3 ماسک خانگی، برای رفع جای جوش، تیرگی و خشکی و پوست!

با استفاده از موادی که در کابینت آشپزخانه تان وجود دارد، پوست صورت خود را بی نقص کنید. در این مقاله، بهترین ماسک های خانگی برای آکنه، پوست های خشک و پوست های حساس را برای شما گرد هم آوردیم.

اگر از آن دست ازخانوم هایی هستید که به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت میدهید و روتین پوستی خاص خود را دارید بهتر است هر چند وقت پوست خود را تقویت هم بکنید. ماسک های کم هزینه ی خانگی مناسب صورت، از بهترین گزینه ها برای مراقبت و تقویت پوست صورت شماست. ماسک‌های صورت درمان‌های هدفمندی هستند که عمیقاً به پوست شما نفوذ می‌کنند و به رفع نگرانی‌های خاص پوست کمک می‌کنند.

آموزش ساده ترین ماسک های صورت خانگی
آموزش ساده ترین ماسک های صورت خانگی-مجله بهیان

 

اما به جای رفتن به فروشگاه و صرف هزینه های گزاف برای ماسک صورت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آشپزخانه خود بروید. اقلامی که در یخچال و کابینت هستند می توانند ماسک های صورت خانگی بسیار موثری ایجاد کنند.

چه به دنبال بهترین ماسک صورت خانگی برای آکنه یا بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست های خشک باشید، ما دستور العمل های مورد تایید متخصصان را داریم که به مواد اولیه در خانه شما نیاز دارند. همراه ما باشید.

 

 

ماسک سفیده تخم مرغ:

این ماسک تک ماده ای مناسب آگنه است: سفیده تخم مرغ. غذای اصلی آشپزخانه حاوی لیزوزیم است، پروتئینی که باکتری های دخیل در تشکیل آکنه را از بین می برد. سفیده تخم مرغ همچنین دارای خواص قابض است، به این معنی که می تواند به بیرون کشیدن کثیفی، زباله و روغن اضافی از منافذ مسدود شده کمک کند. سفیده تخم مرغ همچنین دارای مزایای ضد التهابی است، زیرا پروتئین یک پوشش محافظ ایجاد می کند که می تواند به تسکین التهاب کمک کند.

ماسک سفیده تخم مرغ
آموزش تهیه ماسک سفیده تخم مرغ-مجله بهیان

مواد لازم جهت تهیه ماسک خانگی سفیده تخم مرغ:

سفیده تخم مرغ 2 تا 3 عدد

 

طرز تهیه ماسک خانگی سفید تخم مرغ:

سفیده ها را از زرده جدا کرده و سفیده ها را در ظرفی بریزید. سپس صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید و خشک کنید. سپس یک سواب پنبه ای را در کاسه آغشته کنید و سفیده تخم مرغ را به تمام صورت خود بکشید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس آن را با یک پارچه مرطوب بشویید. برای تکمیل آن، از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

 

ماسک آلوئه و بادام:

این ماسک تسکین‌دهنده و لایه‌بردار قوی است. ماست و آلوئه هر دو ضد باکتری هستند و دارای خواص تسکین دهنده پوست هستند. ماست دارای اسید لاکتیک است که به لایه برداری پوست و خشک شدن جوش ها کمک می کند. روغن نارگیل نیز حاوی اسید لوریک است و همچنین ضد باکتریاست. بادام به آرامی لایه برداری می کند. «همه این مواد با هم به مبارزه با آکنه کمک می کنند و همچنین پوست شما را فوق العاده هیدراته می کنند.

 

مواد لازم جهت درست کردن ماسک خانگی آلوئه و بادام::

1/4 فنجان ماست

3 قاشق غذاخوری آلوئه

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

1 قاشق غذاخوری بادام

 

 طرز تهیه ماسک خانگی آلوئه و بادام:

با مخلوط کردن مواد با هم در یک کاسه شروع کنید. سپس مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. با یک دستمال گرم بردارید و مرطوب کننده بزنید.

 

ماسک صورت خانگی لیمو موز:

اگر با پوست چرب سر و کار دارید، این ماسک مناسب شماست! حاوی موز، لیمو و روغن زیتون است. موز یک لایه بردار موثر است که به از بین بردن سلول های مرده پوست یا سبوم اضافی روی پوست کمک می کند. به طور مشابه، آب لیمو حاوی اسید سیتریک است که می تواند سبوم اضافی و همچنین باکتری های مولد آکنه را خشک کند. روغن زیتون به تعادل این مواد خشک کننده کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که پوست از روغن های طبیعی پاک نمی شود.

ماسک خانگی بسیار ارزان و راحت
ماسک خانگی بسیار ارزان و راحت-مجله بهیان

موارد لازم جهت تهیه ماسک لیمو وموز:

1 عدد موز

10 قطره آب لیمو

1 قاشق چایخوری. روغن زیتون

 

طرز تهیه:

موز را در یک کاسه له کنید و سپس آب لیمو و روغن زیتون را به آن اضافه کنید تا خمیری مایع ایجاد شود. صورت خود را بشویید و خشک کنید و ماسک را روی تمام صورت خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. مرطوب کنید، و همه چیز تمام است.

 

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

علت های ریزش مو بعد از رژیم لاغری

چرا بعد از کاهش وزن دچار ریزش مو می شویم؟

رژیم گرفتن یکی از بهترین و مهم‌ترین راهکارها برای رهایی از چاقی و دستیابی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *