سوال است سبک روستیک چیست، منظور از آن، طراحی دکوراسیونی به سبک روستایی است که در چیدمان با این سبک لوازم قدیمی و چوبی تیره یا المان‌های طبیعی به‌کار می‌رود.

نور آباژور بستگی به فضای داخلی خانه دارد. اگر می‌خواهید آباژورها فضای روشن‌ و دلبازی به محیط اطرافتان ببخشند، سراغ چراغ با رنگ‌های روشن مانند رنگ سفید بروید. برای ایجاد یک فضای رمانتیک و آرامش‌بخش نیز بهتر است آباژور‌هایی با چراغ نیمه‌تاریک و بدون انعکاس مستقیم انتخاب کنید.

در انتخاب مناسب‌ترین جای آباژور در خانه، به‌خاطر داشته باشید اندازه و ابعاد آباژور با محل قرارگیری آن متناسب باشد. برای مثال، بهتر است در انتخاب آباژور کنار مبل سلطنتی، سراغ آباژور‌های پایه‌دار و کلاسیک یروید که اندازه استاندارد آن، دو سوم ارتفاع پایه آباژور است.

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

دکوراسیون سرویس بهداشتی چگونه است؟

اکسسوری های مناسب سرویس بهداشتی

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و چیدمان این فضا اصلا کار سختی نیست چراکه با کمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *